Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Fördelen som jag har är att jag aldrig ridit engelskt, självlärd och inspirerad utav John Wayne filmer sedan barnsben på både gott och ont, men jag tror det är jättesvårt om man som ni ridit engelskt i många år att slå om. Sitter nog som berget mycket utav det ni lärt er...

Boskapsgrenar "is the shit" :D Längtar som 17 till nästa sommar när jag kan bege mig ut och tävla min Paintkille :d

+ cindylou

Ja jag längtar tills den lille killen är stor nog bara ett år kvar tills jag kan börja tömköra och vänja vid sadel och två till inridningen (född 09).

Just korna är ingen större fara här, grannens rymmer titt som tätt och brukar då passa på att hälsa på mina pållar.
Är väldigt glad att jag blivit noggrannt inpräntad vikten av att ha välskötta o ordentliga stängsel av far min, annars hade väl kräken varit inne i hagarna.

Jag började på min shettis i fyraårsåldern då var det mer john wayne än ulla håkansson :D men med äldre systrar så blev det snart mer koll på mig *suck*

Saknar de där dagarna när man lekte indian hela dagen på sin lilla fläckiga ponny :love:.

Tiden går fort jag lovar, köpte min kille som en jävlig 2-åring och nu har 1 år redan rusat iväg och det är dax för inridningen så dina 2 år lär nog rusa iväg de med.

Ja visst var barndomens kravlösa hejsansvejsan tid härlig även om jag ibland hatade att ständigt behöva vara hemma och hjälpa till med hästarna så är jag lyckligt lottad att få haft det så himla bra och lärt mig så otroligt mycket.

Jo jag misstänker det, har ju dessutom en arab och en tvååring med hemma (halvblod) så sysslolös lär jag nog inte vara :D

He he, ja då lär ju tiden verkligen gå fort ;)

Fördelen som jag har är att jag aldrig ridit engelskt, självlärd och inspirerad utav John Wayne filmer sedan barnsben på både gott och ont, men jag tror det är jättesvårt om man som ni ridit engelskt i många år att slå om. Sitter nog som berget mycket utav det ni lärt er...

Nä det kändes inte alls speciellt svårt att "sadla om" efter dryga 30 år i engelsk sadel..kändes mer som att hitta hem och nu har jag ridit western i över 10 år och det finns inget annat val.
Mycket är ju i grunden likt bara olika form å så får man skaffa ett annat tänkesätt.
Nu känns den engelska sadeln bara naken å tyglarna alldeles för korta...men gu´va jag trasslade in mig i westerntyglarna i början :)

kl.

Idag ska jag åka iväg till Scandinavian Westernstore :banana:

Intresseklubben kan sätta igång att anteckna :D

KL

Tog en liten skogtstur på Jack idag, 4 gången med ryttare på ryggen och han sköter sig som den trygga kille han är :love: Imorgon och på Tisdag ska jag ta ett par turer till sedan får han vila ett par dagar.

Nu känns det verkligen som att det är på G och träning vartefter känns inte längre så avlägset

Det blev nya boots och ny gjord! Vilken skillnad med sporren på plats som inte halkade omkring!

Nu är det bestämt, nästa vår ska jag betäcka Jacks mamma med Bambam (Whambam Thank U Mam) :love: Tidigt ute men jag måste bara skriva av mig eftersom jag tror det kan bli en häst med superduper stort H :banana: Ska tillägga att den avlas med tanke på att vara kvar hos mig mao inte säljas oavsett kön eller om den föds med blå prickar, röd man och orange svans

Kl

Nu hörrni därute nu har jag bekymmer!
Jag har sett en häst på annons, en liten tjej som ser precis ut som min Figge. De är samma korsning, men på beskrivningen verkar hon lite piggare än min. Hon är ett par år yngre och har tränats i dressyr.
Jag har funderat och funderat, men kommer inte fram till något bra..
Hur bedömer jag om jag har tid för två hästar? :crazy:

Figge är en tids- och tålamodskrävande häst, men jag har haft en unghäst parallellt med honom för en massa år sen utan problem. Då gick jag på gymnasiet och hade det rätt gôtt. Nu är jag inne på sista året på universitetet, och det känns inte som det är rätt tid att skaffa en häst till.. Jag menar, ex-jobbet kommer i vår sen är det dags att söka jobb och kanske flytta igen..

Hur hade ni gjort?

Jag såg en annons på en valack som var i princip identisk med min Lotta. Samma färger, samma fläckar (men spegelvänt). Samma ålder och storlek. Gissa hur sugen jag blev!
Tyvärr har jag inte råd eller tid med hästar, så jag försöker glömma valacken, även om det hade varit riktigt kul att ha två "identiska" skäckar, speciellt om man kunde köra de i par...

Kanske inte så mkt svar till dig, men en reflektion från mig. Jag hade inte kännt att jag hade råd.

Jag har ju 2 hästar och jobbar heltid. Nu har jag förvisso ett jobb med mycket tempo och fysiskt tufft och jag tycker det ibland är mycket med 2 hästar så jag har valt att ha en medryttare på Isl.h

Nu har jag eget stall på vår gård men att hinna allt och dessutom träna unghästen som sedan ska utbildas och tävlas osv så idag hade jag inte valt 2 hästar. Du måste ju känna efter själv och visst tusan har jag sett annonser på Appaloosor som jag är sugen på men tiden finns liksom inte

Ja, jag tror ni har rätt.
Jag kan bara inte sluta tänka på lilla ponnyn! Hon har legat ute på annons länge nu.. Jag är barnsligt förtjust i såna hästar!

Nej, jag får försöka tänka på något annat. Lägga allt krut på lillFiggen och inte tänka mer på det. Kanske spärra Blocket kan vara en bra idé :angel:

kl*

Min häst behöver en padd som är rätt så tjock och som är tjockare fram till som inte är allt för dyr:angel:. Någon som kan tipsa mig på pm?

KL*

Oj! den här tråden försvann iväg ett bra tag. ;)

Jag har en fråga ang bosaler.. Har sett att det finns i läder, Men.. det verkar vara svårt att hitta. Är det nästan detsamma som en tie-down? :angel:

Idag var jag ute och red, och min häst verkar vara utsvulten eftersom han måste snappa åt sig allt som råkar befinna sig i närheten av hans mule. Han tog till och med en tugga av ett sånt där plastband som hänger på träd i skogen :grin: Jag hoppas att det är lättsmält och kommer ut bakvägen...

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 274
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 632
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 123
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka