Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Jaao! Min llilla plutthäst. :) :love:

Haha! Jag saknar inte hösten ännu.. Har knappt hunnit märka att det har varit sommar ju. ;)
Kan dock hålla med om att det är så vackert och det luktar så gott :love:

Bismark Nämen så gulligt! :rofl: Inte varje dag man ser aliens ju! :idea:
När var det du skulle skicka iväg henne? oktober? :)

O jag som tycker det känns som höst nu ibland till och med ^^

Åååh Bitter känns bara bättre och bättre att rida, det är ju underbart! Han känns bekvämare och stadigare att rida ut på, förut var det mer skump och obekvämt..

Nu äntligen är vi på gång ordentligt, tillgång på ridhus och ridbana förenklar ju helt klart inridningen. Nu har jag ju en enorm tur att lyckats med uppgiften att få Jack från obstinat tuff unghäst till en samarbetsvillig och cool 3 åring som tolererar allt med stor framåtanda :love:

Idag slängde jag upp den 24 kg tunga sadeln på ryggen och hoppade upp och han bara gör som jag vill. Svarar på allt jag ber om och efteråt ser han så nöjd ut. Kul att han tycker det är så roligt att han fått en uppgift :bump:

Häromdagen skulle en tjej gå förbi Jack och hingstens hage med 2 brunstiga ston som skulle behandlas utav en Et. Hingsten på 3 år hoppade helt sonika över stängslet och det utbröt väl mer eller mindre kalabalik :eek: Vad gör Jack? han lyfter inte ens på huvudet för att se vad som händer, finns inget som berör det hästen :D

Kan väl tillägga att stängslet numera är 2 meter högt

Jag har verkligen erfaritt sommaren ;) Räcker med att det är över 19 grader så springer man och tömmer soptunnorna i bikini. Men jag ska inte klaga, varselkilt och Ed Hardy bikini är uppskattat tydligen, både utav jobbarkompisar och folket i villorna ;)

Lycklig idag! Min lilla 8-åringa dotter har galopperat idag på min quarter. Jag höll i en longerlina av säkerhetsskäl, men hon klarade av det! Och de gjorde sidestop:eek::cool: En hel meter gled de :love: Det verkade som om quartern tyckte att det var kul att få bära på lillmatten.

...35 grader i skuggan.

jag dor.
nu.
:o

urk.
MEN nu kan jag snart hantera varat lilla luftgevar som en hel karl! :devil: gooferkrak - se upp!

Vad härligt det låter :laugh:

Bew: 35 grader låter däremot inte härligt...urk

kommer pa posten!! (eller va sjutton, hoppa pa ett flyg o kom hit ;)) lika tokigt varmt har idag som igar... och igar slutade dagen med: stormvarningar, tornadovarningar, 100 mile winds, hagel stora som tennisbollar. Vi forlorade lite trad, lite vindskydd i hagen..

blir sakert nat liknande ikvall.. gillar man aska ar prarien super :) (tur att jag inte bryr mig sardeles om stormar.. haha)

här i blekinge bokstavligen ÖSER regnet ner :( vad göra?

Jo man tränar enveten som man är ha ha..
Men nu till kvällningen skulle det troligtvis lugna ner sig och spricka upp..
SKÖÖÖÖÖNT!!
Hoppas bara man får en lång och fin höst istället för detta ruggiga (skit)väder men skörden behövde lite regn :)

Hur har ni alla det med foder i vinter??
Hörde att det kunde bli ont om foder i vinter :( inte kul

Ha det gott allesammans

Här är det varmt som i saharas öken ju...ok, idag blåser det. Det gjorde det inte igår. Både hästen och jag dröp av svett efter ridpasset på ynka 30 minuter...Maken har slagit några täkter idag så nu kommer väl regnet då :crazy:

Hej hej!

Sitter och tittar på SWRs hemsida i desperat hopp om att proppen till tävlingen den 28 augusti ska dyka upp.
Den som väntar på något gott.. Heter det ju.

hallojj...vad gör ni?

Här är det vildmarksritter som gäller...min lilla rödhätta är lite chockad över att det numer inte handlar om långa skritt, trav och galoppturer på slät backe. Det är rena Berg- och dalbanan här så hon får spänna rump- och ryggmuskler för jämnan :D ... funderar på att klippa av henne manen för den trasslar sig så fort hon svettats på lite och det är ett mörker att reda ut...blir jag strypt då, tro :o

Åååh! Backar, jag vill också ha!

Klippa av manen är dödssynd! You wouldn't dare... :devil:

:eek: ....*greppar sprayflaskan*...ja ja, ska försöka reda ut eländet. Ska prova fläta allt med Rocket gillar att tugga på dom:crazy:

Inte okej! Man får stubba fjording, men där går gränsen! Eller ja, om pålle blir väldigt fin är det okej men inte annars :p
Nää, jag röstar för lång man till alla!

Åh det som är såå fint på en pleasurehäst med fin hals med rakad man. Observera -inte stubbman utan rakad. Skitsnyggt!
Fast det passar nog inte på ponnyraser eller hästar med grövre hals.

På bilden en av världens bästa western riding hästar, Harley D Zip :love:
western_riding.jpg

westernriding.jpg

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 273
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 632
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 123
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka