Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Jo jag vet kan inte låta bli att fundrera bara :)
Tror det var något "större" dock då de var lite spokey när jag släppte ut dem i morse med och kollade bort mot skogen bakom hagen. Som tur är så är svärfar hemma idag med och skulle gå och kolla till dem med jämna mellanrum idag..

Vackert väder så idag blir det att sko häst och städa stallplanen. Sambon jobbar på Billerud och har gått ut i strejk, naturligtvis var vår rottistik Jojjo tvungen att visa sitt stöd så hon och husse var strejkvakter inatt :D

25768_1246364487787_1489658793_30518104_5445417_n.jpg

jag bara alskar den bilden!! :)

..sa maste jag dela med mig av nagot skitroligt som hnade igar...

Min van D o hennes lilla dotter J (ett ar gammal supersot liten tjej) kom ut o ville kika pa sin hast.. sa ut i hagen gick vi, Jester kom upp o fick sitt kel.. men de tre svarta bastarderna sag att det var ett BARN dar.. och kom i full kareta fran olika hall i hagen, bildade ett litet led och jagade bort ALLA hastarna fran oss. Sen blev vi cirklade runt en stund.... och till slut blev vi eskorterade utav vara 3 fina svarta gentlemen hela vagen ut ur hagen :rofl: vi har bodyguards i hagen!! :rofl: Jag har aldrig sett ett sant beteende innan, cirkla och skydda folungar o grejer, ja visst.. men inte har jag sett hastar gora det for att skydda ett litet barn innan... Riktigt imponerande att se!

o nej... de besvarade inte oss alls, de forsokte bara se till att J var saker... tydligen har de gjort sant forr enligt maken "What can I say.. they love kids.."

kl*

Hmm jag har en fråga angånge roll back. Ska det gå trögt i början? Min häst är jävligt trög på det, fort går det då inte. Det känns nästan lite som om han är lat där faktiskt, annars brukar det bara smidigt att förflytta fram o.s.v men just i roll back blir han seg som bara den. Tips?

Hur är din häst att spinna? Det är ju lite samma "moment" fast en rollback är bara 180 grader. Rygga innan du gör din roll back så att h*n verkligen är på baken! Sen får du ju se till dig själv; Sitter du korrekt? Hindrar du hästen på något sätt? Om inte är det bara att träna på, och se till att komma iväg i bra galopp direkt efter så h*n får lite energi! :)

kl*

Har suttit och funderat lite på hur man kan göra för att sova lugnt till sommaren ang hästskärare mm.

Lama eller alpackor? Skulle det vara något?
Sitter här alldeles övertrött och smider planer ang att födda upp och hyra ut/sälja lamor eller alpackor. :rofl:

Och NU ska jag nog försöka sova

Ja visst är det en fin strejkvakt :D

Underbart med djur och deras beteende och hur de faktiskt fungerar. Man blir så lycklig varje gång man upptäcker hur fint hästar reagerar på barn och vilken instinkt de flesta hästar faktiskt har

KL

Hmm.. Jag sitter och funderar på en sak. Skickade iväg min gamla ropingsadel till en tjej för lite mer än en vecka sen. Hon skulle prova den i en vecka och sedan höra av sig om hon vill ha den eller inte. Hon har inte hört av sig och jag har både mailat, sms:at och ringt men inte fått svar. Borde jag utgå från att hon blåst mig?

jag bara alskar den bilden!! :)

..sa maste jag dela med mig av nagot skitroligt som hnade igar...

Min van D o hennes lilla dotter J (ett ar gammal supersot liten tjej) kom ut o ville kika pa sin hast.. sa ut i hagen gick vi, Jester kom upp o fick sitt kel.. men de tre svarta bastarderna sag att det var ett BARN dar.. och kom i full kareta fran olika hall i hagen, bildade ett litet led och jagade bort ALLA hastarna fran oss. Sen blev vi cirklade runt en stund.... och till slut blev vi eskorterade utav vara 3 fina svarta gentlemen hela vagen ut ur hagen :rofl: vi har bodyguards i hagen!! :rofl: Jag har aldrig sett ett sant beteende innan, cirkla och skydda folungar o grejer, ja visst.. men inte har jag sett hastar gora det for att skydda ett litet barn innan... Riktigt imponerande att se!

o nej... de besvarade inte oss alls, de forsokte bara se till att J var saker... tydligen har de gjort sant forr enligt maken "What can I say.. they love kids.."

Det där har jag sett en gång i mitt liv, det var över 20 år sen. Jag hade vår varmblodstravare hemma över sommaren (han var trött på livet) och vi gick ut i hagen och letade grimma:cool: Med oss hade vi en 5-6 årig tjej. Hon blir lite "jagad" av en nyfiken men stor halvblodstvååring. Ur skogen kommer vår häst som skjuten ur en kanon, jagar undan unghästen in i skogen och går sen mellan oss och unghästen, jagar ut honom i skogen om han kommer för nära, tills dess att vi är ute ur hagen igen.:love:

Jag hade gärna velat ha något som håller folk borta från hagen. Eftersom jag inte har hästen hemma så är det omöjligt för mig att höra något. :(

LillMalin Tog du inte emot pengar först? :eek:
Usch, jag hade aldrig vågat låna ut sadeln på prov om inte jag verkligen kände personen i fråga.
Jag har däremot sålt den med 14 dagars öppet köp.

Hur är din häst att spinna? Det är ju lite samma "moment" fast en rollback är bara 180 grader. Rygga innan du gör din roll back så att h*n verkligen är på baken! Sen får du ju se till dig själv; Sitter du korrekt? Hindrar du hästen på något sätt? Om inte är det bara att träna på, och se till att komma iväg i bra galopp direkt efter så h*n får lite energi! :)

Spinn har vi inte träna något på än. Ryggar gör jag men kanske jag som sitter fel utan att jag tänker på det. Jag ska ju på kurs så jag får väl ta och få hjälp där. Galopp kan vi ju inte;) ÄN!

kl*

Har suttit och funderat lite på hur man kan göra för att sova lugnt till sommaren ang hästskärare mm.

Lama eller alpackor? Skulle det vara något?
Sitter här alldeles övertrött och smider planer ang att födda upp och hyra ut/sälja lamor eller alpackor. :rofl:

Och NU ska jag nog försöka sova

Jisses jag fick en sån där tok ide förra året om lamor och alpackor. Fast jag gav upp, dom är ju snor dyr att köpa in! :eek:

vaa? Ne, jag kollade lite på blocket igår och SÅ vansinnigt dyra var dom ju inte :D Allt mellan 2500-10 000 tror jag. :D

Ju mer jag tänker på det ju mer känns det som en bra idé..
Farligt farligt! ;)

Btw!

Jag har fått en fastjänst nu!!

Äntligen!! :banana:

Spinn har vi inte träna något på än. Ryggar gör jag men kanske jag som sitter fel utan att jag tänker på det. Jag ska ju på kurs så jag får väl ta och få hjälp där. Galopp kan vi ju inte;) ÄN!

Okej! Då kan det vara lite svårt att få fart i roll backen, det är ju inte direkt lätt för dom att göra det fort! Sök all hjälp du kan på kursen, tycker jag! Det är jättesvårt att ge bra träningstips över internet, det spelar ju så stor roll både hur hästen är byggd och hur ryttaren rider osv osv osv.

Jag tränade roll backs för min tränare igår, dom börjar sitta nu! Det är skitkul tycker jag, lätt roligaste rörelsen i rening! :bump:

Taaack! :love::banana:

Jag har vetat det några dagar så lugnet har lagt sig. Åh" det är underbart!
Det har varit så stressande att inte veta när man får jobba nästa gång och man ska princip alltid kunna hoppa in.

Det är underbart!

Ja det är en 2 dagars clinic så jag får bra med hjälp!

Men roll back, spelar det någon roll vad man har för ras? Ja menar för min travare. Ridning är ju alltid svårare för den rasen men just roll back?

yes, på hotellet! en av nattjänsterna :)
Och bara någon dag innan så hade jag Äntligen fått tummen ur och sökt tre kurser på högskolan till hösten :)

Detta var ju visserligen inte helt oväntat, Då den nuvarande nattisens sambo har klättrat i karriären och nu flyttar till stockholm. :)

Och Du är INTE värdelös! ;)
För gudskull! Detta är min första fasta tjänst sen.. länge. Om vi räknar bort de gångar jag provjobbat så detta min absolut första riktiga tjänst! :D

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 280
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 632
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 125
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Lymfangit