Vänja hund vid katt

McFlurry

Trådstartare
Jag har en liten hund (cesky) som är 6 år gammal nu. Han jagar utekatter han ser om han är lös (vilket han därför aldrig är på ställen med utekatter).

Nu är det så att jag börjat träffa en kille som har hund och innekatt. Hans katt och hund funkar jättebra tillsammans och katten är extremt tålig mot hunden.

Jag skulle såklart vilja ta med min hund dit. Men hur gör jag det bäst? Alltså vänjer min hund vid katten.

Tacksam för förslag! :bow:

Sv: Vänja hund vid katt

Det är ju bra att killen redan har en hund som är van vid katten, utnyttja det och låt hans hund "visa" din hur man beter sig runt katter, dvs om hundarna kommer bra överens.

sen kan ett alternativ vara att ha en längre lina på din hund första gångerna så du snabbt kan håva in den om det går överstyr, sen är det bara att hoppas på att inte katten börjar rusa och locka in din hund i jakt :)

har själv fåglar och vovve, min vovve är på det klara med att man inte ska bry sig om fåglarna, så han får agera förebild åt kompisarnas hundar som inte träffat burfåglar förut, dock är det såklart lättare med fåglar än med katter eftersom dom sitter i bur;)

Lycka till!

Sv: Vänja hund vid katt

Det är lite skillnad på inne- och utekatter också. Utekatter springer mer. :)

Tyckte i alla fall vår gamla hund, som gärna roade sig med att jaga efter utekatter om han fick chansen, men trots det faktiskt var väldigt kattvan (uppvuxen med innekatter). Inne var han intresserad, men lät dem vara.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 620
Senast: Cissi_ma
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 101
Senast: Liran
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 246
Senast: Crossline
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 966
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka