• Hundavel & Ras
  • Trådstartare Trådstartare DuploBit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 969
D

DuploBit

Sitter och väntar på min tik som är på G att ska valpa.

Hennes temp har sjunkit till 36,6 och legat runt där sedan 14 idag.

Hur lång tid tog det för era tikar innan vattnet gick från temp.sänkningen?

Bara nyfiken, är så nervös, förväntasfull och nyfiken så att jag spricker snart.

:bow:

Sv: Valpning

Vanligtvis så sjunker ju tempen först och sen ska den gå upp igen innan det är dags för valpning. Är lite dålig på att tempa så vet inte hur lång tid den brukar vara nere på de valpningar där jag varit med.

Lycka till!

Sv: Valpning

Valpningen sätter nomalt sett igång inom 24 timmar och har den inte kommit igång inom 36 timmar bör man (enligt mig i alla fall) iaf ringa en vet och prata.

Mina tikar brukar ha snabbare förlopp, men kan ta nån/några timme(ar) från tempsänkning till valpning.

Så länge tempen är låg är det ingen fara, men om tempen går upp till normal utan att något händer är det i regel fara å färde.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 727
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 621
Senast: Ragdoll
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 413
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 486
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka