Ge mig ett bättre ord för det då
På varför hunden ville bita i händer och kläder?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ge mig ett bättre ord för det då
Kolla mängden trådar. Jag gissar att de utan att popcorn nämns är cirka 98 proc.
Du kan väl låta bli att gnälla innan det ballar ur i alla fall?
On topic:
Tycker ni som gått valpkurser att brukshundsklubbarnas valpkurser är bra/bäst? Om inte, vilka ställen skulle ni rekommendera? (tex i Sthlms-området)?
Off topic:
Jag förstår att du inte gillar mig, men ditt dravel hjälper inte tråden direkt.
På varför hunden endast drog i mina händer/ kläder vid lek, bara juckade mot mig (en tik), sällan lyssnade på mig vid inkallning och var allmänt jobbig med just mig.På varför hunden ville bita i händer och kläder?
Juckandet är ett tecken på stress och inte dominans.På varför hunden endast drog i mina händer/ kläder vid lek, bara juckade mot mig (en tik), sällan lyssnade på mig vid inkallning och var allmänt jobbig med just mig.
Övriga i familjen var det sällan ngt problem med, visst jag lekte kanske mer med den men fick hon ett nej eller ett loss från t ex pappa så accepterade hon det direkt.
Mig tog hon sällan på allvar.
On topic:
Tycker ni som gått valpkurser att brukshundsklubbarnas valpkurser är bra/bäst? Om inte, vilka ställen skulle ni rekommendera? (tex i Sthlms-området)?
Snor @mandalaki s kristallkula och ser att TS kommer att få en förklaring om vad negativ förstärkning innebär. Samt att sannorlikheten ökar att detta blir en pop-corn-tråd!
Nån som vill ha smör på sina?
Nej. Dåliga exempel men ok föklaring:Behövs igen popcorn tyvärr , negativ förstärkning är som sagt negativt. En sista utväg som kunnat undvikas med bättre träning, vägledning och timing. Och inte ens en bra utväg.
Vet skillnaden och det var 13 år sedan. Snälla släpp det. Alla.
Nej. Dåliga exempel men ok föklaring:
Vet skillnaden och det var 13 år sedan. Snälla släpp det. Alla.
Det är inte konstigt att folk reagerar på den synen med tanke på att dessa metoder är något vettigt hundfolk absolut inte använder sig av längre.
Jag vet ju också att det där är utdaterat. Men jag undrar: finns det tränare som fortfarande lär ut det? (Frågar inte bara dig utan vem som helst).
Jag vet ju också att det där är utdaterat. Men jag undrar: finns det tränare som fortfarande lär ut det? (Frågar inte bara dig utan vem som helst).