valpar av goldenhane

A

annizz

Jag skulle vilja ha lite valpar från min golden hane men måste han ha vunnit jätte mycket då?
Ja har varit på en del utställningar och en har han blivit BIS i, han har alltid fått HP på alla utställningar och vunnit klass i Internationell utställning.. han är helt frisk och har inga fel, vi har röntgat honom och allt.. men hur ska man göra?

Sv: valpar av goldenhane

jo men hur? Ska man ta kontakt med dom på utställningar?

Ta kontakt med din rasklubb eller uppfödare så får du säkert hjälp o råd. Kanske kan avelsförmedlare (rådgivare) för din rasklubb rekommendera din hund till tikar i din närhet.

Uppfyller din hane kraven för att ev. avkommor kan få valphänvisning av rasklubben ? http://www.goldenklubben.com/valphanv_krav.htm
Kontakta din uppfödare och du kan även sätta in en annons i rasklubbens tidning. Kontollera även på avelsdata hur det ser ut med hälsostatus på din hunds närmsta släktingar.

ok tack ska ta kontakt med både rasklubben och uppfödaren.. men det här med avelsdata, hur hittar man det? genom rasklubben oxå? el svenska kennelklubben?

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 241
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 441
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 588
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen