Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja?Brukar ju bara vara att spÀnna tÀcket ordentligt sÄ de inte kissar i tÀcket?
HahaBog Àr ocksÄ helt rabiat. Jag blir vansinnig pÄ honom. Han har dessutom tÀnt till pÄ... rÄdjur av alla djur och vi har en miljard stycken hÀr sÄ han spenderar hela tiden vi Àr i skogen med att leta efter rÄdjur. Han Àr sÄklart i lÄnglina han med. Kommer bli bÀttre nÀr vi kan valla igen i vÄr och han fattar att det Àr fÄr han ska vara intresserad av. FÄr bita ihop tills dess.
Bog blev helt rabiat pĂ„ dom efter att han fick valla fĂ„r och fick igĂ„ng sitt djurintresse. Tror dock inte att han fattat att att rĂ„djur och fĂ„r Ă€r olika saker, han vet bara att han vill springa en viiiiid stoooor bĂ„ge runt djuren, tycker det Ă€r hĂ€ftigt att dom har sĂ„ starka drifter helt naturligt. Som tur har han aldrig lyckats sticka pĂ„ rĂ„djur, har honom i lina i skogen om inte Floki Ă€r med. Ăr Floki med sĂ„ följer han honom som en liten Ă€ngel i alla fall.Haha
BÄde Tay och Spock har haft ett starkt rÄdjursintresse och hÀr ute behöver de inte leta, dom stÄr överallt i klasar och ids knappt flytta sig nÀr man kommer. Tay fattade efter ert Är eller sÄ att rÄdjur Àr inte nÄt man kommer fÄ valla och Spock har nu dÄ sakta börjat förstÄ att rÄdjuren ska lÀmnas ifred. De Àr ju vÀldigt intressanta sÄ lÀnge hundarna har ett hopp om att kanske kanske Àr det nÄt man potentiellt skulle kunna valla men Tay tittar inte ens Ät dem lÀngre om de sen stÄr framför nosen pÄ honom..
Bog Àr tyvÀrr lika taggad pÄ enskilda rÄdjur.@Tonto jo, bÀgge mina har som sagt haft ett vÀldigt stort rÄdjursintresse och hag tror det Àr just för att de rör sig i flock. Enstaka djur Àr inte lika intresseranta. Om det nÄn tröst sÄ gÄr det över nÀr de förstÄtt att det inte Àr potentiella vallnings djur (det kan dock ta ett tag innan de ger upp hoppet om möjligt jobb ).
AngÄende koppelgÄende kÀmpar jag ocksÄ med det. Men jag har istÀllet en hund som hÀnger i kopplet och tycker det Àr jÀttelajbans att kunna kampa en hel promenad, hon Àr 1000 gÄnger vÀrre Àn vad Assar var.Men koppelgÄendet Àr fruktansvÀrt just nu. Herregud vad han flyger i kopplet hela tiden. Han som gick jÀttebra i kopplet i flera mÄnader.
Det Àr emot lagen att röra sig dÄ. It is known.Jag behöver Äka till stallet men Sixten sover. Detta Àr favoritpositionenVisa bifogad fil 134100
FörstÄÄÄÄr inte varför alla vill ha merle-aussies/MASar nÀr brun och b&t Àr sÄ UPPENBART mycket finare Herreguuuud vilken goding!Visa bifogad fil 133809
Den hĂ€r lilla har bott hĂ€r en vecka nu, och Ă€r hittills PRECIS sĂ„ rolig, söt, tuff och smart som jag hoppades pĂ„ ! Hon har en hĂ€rlig kamp, stor nyfikenhet, snabblĂ€rd, Ă€ter bra, lĂ€tt att koppla av i olika miljöer, glad i folk och hundar, i stort sett rumsren redan nĂ€r hon flyttade inâŠ. Och jag hade verkligen glömt hur kul det Ă€r att trĂ€na valpar som bara suger in all info och kunskap !
Nu ska hon bara lÀra sig att det inte Àr dags att gÄ upp och leka runt 04-05 pÄ dagarna, sÄnt sysslar inte vi andra i detta hushÄllet med ! Men det gÄr nog te sig snart förhoppningsvis!
Ăr otroligt nöjd och glad i min valp