Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oskar, 1 Är den 28 okt. Han kissar med lyft ben ibland men Àr det akut blir det nigning.
Sen? Mmmm...
Har en kastrerad 11Äring som valpkissar för det mesta med hade kastrerat honom senare om jag vetat bÀttre dÄMelker ( 7Är) kissar för det mesta fortfarande valpkiss, men har Àr kastrerad. HÀnder att benet Äker upp, men det Àr inte ofta
Fast jag kan tyckta det Àr rÀtt skönt, för dÄ Àr han liksom klar efter en kissning, blir ju inte samma smÄskvÀttandeHar en kastrerad 11Äring som valpkissar för det mesta med hade kastrerat honom senare om jag vetat bÀttre dÄ
Ja sÄ Àr det ju var mest av andra anledningar jag hade önskat att jag kastrerat senare. Eller inte alls, han var krypt och dÄ sas det att det var tvunget att opereras. Nu tror jag det rekommenderas annorlunda.Fast jag kan tyckta det Àr rÀtt skönt, för dÄ Àr han liksom klar efter en kissning, blir ju inte samma smÄskvÀttande
NÀr gav du honom mat?Oskar var vÀldigt hungrig nu ikvÀll. Jag har inte velat ge honom mat kvÀllstid eftersom han blir sÄ nödigt och bara mÄste ut mitt i natten, hinner knappt av förstubron innan han mÄste sÀtta sig.
Nu tÀnkte jag prova. Han fick Àta det han ville ha, och jag tog sen ut honom. HÀnde inget.
Hur lÀnge kan era hÄlla sig innan det blir akut? Oskar Àr snart Äret.
LÀgger mig om en timme eller sÄ. Ska ut det sista vi gör sÄ fÄr jag se om han sÀtter sig. Och sÄ fÄr jag se nÀr i natt han vÀcker mig.
Herregud och suck, med mina stora hundar har jag aldrig haft de hÀr problemen.
Mina (den Àldre drygt 1 Är och den yngre 6 mÄnader) gör inte inne över natten nÄgon av dem.Oskar var vÀldigt hungrig nu ikvÀll. Jag har inte velat ge honom mat kvÀllstid eftersom han blir sÄ nödigt och bara mÄste ut mitt i natten, hinner knappt av förstubron innan han mÄste sÀtta sig.
Nu tÀnkte jag prova. Han fick Àta det han ville ha, och jag tog sen ut honom. HÀnde inget.
LÀgger mig om en timme eller sÄ. Ska ut det sista vi gör sÄ fÄr jag se om han sÀtter sig. Och sÄ fÄr jag se nÀr i natt han vÀcker mig.
Min Àr 7 mÄnader nu. Kissar vid 21.30 innan lÀggdags och sen brukar han kissa mellan 5-7 beroende pÄ nÀr barnet vaknar och vÀcker honomOskar var vÀldigt hungrig nu ikvÀll. Jag har inte velat ge honom mat kvÀllstid eftersom han blir sÄ nödigt och bara mÄste ut mitt i natten, hinner knappt av förstubron innan han mÄste sÀtta sig.
Oskar Àr extremt morgontrött. Jag fÄr bÀra ner honom till ytterdörren och det hÀnder att han somnar pÄ hallmattan medan jag klÀr pÄ mig ytterklÀder. Och sedan gÄr vi en liten runda sÄ han fÄr göra ifrÄn sig.Toke har sovit 21.30-07 i princip sen han var 8 veckor. Nu Àr han 5,5 mÄnad och det Àr aldrig speciellt brÄttom ut pÄ morgonen.
Bog sover mellan 21-06, ibland vill han ut vid 23 och dÄ brukar jag gÄ ut med honom. Ibland vÀcker han mig pÄ natten men dÄ sÀger jag Ät honom att gÄ och sova igen. SÄ mellan 9-7 timmar. Han blir 6 mÄnader 10e Oktober. Bog fÄr mat 20 pÄ kvÀllen.Oskar var vÀldigt hungrig nu ikvÀll. Jag har inte velat ge honom mat kvÀllstid eftersom han blir sÄ nödigt och bara mÄste ut mitt i natten, hinner knappt av förstubron innan han mÄste sÀtta sig.
SĂ„ var min Aussie ocksĂ„. Ăr helt förstörd av Bog som velat gĂ„ ut pĂ„ natten lĂ€nge. Min stackars sambo som aldrig haft valp tror inte pĂ„ mig nĂ€r jag sĂ€ger att alla valpar inte Ă€r sĂ„hĂ€r.Toke har sovit 21.30-07 i princip sen han var 8 veckor. Nu Ă€r han 5,5 mĂ„nad och det Ă€r aldrig speciellt brĂ„ttom ut pĂ„ morgonen.
Svante var en grĂ€slig valp och samtliga familjemedlemmar var i chock. Att min man slĂ€ppt in en hund till efter den upplevelsen Ă€r ett mysteriumSĂ„ var min Aussie ocksĂ„. Ăr helt förstörd av Bog som velat gĂ„ ut pĂ„ natten lĂ€nge. Min stackars sambo som aldrig haft valp tror inte pĂ„ mig nĂ€r jag sĂ€ger att alla valpar inte Ă€r sĂ„hĂ€r.
Att Bog var extremt bitig och destruktiv + 9 veckors koppelvila gjorde inte saken bÀttre. Det tillsammans med att han inte har sovit pÄ nÀtterna har gjort att jag knappt vill ha en hund till.Svante var en grÀslig valp och samtliga familjemedlemmar var i chock. Att min man slÀppt in en hund till efter den upplevelsen Àr ett mysterium
Bomullstussen fÄr fortfarande sitt sista mÄl mat vid 21, hon hade lÀnge problem med att hon spydde galla pÄ tom mage och mina nerver orkar inte med nÄgra risker. Hon hÄller sig frÄn 20-9:00 typ som lÀngst ( Hon erbjuds att gÄ ut senare men vill inte). Hon Àr 10 mÄnader nu, och ungefÀr dubbelt sÄ stor som Oskar.Oskar var vÀldigt hungrig nu ikvÀll. Jag har inte velat ge honom mat kvÀllstid eftersom han blir sÄ nödigt och bara mÄste ut mitt i natten, hinner knappt av förstubron innan han mÄste sÀtta sig.