Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft 2 labbar, moderskapet har också haft 2 st.
Alla har haft bra normal aptit, men ingen har gobblat i sig div skit "bara för att".

Såna olater är mer individbundet än rasbundet.

Men det är väl inte helt sant? Kom det inte forskning för några år sedan som visar på att bl a labradoren kan ha en genvariation som gör att de saknar mättnadskänsla/känner mer hunger? Något i den stilen, vill jag minnas.

Tänker att han kanske vänjer av sig med att äta allt ute om han inte kan göra det ett bra tag. Ska hålla tummarna! Är det vanligt att Labradorer äter allt? 😅 :eek: Tyckte Bog var illa som åt/äter bajs.

Jag skulle säga att det inte är supervanligt att labbar slukar allt på det där viset MEN av de som gör det så tror jag labradorer är överrepresenterade.

Det låter likt min 8,5 mån pappis. Middag vid 19, sista kiss 22-23 och sen sover hon till 7:30. Hon är helt obegriplig med det, oavsett om vi lagt oss tio eller tolv så sover hon till halv åtta, +/- 10 min. Häromdagen hade jag själv sovit så dåligt på natten så jag lyckades få henne att somna om, då höll hon sig i elva timmar?? Fattar inte hur det går till, själv är jag uppe minst två gånger på toa varje natt :meh:
Samma här. Jackie vaknar vid 7:30-8:00 oavsett om vi la oss vid 22 eller vid 04 😂 Valpen tas ut vid 6-6:30, ibland följer Jackie med, ibland ligger hon kvar i sängen. Spelar ingen roll om hon gjorde ifrån sig samtidigt som valpen var ute, kl 7:30-8:00 är det morgon och då är det fest 😂

Bara jag som blir lite ledsen när jag läser? Tänk vad jobbigt att gå runt och vara döhungrig hela tiden :(
Det finns människor som har samma problem, såg nån dokumentär om någons dotter som var hungrig konstant, oberoende av vad hon åt, mamman fick ha hänglås på kylskåp mm då dottern tom åt råa saker om hon kom åt. Men tror dom lyckades hitta nån medicin som hjälpte till slut.

Jag skulle säga att det inte är supervanligt att labbar slukar allt på det där viset MEN av de som gör det så tror jag labradorer är överrepresenterade.

Mer generellt svar;

Jag upplever att när jag låter min labbe få ur all sin energi, har rutiner när han äter, fri tillgång på tugg inne han inte kan äta upp (horn) och även alltid har godis med ute som han belönas med så har jag inte en labbe som äter allt eller fixerar vid mat.

Jag kan va helt blåögd men jag TROR att det lättare blir en fixering om hunden inte får den träning/motion den behöver?
De flesta labbar är tyvärr överviktiga.

Bara jag som blir lite ledsen när jag läser? Tänk vad jobbigt att gå runt och vara döhungrig hela tiden :(
Ja det måste ju vara jättejobbigt att vara hungrig jämnt. Jag upplever dock inte min som det, även fast han stoppar i sig allt möjligt. Visst blir han glad när det är dags för sin mat och äter med god aptit. Men han har ingen stress runt mat och tigger så gott som aldrig av våran mat. Tillskillnad mot våran cocker som alltid haft en stress runt mat. Jag får inte känslan av att han äter strumpan för att han är hungrig 🤔

Mer generellt svar;

Jag upplever att när jag låter min labbe få ur all sin energi, har rutiner när han äter, fri tillgång på tugg inne han inte kan äta upp (horn) och även alltid har godis med ute som han belönas med så har jag inte en labbe som äter allt eller fixerar vid mat.

Jag kan va helt blåögd men jag TROR att det lättare blir en fixering om hunden inte får den träning/motion den behöver?
De flesta labbar är tyvärr överviktiga.
Jag hoppas du har rätt för i så fall är Tokes mani bara en valpfas 😅

fri tillgång på tugg inne han inte kan äta upp (horn)
Måste fråga: är det meningen att de inte ska kunna äta upp horn? Jag köpte det eftersom jag trodde det och tyckte att min hund åt för mycket ben, men nu är hon på väg att tugga i sig hornet också. Och det är inga monsterkäftar vi talar om, utan en pappis på 8,5 månader 😬

@Harrysen
Mint har vuxenpinkat i ungefär en månad nu, händer ff att han valpkissar men enbart när han kissar på kommando numera. Annars måste det till ett träd/buske/stolpe el liknande. Däremot siktar han som en kratta ännu, noll koll på den där strålen 😆 och kroppen för den delen, inte riktigt förfinat benlyftartekniken än..
Också dryga 7månader nu

Måste fråga: är det meningen att de inte ska kunna äta upp horn? Jag köpte det eftersom jag trodde det och tyckte att min hund åt för mycket ben, men nu är hon på väg att tugga i sig hornet också. Och det är inga monsterkäftar vi talar om, utan en pappis på 8,5 månader 😬

Mina tuggar i sig dem med :D men de går saaakta
Ja menar att det blir inte som ett extra mål mat per dag iaf

@Harrysen
Mint har vuxenpinkat i ungefär en månad nu, händer ff att han valpkissar men enbart när han kissar på kommando numera. Annars måste det till ett träd/buske/stolpe el liknande. Däremot siktar han som en kratta ännu, noll koll på den där strålen 😆 och kroppen för den delen, inte riktigt förfinat benlyftartekniken än..
Också dryga 7månader nu
Min har snoppen riktad rakt fram. Antar att det har att göra med att han är så smal, med uppdragen buk?
Lika illa vare sig han valpkissar eller lyfter på benet. Det blir blött.
Igår kissmarkerade han bilen, för första gången. :D

Min har snoppen riktad rakt fram. Antar att det har att göra med att han är så smal, med uppdragen buk?
Lika illa vare sig han valpkissar eller lyfter på benet. Det blir blött.
Igår kissmarkerade han bilen, för första gången. :D

Rätt vanligt att whippethanar kissar sig på frambenen pga kroppsbyggnaden så det kan nog stämma även på din om han har den kroppstypen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 168
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 309
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 292
Senast: dobbis
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 484
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar