Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja men nu var jag på valp kurs och blev ledsen för att jag INTE kan göra dom sakerna som hon tipsade att man skulle. Det kanske man kan få bli lite ledsen för eller? Om jag bara ska hitta på allt själv så be höver jag ju inte vara med på valp kursen iallafall.Vet du - jag kan inte heller springa! Men visst leker vi Oskar och jag. Och visst kan vi träna inkallning och många andra saker.
Det må låta klämkäckt men hitta på sånt du KAN göra istället för att sörja det som inte funkar.
Oskar tycker jag är en skitkul typ. Trots att jag inte springer
Vet du, man behöver inte göra alla övningar som det tipsas om på valpkursen. På vår valpkurs så var det mycket fokus på övningar som skulle hjälpa en till en lugn hund. För oss med en lugn valp som vi gärna vill gasa upp så kommer inte de övningarna vara i fokus. Det vi tyckte var bäst med valpkursen var att kunna ställa frågor och träna vår valp på att fokusera på oss i en miljö med andra valpar.Ja men nu var jag på valp kurs och blev ledsen för att jag INTE kan göra dom sakerna som hon tipsade att man skulle. Det kanske man kan få bli lite ledsen för eller? Om jag bara ska hitta på allt själv så be höver jag ju inte vara med på valp kursen iallafall.
En uppfödarkollega sitter i rullstol och hon har superbra kontakt både med valparna hon föder upp och sina vuxna hundar, så du behöver inte vara ledsen och tro att det faktum att du sitter i rullstol kommer att påverka din och valpens kontakt och relation negativt.Ja men nu var jag på valp kurs och blev ledsen för att jag INTE kan göra dom sakerna som hon tipsade att man skulle. Det kanske man kan få bli lite ledsen för eller? Om jag bara ska hitta på allt själv så be höver jag ju inte vara med på valp kursen iallafall.
Nej såklart att man inte be höver det men JAG blev ändå ledsen för att jag inte kan göra endel övningar som hon tipsade om för att ha en bra relation med sin valp. Men ursäkta att jag skrev det då men jag visste inte att man inte fick skriva om man blev ledsen för nånting på valp kursen även fast valpen var jätte duktig.Vet du, man behöver inte göra alla övningar som det tipsas om på valpkursen. På vår valpkurs så var det mycket fokus på övningar som skulle hjälpa en till en lugn hund. För oss med en lugn valp som vi gärna vill gasa upp så kommer inte de övningarna vara i fokus. Det vi tyckte var bäst med valpkursen var att kunna ställa frågor och träna vår valp på att fokusera på oss i en miljö med andra valpar.
Tänk på allt du lär dig och kan öva på istället
Nej såklart att man inte be höver det men JAG blev ändå ledsen för att jag inte kan göra endel övningar som hon tipsade om för att ha en bra relation med sin valp. Men ursäkta att jag skrev det då men jag visste inte att man inte fick skriva om man blev ledsen för nånting på valp kursen även fast valpen var jätte duktig.
Det var ABSOLUT INTE meningen att vare dig höra dig ledsen eller upprörd.Nej såklart att man inte be höver det men JAG blev ändå ledsen för att jag inte kan göra endel övningar som hon tipsade om för att ha en bra relation med sin valp. Men ursäkta att jag skrev det då men jag visste inte att man inte fick skriva om man blev ledsen för nånting på valp kursen även fast valpen var jätte duktig.
Gud vad finIgår hämtade vi Bayli! Han var jätteduktig i bilen, satt upp första halvan av resan, sen la han sig ner och kopplade av. Skönt att bara åka 50 minuter för att hämta valp istället för hundratals mil som varit fallet med de senaste tre valparna.
Hemma fick han hälsa på de andra tre hundarna en i taget. Det gick bra, de är alla jättesnälla även om Bayli tyckte att beauceronerna var väldigt stora.
Han har sovit lugnt hela natten, i sängen så klart, det är ju en whippet och det var inte han som väckte oss imorse, utan det var Griseo, som är sjukt morgonpigg.
Idag har vi tagit ett par korta promenader, sen har vi mest varit på innergården och låtit hundarna lära känna varandra. Lite otippat var det Griseo som lekte bäst med Bayli, genom att Griseo fick springryck och Bayli jagade honom. Griseo är, trots sin storlek och brötighet , förvånansvärt smidig och duktig på att svänga och stanna så det var aldrig någon fara att Bayli skulle bli trampad på eller nersprungen.
Sammantaget är han hittills en lättsam, glad och busig men samtidigt rätt sansad valp. Vi älskar honom redan och jag tror att han blir ett fint tillskott till vår flock.
Blir bara en bild just nu då jag sitter och skriver på mobilen, får lägga in fler sen.
Han blir 4 månader i början av nästa vecka. Rätt praktiskt att han hunnit bli lite större, med tanke på våra andra stora grabbar.
Visa bifogad fil 119940
Visa bifogad fil 120120
Vi fick tillbaka en av valparna, och han är så himla go så maken vill gärna behålla honom Men det där med hane och tikar…han är sex månader nu, så vi kan fundera lite till
Fröet
Nja, för mig ligger inte namn som slutar med en konsonant bra i munnen att ropaFröet
Sussi!