Nu har jag äntligen fått hem min lilla Golden valp och hennes namn blev faktiskt Ellie
Allt har gått super bra och hon bryr sig inte om något... Förutom okända hundar?
Jag har haft valpar innan och dom har alltid varit intresserade utav anda hundar och velat leka osv.
Men Ellie är livrädd/osäker? Hon kan vara tyst tills den okända hunden ska fram och hälsa och då börjar hon skrika och försöka fly med svansen mellan benen?
Jag känner så klart hundarna och vet att dom aldrig skulle rusa på en valp eller liknande. Men dom hinner knappt gå fram till henne innan hon skriker som hon ska dö och försöker fly
Jag vet inte riktigt hur ni hade gjort men jag har gjort såhär-
När hon börjar skrika så låtsas jag som inget och pratar med ägaren eller något och när hon försöker fly så låter jag henne gå tills kopplet tar slut. Så jag försöker inte göra det till en så stor grej men att hon inte får fly.
Hundarna går direkt därifrån när det märkt hur rädd hon är och då har hon följt efter med hög svans.
Så det känns mer som att hon är osäker och inte riktigt vet hur hon ska reagera?
Hmm men har tänkt att hon ska fortsätta att få träffa dessa 3 hundarna och träna att hon inte kommer att dö.
Så får vi se hur det utvecklar sig
I allt annat är hon perfekt!