Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gick det över? Idag satt han så här, som förstenad i soffan, tills jag lyfte ut honom... (När han väl kommer ut och börjar gå verkar det helt ok nu. Dramat är att klä på sig...)När skägget var liten blev han förstelnad i sele. Kunde inte ta ett enda steg. Det spelade ingen roll om jag så skulle locka med en oxfilé framför nosen
Ja nu rör han sig fullt normalt i sele. Men han visar med kroppsspråket att han inte är helt happy när den kommer på. Väl på är det full fräs.Gick det över? Idag satt han så här, som förstenad i soffan, tills jag lyfte ut honom... (När han väl kommer ut och börjar gå verkar det helt ok nu. Dramat är att klä på sig...)
Vad är det för ras?Nu hoppar jag också in i den här tråden trots att det kanske bara eventuellt blir valp för mig.
En syster (samma mamma) som min nuvarande hund är på G ner till Tyskland för att paras i detta nu. Uppfödaren vill att jag ska ha en valp på foder OM det blir någon som de anser vara lovande nog att spara. I annat fall vill jag nog köpa en valp ut kullen ändå men det är en lååång kö på just den här kombinationen.
Huuur överlever man väntan? Först ska det bli dräktigt och sen ska man vänta på att de föds och sedan ytterligare väntan på att få veta om man får en.
Jag hade inte förväntat mig att hon skulle gå in i löp redan men fick beskedet samma dag som jag fick dåliga nyheter om Jackie som gör att hon och jag kommer få kortare tid ihop än vad jag hade hoppats på. Känns som att det är "meant to be" att jag ska ha en liten knodd i januari!
Schäfer väl?Vad är det för ras?
Med min Mini har jag gett upp sele - trots att hon är den som skulle behöva det mest, då hon egentligen inte ska ha minsta tryck på strupen. Nu drar hon inte speciellt ofta, men vid kattmötet (då hon går in i mörda-katten-läge) och när vi mötet någon vi känner, så drar hon i kopplet och börjar väsa. Men hon vägrar sele. Först så måste jag få tag i henne som gömmer sig under sängen om hon anar sele.....och ute så rullar hon sig jämt, jämt för att visa sin ovilja så vi kommer ingenstans Jag har gett upp Täcke är nästan lika illa, men där går det lite lättare att ropa fram henne från under-sängen Tack och lov används inte täcke så oftaJa nu rör han sig fullt normalt i sele. Men han visar med kroppsspråket att han inte är helt happy när den kommer på. Väl på är det full fräs.
Men innan han kom över det där äckliga i att ha täcke!!!! Uj, uj.
Han trivs bäst som nakenfis
Täcke är nästan lika illa, men där går det lite lättare att ropa fram henne från under-sängen
Schäfer!Vad är det för ras?
Stämmer bra det!Schäfer väl?
hehehe, med ropa menar jag börja prata lockande, sen mer normalt "kom hit", sen höja rösten lite och bli bestämd Oavsett så kom hon alltid utkrypandes till slut med svansen mellan benen och såg ut som hon skulle få strykRopa?!
Jag fick hämta fram Skägget, klä på och BÄRA UT.
Väl ute ökade rörelseförmågan något.
Bur?Iiiiih, bara drygt en vecka kvar nu! De flesta förberedelserna är gjorda; Bädd och filt på plats, trimbord inköpt och på plats, leksaker tvättade och buren är redo. Jag är lite för exalterad för mitt eget bästa