Valp eller ny hund 2016

Hoppsan!
I början på november flyttar en grabb ur den här härliga kullen hem till mig :love:

DSC8480.jpg

(Uppfödarens bild)

Åh så underbara!

Åh så underbara!

Ja, de är ljuvliga :love: Matchar Otis fint :angel: :p
Jag hoppas att jag kommer hinna åka och hälsa på dem innan leverans, men eftersom det är så snart inpå, att det är drygt 50mil enkel resa och dessutom så har både jag och uppfödaren fullbokat med jakter på helgerna, så får vi se. Det dröjer ju inte så länge innan jag kan hämta honom :)

Tack hörrni! Det ska bli himla kul faktiskt och även om jag var väldigt velig innan så känns det super nu :D

Är bara liiite avundsjuk! ;) Jag funderar på när det är rätt att skaffa en till i och med min slyngel. Tänkte att han skulle ha lugnat sig lite tills han är 2.5, men jag är så sugen redan nu.

Hur tror du att det kommer fungera med Otis som är typ samma ålder som min? Eller har han lugnat ner sig och blivit beskedlig? :D

Är bara liiite avundsjuk! ;) Jag funderar på när det är rätt att skaffa en till i och med min slyngel. Tänkte att han skulle ha lugnat sig lite tills han är 2.5, men jag är så sugen redan nu.

Hur tror du att det kommer fungera med Otis som är typ samma ålder som min? Eller har han lugnat ner sig och blivit beskedlig? :D

Jag tror det kommer fungera bra :D
Jag tror faktiskt att de kommer ha ut rätt mycket av varandra, Ladda och Otis leker ju mycket nu, och jag tror inte det kommer ändras när det kommer in en yngre lekkompis.
Otis har faktiskt lugnat sig lite, men det är ju fortfarande rätt mycket energi i den där lille kroppen... :D Min förhoppning är dock att valpis kommer vara rätt lugn jämfört med alla wachtelvalpar vi haft, ha en himla fin av-/på-knapp och inte tugga sönder något :angel:

Jag tror det kommer fungera bra :D
Jag tror faktiskt att de kommer ha ut rätt mycket av varandra, Ladda och Otis leker ju mycket nu, och jag tror inte det kommer ändras när det kommer in en yngre lekkompis.
Otis har faktiskt lugnat sig lite, men det är ju fortfarande rätt mycket energi i den där lille kroppen... :D Min förhoppning är dock att valpis kommer vara rätt lugn jämfört med alla wachtelvalpar vi haft, ha en himla fin av-/på-knapp och inte tugga sönder något :angel:

En bekant har nyligen skaffat en jaktlabbe, den är nog mer väluppfostrad än vad Tonto någonsin kommer att bli. :o (Den är 18 veckor :angel:)

Ja, det blir väl så att dom får ut mycket av varandra, det har jag själv märkt på våra två! Dom tar ut rätt mycket energi på varandra och blir trötta och ganska lugna av det. :up:

En bekant har nyligen skaffat en jaktlabbe, den är nog mer väluppfostrad än vad Tonto någonsin kommer att bli. :o (Den är 18 veckor :angel:)

Ja, det blir väl så att dom får ut mycket av varandra, det har jag själv märkt på våra två! Dom tar ut rätt mycket energi på varandra och blir trötta och ganska lugna av det. :up:

Precis, man brukar ju säga att jaktlabbar föds halvtränade och att jaktcockers dör halvtränade. Håller hårt fast vid detta :D

Ja, det är himla skönt! Kör på en valp nu säger jag :D

Alltså de är så himla himla söta på bilden @AraSlei
Men hur är det - det är egentligen inte en godkänd färg på labbar va? Eller tänker jag tokigt?
(oavsett så är det egentligen skitsamma för din labbe kommer typ vara bland de snyggaste labbarna ändå ;) )

Ska åka och hälsa på en ev omplacering i slutet av månaden
Skriver inga detaljer förrän det är klart men det är totalt utan annonsering jag fått nys om denna och jag tror det kommer bli bra.
Min typ av hund helt enkelt.
Jag sörjer ff den gamla oerhört mycket men fördelen med den här omplaceringen är att jag kan ta den när det passar mig
Jag vill ju inte ha en som ska ersätta min gamla men ett måste är att denna tar sig in i mitt hjärta vid första mötet annars kommer det inte funka.
Valp är inget för mig. Har fått ha en bekants ett tag förut och nej säger jag direkt.

Men hur är det - det är egentligen inte en godkänd färg på labbar va? Eller tänker jag tokigt?
(oavsett så är det egentligen skitsamma för din labbe kommer typ vara bland de snyggaste labbarna ändå ;) )
Om jag inte har helt fel så räknas de som gula.. De kan variera från nästan vita till mörkt röda och går under gul sas.. :) Tycker att fox red är utan tvekan den vackraste färgen! :love:

Klart den är godkänd, de är gula. :rofl: Bara en mörkare nyans.
Precis som att Goldens kommer i allt från vitt till rävrött - allt är genetiskt sett färgen gul.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka