@AraSlei Så söta de är!
Vad tycker du om Cadet eller Orkan?
Orkan är fint! Hur uttalas Cadet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@AraSlei Så söta de är!
Vad tycker du om Cadet eller Orkan?
Haha ja men tänk så ensamma ni kommer vara med sådana namn i Småland! Och ingen annan hund kommer reagera när du ropar på valp eftersom ingen annan kommer förstå vad du hojtar om
Finns många färger som folk kallar för helt fel saker. Inom Aussie säger man ju "red merle" "röd trefärgad" "röd med vitt" ect, fast hundarna genetiskt sett är bruna, inte röda.Så himla intressant det där med färger jag har liksom aldrig träffat en röd Labbe så tänkte att det var samma som med flattarna (och inte fattade jag heller att det räknas till gul när det heter röd ). @Dammtuss @Fisherling @AraSlei
Hur som så är det ju verkligen en fantastiskt fin färg och det ska bli så kul att få följa er framöver @AraSlei
Spännande! Blir det en till sheltie?
Vi lär vara heeelt ensamma...
Äh vadfan, bomba på med korta namn generellt vetja
+ @NepentheAnnars kanske det kan vara kul att fortsätta spinna vidare på Ladda, så typ namn som Krut, Skott, Kaliber, Patron, Hagel, Sikte, Tagg, Pass.
Eller engelska fågelnamn som Jay, Mallard, Jackdaw, (Hen ), Falcon, Hawk, Swift, Lark, Finch, Wren, Heron, Teal, Merlin, Kestrel, Dunlin, Twite, Siskin.
@AraSlei - Fox tycker jag är ett bra namn på en sån där goding.
Längtar faktiskt efter att ta jägarexamen och kunna jaga med labbe .
Äh vadfan, bomba på med korta namn generellt vetja
Copper, Delta, Cato. Dem är ju jättefina! (Valparna)
Hatar när folk redan har snott bra namn! kräv att hon byter+ @Nepenthe
Åh, jag gillar verkligen Krut! Men en kompis wachtel heter det
Kaliber är ju också riktigt bra
En kompis till oss har haft två ( dålig fantasi..) hundar som hette Hawk! Men det är också bra tycker jag Pappan heter Falcon och vår gamling hette Falco, också mycket bra namn men inte aktuella nu
Men Kaliber hamnar på listan!
Hatar när folk redan har snott bra namn! kräv att hon byter
Själv tänker jag spara alla mina fabulösa fågelnamn till framtida valp
Haha näää, men jag gillade Merlin, Swift, Wren, Kestrel, Dunlin och SiskinTyp
Men hörru, menar du att det finns fler som du inte delar med dig av?
Fast jag tror nog ändå att Puffin/Lunni står högst på listan älskar lunnefåglarna!
Man säger säkert gul på labbe, men på wachtel heter samma färg röd så jag kommer nog få svårt att säga gul när labben har samma färg som Otis.. Som är röd...
Och tack, jag hoppas det ska bli kul att följa oss
Nä, men hoppas göra det inom 5 år, typSka du ta jägarexamen snart?
Och jag som tänkte Ralf eller Ruben
Nils-Oscar, kallas Nisse. Eller Osis
Najnajnaj
Osis har vi redan en, det räcker