Valp eller ny hund 2016

Så himla intressant det där med färger :) jag har liksom aldrig träffat en röd Labbe så tänkte att det var samma som med flattarna (och inte fattade jag heller att det räknas till gul när det heter röd :D). @Dammtuss @Fisherling @AraSlei
Hur som så är det ju verkligen en fantastiskt fin färg och det ska bli så kul att få följa er framöver @AraSlei :love:
Finns många färger som folk kallar för helt fel saker. Inom Aussie säger man ju "red merle" "röd trefärgad" "röd med vitt" ect, fast hundarna genetiskt sett är bruna, inte röda.

Annars kanske det kan vara kul att fortsätta spinna vidare på Ladda, så typ namn som Krut, Skott, Kaliber, Patron, Hagel, Sikte, Tagg, Pass.
Eller engelska fågelnamn som Jay, Mallard, Jackdaw, (Hen :D), Falcon, Hawk, Swift, Lark, Finch, Wren, Heron, Teal, Merlin, Kestrel, Dunlin, Twite, Siskin.
+ @Nepenthe

Åh, jag gillar verkligen Krut! Men en kompis wachtel heter det :down:
Kaliber är ju också riktigt bra :D
En kompis till oss har haft två (:D dålig fantasi..) hundar som hette Hawk! Men det är också bra tycker jag :D Pappan heter Falcon och vår gamling hette Falco, också mycket bra namn men inte aktuella nu :D
Men Kaliber hamnar på listan!

+ @Nepenthe

Åh, jag gillar verkligen Krut! Men en kompis wachtel heter det :down:
Kaliber är ju också riktigt bra :D
En kompis till oss har haft två (:D dålig fantasi..) hundar som hette Hawk! Men det är också bra tycker jag :D Pappan heter Falcon och vår gamling hette Falco, också mycket bra namn men inte aktuella nu :D
Men Kaliber hamnar på listan!
Hatar när folk redan har snott bra namn! :D kräv att hon byter :p

Själv tänker jag spara alla mina fabulösa fågelnamn till framtida valp :p :D

Kettu var rätt fränt, räv på finska tydligen :D Cadno är tydligen ett Walesiskt ord för räv. Fanns inte så mycket snyggt när jag kollade "fågel" på andra språk.. Utom möjligen Zog, Albanska :up:

Svårt med namn! Jag har ju dock redan bestämt att nästa valp ska vara en tik och hon ska heta Jitza :angel:

Typ :angel:

Men hörru, menar du att det finns fler som du inte delar med dig av? :mad:
Haha näää, men jag gillade Merlin, Swift, Wren, Kestrel, Dunlin och Siskin :D

Fast jag tror nog ändå att Puffin/Lunni står högst på listan :D älskar lunnefåglarna!

Men det finns ju mängder av engelska och latinska artnamn tycker jag :D (strix, jynx, turdus). Tänker att set blir extra bra iom att perdix och lark är olika fåglar på latin så temat finns ju redan där :) (och Otis också, det hade jag ingen aning om :D)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka