Valp eller ny hund 2016

Här har Ellie hunnit bli 10 veckor ??! Så fort tiden går.

Hon har blivit duktig på det mesta men har fortfarande lite svårt att sova hela nätter men vi kämpar på. Tror jag kanske överaktiverar henne då hon hänger med på det mesta jag gör, även om jag bär henne mesta tiden.

En tråkig nyhet är att min äldsta katt har börjat kissa i Ellies säng..
Varje dag i en vecka nu.
Och då har jag ändå gjort mitt yttersta för att just detta inte skulle hända. Så som att fixa ytor till katterna som Ellie inte kommer åt, lekt och kelat med dom. Om något trodde jag det skulle vara den yngsta som sa något då den äldre borde vara van?

Men men vi får se hur det går.

Lite bilder på Ellie så länge :love:

Och så Ellie med min jack russell :D

@AraSlei Varför inte Scott? :) Engelskt, men låter fortfarande som skott.

Fox förstås! :love:

Åh, jag älskar att ni bombar med namnförslag :love:

Pang är ju rätt kul :D Vet ett par wachtlar som heter det, men ingen som är i umgängeskretsen direkt.

Scott är också bra!

Knall är ju kul, men man vill ju absolut inte att en labbe knallar (sticker på en apport utan att ha fått kommando) så det kanske är att utmana ödet? :D

Finn och Angus är ju också asbra :love:

Och Fox! Fox var med på listan sedan tidigare :D

Meeeera! :D Ni är grymma på det här ju!

Åh, jag älskar att ni bombar med namnförslag :love:

Pang är ju rätt kul :D Vet ett par wachtlar som heter det, men ingen som är i umgängeskretsen direkt.

Scott är också bra!

Knall är ju kul, men man vill ju absolut inte att en labbe knallar (sticker på en apport utan att ha fått kommando) så det kanske är att utmana ödet? :D

Finn och Angus är ju också asbra :love:

Och Fox! Fox var med på listan sedan tidigare :D

Meeeera! :D Ni är grymma på det här ju!
Tycker du kan skaffa två. En Scott och en Pang.
Tänk så kul när du ska ropa in alla hundar.
"Ladda! Scott! Pang!" :D

Saker som ger valpen fnatt:
  • grus/sand som sprätter när man springer i det
  • nyklippt gräs som flyger när man springer i det
  • vattenpölar som plaskar när man springer i dom
  • löv som prasslar när man springer i det
Ska bli kul att se hur galen hon blir när det kommer snö i vinter :rofl:

busvilja.png

Valpen är nu hela 7 månader gammal! Vi var på valpträff i helgen och jämfört med sina syskon så ser det ut som om hon slutade växa vid 4 månader, hon är så liten :p På lördag börjar vi på kurs i jaktapportering!

Äh jag tänker att just för att han heter Knall så kommer han aldrig knalla ;)

Och så kommer fler namnförslag från mig, mestadels skotska namn.
Ail
Alec
Angus
Baen
Cailin
Dougal
Dunn
Elliot
Ewen
Fang (:D)
Fergus
Fingal
Gavyn
Gil
Hamish
Ian
Jamie
Kenzie
Leod
Logan
Mac (extra kul med iPod :D)
Neill
Taffy
Wal/Wally

Annars tycker jag även att Öset och Vilde är bra namn (även om dess bärare har levt upp till dem :D), men framförallt Öset är festligt när hon står och ropar :D

Äh jag tänker att just för att han heter Knall så kommer han aldrig knalla ;)

Och så kommer fler namnförslag från mig, mestadels skotska namn.
Ail
Alec
Angus
Baen
Cailin
Dougal
Dunn
Elliot
Ewen
Fang (:D)
Fergus
Fingal
Gavyn
Gil
Hamish
Ian
Jamie
Kenzie
Leod
Logan
Mac (extra kul med iPod :D)
Neill
Taffy
Wal/Wally

Annars tycker jag även att Öset och Vilde är bra namn (även om dess bärare har levt upp till dem :D), men framförallt Öset är festligt när hon står och ropar :D

Haha, om du bara anar vad jag gillar dig och ditt engagemang i det här :love:

Mac är ju faktiskt himla kul, det har jag inte ens tänkt på :D Mac, Fang och Fingal åker direkt in på listan! Angus var där sen innan :D Öset och Vilde låter lurigt :angel:

Okej, listan ser ut så här just nu:

Floyd
Todd
Kaliber
Hawk (stackars hund, kommer få heta Håkan om det blir Hawk, haha)
Fox
Finn
Angus
Scott
Mac
Fang
Fingal

Så många fina namn, så få hundar att döpa :(

Haha, om du bara anar vad jag gillar dig och ditt engagemang i det här :love:

Mac är ju faktiskt himla kul, det har jag inte ens tänkt på :D Mac, Fang och Fingal åker direkt in på listan! Angus var där sen innan :D Öset och Vilde låter lurigt :angel:

Jag älskar att namnge saker, framförallt djur :D :love: (oturligt nog har jag inte tillräckligt många att namnge här hemma även om jag jobbar på det :angel: )

Ja, ibland får en ju den hunden en förväntar sig så det kanske är att utmana ödet där med alltså med Öset och Vilde :D

Annars är ju Glenn ett fantastiskt bra namn @AraSlei (och är ju ett skotskt ord för dal typ). Samma med Ben som blir berg (fast det kanske är tråkigare med tanke på @squarepants svartviting :) ).

Min väns finaste hjorthund hette Ben Nevis efter berget, kallades Neville, så det går ju att hitta roliga namn även den vägen :)

Jag älskar att namnge saker, framförallt djur :D :love: (oturligt nog har jag inte tillräckligt många att namnge här hemma även om jag jobbar på det :angel: )

Ja, ibland får en ju den hunden en förväntar sig så det kanske är att utmana ödet där med alltså med Öset och Vilde :D

Du får skaffa typ... akvariefiskar, då kan du döpa många :angel:

Hahaha, ja. Vår uppfödare döpte Laddas kullsyster till Lystra i hopp om att det skulle hjälpa. Det gjorde inte det :D

Annars är ju Glenn ett fantastiskt bra namn @AraSlei (och är ju ett skotskt ord för dal typ). Samma med Ben som blir berg (fast det kanske är tråkigare med tanke på @squarepants svartviting :) ).

Min väns finaste hjorthund hette Ben Nevis efter berget, kallades Neville, så det går ju att hitta roliga namn även den vägen :)

Men valpen kommer inte vara från Göteborg utan från Stockholm... Kan den heta Glenn om den är från Stockholm? :o
Funderade även på någon whiskey, eftersom han är lite whiskeyfärgad...

Det hade blivit en Ben om inte @squarepants redan snott det ypperliga namnet!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka