Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alla kan heta Glenn, så det så! (och det är ju trots allt ett engelskt/skotskt namn innan vi snodde det på västkusten )Men valpen kommer inte vara från Göteborg utan från Stockholm... Kan den heta Glenn om den är från Stockholm?
Funderade även på någon whiskey, eftersom han är lite whiskeyfärgad...
Det hade blivit en Ben om inte @squarepants redan snott det ypperliga namnet!
Vet du hur många whiskysorter som börjar med "Glen"? Problem solved.Men valpen kommer inte vara från Göteborg utan från Stockholm... Kan den heta Glenn om den är från Stockholm?
Funderade även på någon whiskey, eftersom han är lite whiskeyfärgad...
Det hade blivit en Ben om inte @squarepants redan snott det ypperliga namnet!
Wally hette min mormor så för mig är det ett namn på en go, rultig gummaÄh jag tänker att just för att han heter Knall så kommer han aldrig knalla
Och så kommer fler namnförslag från mig, mestadels skotska namn.
Ail
Alec
Angus
Baen
Cailin
Dougal
Dunn
Elliot
Ewen
Fang ()
Fergus
Fingal
Gavyn
Gil
Hamish
Ian
Jamie
Kenzie
Leod
Logan
Mac (extra kul med iPod )
Neill
Taffy
Wal/Wally
Annars tycker jag även att Öset och Vilde är bra namn (även om dess bärare har levt upp till dem ), men framförallt Öset är festligt när hon står och ropar
Vet du hur många whiskysorter som börjar med "Glen"? Problem solved.
Glen Grant
Glen Moray
Glenfiddich
För att nämna några....
Jag blir extremt res sugen!Alla kan heta Glenn, så det så! (och det är ju trots allt ett engelskt/skotskt namn innan vi snodde det på västkusten )
Och whiskey är bra! Kanske inte Famous Grouse, det är lite svårt att ropa, men det finns verkligen många coola namn där
Arran, Cardhu och Ardmore gillar jag (och så hittade jag en kul karta över skottland, där jag verkar ha fastnat, som jag tänker att du bara måste ha tillgång till )
http://www.maltmadness.com/whisky/map/Scotland/index.html?maplocation=Clynelish
Haha.Omg. Det kanske är lättare att utesluta Glen?
Jag älskar att namnge saker, framförallt djur (oturligt nog har jag inte tillräckligt många att namnge här hemma även om jag jobbar på det )
Ja, ibland får en ju den hunden en förväntar sig så det kanske är att utmana ödet där med alltså med Öset och Vilde
Bara säg till så kommer jag spamma sönder en hel tråd med namnVi ska skaffa valp nästa år och vi funderar redab på bamn men det går sådär. Får kanske ta hjälp av er
Bara säg till så kommer jag spamma sönder en hel tråd med namn
Haha.
Ja, ta Oban istället, passar bra ihop med Otis.
Eller Macallan, och kalla hunden för Allan.
Eller Cragganmore, och kalla hunden för Craig.
Och eftersom Oban och Cragganmore ingår i "The classic malts of Scotland", så kan väl resterande fyra också få vara med:
Dalwhinnie
Talisker
Lagavulin
Glenkinchie
Den sista blir ju en Glen, övriga får du hitta på smeknamn till själv.
Jag kan hjälpa till! Har hur många suveräna förslag som helst
Glenn
Jag röstar på Glenn. Annars Håkan.
Aha, det ska alltså inte ingå i stamtavlan? Då ska det såklart vara kort!Problemet med de skotska namnen är bara att de är så lååånga. Hunden kommer ju ha ett långt och krångligt kennelnamn, så namnet utanför tavlan tänker jag ska vara enkelt. Inte hitta ett till långt namn, som jag sedan ändå hittar ett smeknamn på, så att säga
Aha, det ska alltså inte ingå i stamtavlan? Då ska det såklart vara kort!
Scott eller Oban då.
Du är faktiskt skitdålig på att komma på hundnamn
Nejnej, det är bara buke som inte är redo
Jöns är också gölligt!!
Herregud.. Jöns
Ladda, Otis och Jöns. Apport Jööööns! Jönsemannen, kom hiiit!
Ändrade förra inlägget lite sent, la till Scotch också, om du missade det. Så får du både Scott och whisky.Jag tror inte det Har inte pratat med uppfödaren om det ännu, men jag ska kolla när jag pratar med henne nästa gång tänkte jag.
Scott är bra alltså