Valp eller ny hund 2016

Hej
Hoppas det är ok att hoppa in såhär.. Jag väljer mellan 2 omplaceringar, båda schäfrar
En tik som är ett år och en hane som är fem, korad och lydnadsklass 3 och elitspår. Dock c-höfter. Ettåringen inte röntgad än, ett kullsyskon har c-höfter.
Hur skulle ni ha tänkt? ettåringen har svårt att vara ensam, verkar i övrigt vara en härlig hund. femåringen är ju betydligt mer erfaren, jag är intresserad av att träna och tävla lydnad. Hur skulle ni ha tänkt? Jag vet ju inget om höfterna på tiken, och hennes inköpspris är ju klart mkt högre. Hanen är ju fem och har inte haft några problem alls än, men kommer som ett brev på posten när han blir äldre kanske? Vad ska man välja? Mer erfarenhet eller unghund?

Hej
Hoppas det är ok att hoppa in såhär.. Jag väljer mellan 2 omplaceringar, båda schäfrar
En tik som är ett år och en hane som är fem, korad och lydnadsklass 3 och elitspår. Dock c-höfter. Ettåringen inte röntgad än, ett kullsyskon har c-höfter.
Hur skulle ni ha tänkt? ettåringen har svårt att vara ensam, verkar i övrigt vara en härlig hund. femåringen är ju betydligt mer erfaren, jag är intresserad av att träna och tävla lydnad. Hur skulle ni ha tänkt? Jag vet ju inget om höfterna på tiken, och hennes inköpspris är ju klart mkt högre. Hanen är ju fem och har inte haft några problem alls än, men kommer som ett brev på posten när han blir äldre kanske? Vad ska man välja? Mer erfarenhet eller unghund?
För mig hade ettåringen gått bort för att den har svårt att vara ensam. Det blir otroligt handikappande med en sån hund.

Nu är min lilla fis äntligen hemma :love: Han är så fantastiskt tuff! Det pågår ett stort markarbete utanför mitt lägenhetshus och han bara sätter sig ned och tittar på allt som väsnas och rör sig.

Jag tror att han blir en utmärkt vaktpudel :D

Jag såg allt nån bild av din valp på insta för några dagar sen - mycket söt! Hur har första natten gått?

Hej

Jag har haft en hund med separationsångest. Den gick över vid 3 års ålder, men det var hemskt.
Jag hade valt en trevlig 5-åring, man vet vad man får. Tycker det låter som ett supererbjudande och han har ju hållt hittills. Med bra träning och lagom hull tror jag det går finemang.

Jag såg allt nån bild av din valp på insta för några dagar sen - mycket söt! Hur har första natten gått?

Huh? Jag har inte lagt upp några bilder på instagram iaf :p Första natten gick okej, han vaknade och var kissnödig två gånger, inatt så vaknade han återigen två gånger men var egentligen bara kissnödig första gången så det går fort framåt :) Ingen olycka inne än så länge (peppar peppar).

Men alltså, han är helt vild, helt annorlunda motför hur Devon var! Han är helt fantastisk dock och jag är så nöjd över hur allt har gått till.

Twist_huv_7veck.jpg

7 veckor gammal, min lilla schapendoes!
Efter att ha funderat på alla olika sorters ovanliga namn så blev det (ironiskt nog) till slut en Oliver. För han heter ju Twist i stamtavlan :)

Pratade med uppfödaren nu :D Så himla fartig människa alltså, haha!
Hon sa att jag inte kommer få en av de lugnare utan en med mycket fart i. Låter lovande :up:
Vi har även bokat dag för avhämtning och om exakt fyra veckor och en dag åker jag hem med en liten röding :love:
Vi konstaterade att det blir tight att hinna åka och hälsa på innan leverans, pga jakt hela helgerna från bådas håll, men det känns jäkligt bra ändå. En vän till mig ska ha en valp ur en annan kull från samma uppfödare, så hon har bra koll på läget åt mig.

Edit: Kanske ska tillägga att uppfödaren har bra koll på mig också, tack vare samma vän :D

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
724
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 221
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka