Valp eller ny hund 2016

Jag behöver namnförslag :eek:
Det blir ju en hane då, och jag vill ha något kort och engelskt namn. Helst utan R eftersom jag pratar bred småländska och har lite svårt för den bokstaven :angel: Jag vet inte vilken hane jag får än och därmed inte heller vad han kommer heta i papperna.

Namn jag tänkt på är:
Todd (passar ju extra bra eftersom det betyder fox)
Alfie
Lloyd
Cliff
Floyd
Oliver

Hit me :D

Det blir ju en hane då, och jag vill ha något kort och engelskt namn. Helst utan R eftersom jag pratar bred småländska och har lite svårt för den bokstaven :angel: Jag vet inte vilken hane jag får än och därmed inte heller vad han kommer heta i papperna.

Namn jag tänkt på är:
Alfie
Lloyd
Cliff
Floyd
Oliver

Floyd var ju himla bra! :D

Så himla intressant det där med färger :) jag har liksom aldrig träffat en röd Labbe så tänkte att det var samma som med flattarna (och inte fattade jag heller att det räknas till gul när det heter röd :D). @Dammtuss @Fisherling @AraSlei
Hur som så är det ju verkligen en fantastiskt fin färg och det ska bli så kul att få följa er framöver @AraSlei :love:

Namn jag tänkt på är:
Alfie
Lloyd
Cliff
Floyd
Oliver

Todd :love: Annars gillar jag Cliff och Floyd också!

Namn jag tänkt på är:
Alfie
Lloyd
Cliff
Floyd
Oliver

Jag gillar Alfie!

Så himla intressant det där med färger :) jag har liksom aldrig träffat en röd Labbe så tänkte att det var samma som med flattarna (och inte fattade jag heller att det räknas till gul när det heter röd :D). @Dammtuss @Fisherling @AraSlei
Hur som så är det ju verkligen en fantastiskt fin färg och det ska bli så kul att få följa er framöver @AraSlei :love:

Man säger säkert gul på labbe, men på wachtel heter samma färg röd så jag kommer nog få svårt att säga gul när labben har samma färg som Otis.. Som är röd... :D

Och tack, jag hoppas det ska bli kul att följa oss :love:

Nu är min lilla fis äntligen hemma :love: Han är så fantastiskt tuff! Det pågår ett stort markarbete utanför mitt lägenhetshus och han bara sätter sig ned och tittar på allt som väsnas och rör sig.

Jag tror att han blir en utmärkt vaktpudel :D

Man säger säkert gul på labbe, men på wachtel heter samma färg röd så jag kommer nog få svårt att säga gul när labben har samma färg som Otis.. Som är röd... :D

Och tack, jag hoppas det ska bli kul att följa oss :love:
Haha ja det är inte lätt det där med färger alltså :D

Du har ju redan fantastiskt bra förslag själv på namn men eftersom du frågade så kommer några från mig ;)
Bowie (betyder gulhårig/blond)
Elroy (rödhårig ungdom)
Clancy (son till en röd krigare)
Eller så får han heta Fox :D

Vill du snava på Ren varje gång så är Rob-Roy ett mycket bra namn :p (betyder röd någonting och så är han ju en historisk person) alternativt Rorric som också betyder röd. Många bra namn som betyder just röd innehåller ju många R, (Rufus, Ralf osv) så du får helt enkelt byta dialekt :D

Namn jag tänkt på är:
Alfie
Lloyd
Cliff
Floyd
Oliver

Lite OT men vad skönt att höra att jag inte är den enda smålänningen som väljer bort alla namn med R i. :angel:

Haha ja det är inte lätt det där med färger alltså :D

Du har ju redan fantastiskt bra förslag själv på namn men eftersom du frågade så kommer några från mig ;)
Bowie (betyder gulhårig/blond)
Elroy (rödhårig ungdom)
Clancy (son till en röd krigare)
Eller så får han heta Fox :D

Vill du snava på Ren varje gång så är Rob-Roy ett mycket bra namn :p (betyder röd någonting och så är han ju en historisk person) alternativt Rorric som också betyder röd. Många bra namn som betyder just röd innehåller ju många R, (Rufus, Ralf osv) så du får helt enkelt byta dialekt :D

Fox är ju faktiskt rätt bra :D Elroy gillar jag också!

Rob-roy och Rorric går direkt bort :D Tänk dig Rorric med ett gutturalt uttalat R, långt bak i halsen liksom O_o:yuck::laugh:

Gå- stanna- gå- stanna :p.
Dvs så fort hunden drar så är det bara att stanna, vänta ut och sen fortsätta gå och gärna ha lite godis och belöna så fort hon går me reläer mindre fot och tar kontakt med mig (på andra sätt än att bita mig i vaderna eller hänga i kläderna dvs ;)).
Mm så jag gör också. Ibland har vi jättefina promenader. Men när hon är riktigt uppspelt så går hon som en draghund så fort vi börjar röra på oss efter ett stanna.. alltså hon kan sitta och vänta på att vi ska börja gå, Sen kör hon på som värsta draghunden, jag stannar naturligtvis direkt igen. Problemet är att det inte upphör i de situationerna och nån gång måste vi ju komma hem. Men som sagt, vissa promenader (faktiskt oftast) går hon helt ok.

Med Lilla S är det lönlöst i nuläget. Jag slänger godis på marken så får hon äta sig fram, allt för att inte hoppa runt pga skadan.

Annars har jag godis i handen och jobbar med kontakt och belönar i massor :)
Ja ibland är det helt lönlöst här också. De tillfällen hon är alltför uppspelt så kvittat det vad jag gör... men de flesta promenader går hon helt ok. Men de gånger hon är så uppspelt är det knappt lönt att gå vidare. Lika bra att bara gå hem..

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka