Valp eller ny hund 2016

Elda är nu 9 veckor! En mysig, busig liten knodd! Dock har hon varit dålig i magen så jag hoppas hon blir bättre nu efter canikuren (ser bra ut nu men är orolig att det ska bli dåligt igen när man ökar fodret..)

Och oj vad många det är som frågar vad det är för ras, är visst inte så många som vet att schäfrar kan vara helsvarta :p

14563587_1112706765481951_6651621681845762211_n.jpg

14449772_1112718665480761_2758586642982450831_n.jpg

14495297_1112076952211599_6050161576281877284_n.jpg
naw :love: en liten bitmaskin ^_^.

min lilla har börjat tappa tänder vilket är trevligt ^_^ längtar tills huggtänderna ramlar av :devil:
är ju roligt att tugga på allt och alla nu :meh:, är mer än ett par byxor med tuggmärken i nu..

Slänger in några bilder på lillen som blir 7 (?!) månader på söndag.

eI8Dcq2.jpg

Här var han redo att montera ihop en lampa från Ikea. Eller kanske det var så att han väntade på att få busa med lådan ;)

ouVJ5Vr.jpg

Glada miner blir det om man hittar lös sand att gräva i.
IhdtSAG.jpg

Så här medgörlig var han när matte ville gå långpromenad i lördags. Att rulla i alla döda grodor han kunde hitta var tydligen ett mycket bättre sätt att spendera sin lördagseftermiddag.
y8rvKkc.jpg

Igår besökte vi en slottsruin som finns några km utanför staden där vi bor. Där var det fullt med barnfamiljer, så jag fick känna mig som lite av en crazy dog lady som släpar med mig hunden på sådant. Men nu fanns det ju en jättefin naturstig i närheten som vi egentligen var där för :angel:

Man märker verkligen att han har blivit äldre, han orkar mycket mer än förut och kräver mer stimulans. Men om man går på kurs med honom, då blir det annat, då orkar han jobba i ca 15 minuter och sedan är det stopp :rofl: Då vi var på kurs i torsdags och han började bli trött och ointresserad så tog jag fram mitt hemliga vapen, kyckling, i hopp om att han skulle orka i 5 min till. Men nej, jag kunde slänga kycklingen rakt framför nosen på honom men han ville inte ha den för han hade bestämt sig för att vi minsann har tränat klart.

Jag måste ju bli lite stolt när jag får mess från Sveriges enda rasspecielist om att Skalman är sååå fin, när hon sett bilder på honom :D :love: Till det är han ju även förbaskat trevlig den lille gossen - om än väldigt brådmogen :cautious: Han rör sig även väldigt fint och sunt, vilket jag gillar stenhårt - rörelser är viktiga för en hållbar hund :)

Jag måste ju bli lite stolt när jag får mess från Sveriges enda rasspecielist om att Skalman är sååå fin, när hon sett bilder på honom :D :love: Till det är han ju även förbaskat trevlig den lille gossen - om än väldigt brådmogen :cautious: Han rör sig även väldigt fint och sunt, vilket jag gillar stenhårt - rörelser är viktiga för en hållbar hund :)
Han är väldigt fin! <3
Vissa är så fransyska? Ser lite läskigt ut

IMG_5145_zps4hogmrzk.jpg

En liten brun Schapendoes hämtas om 2 veckor :banana:

Funderar på att döpa honom till Lennon, skulle det passa? Kanske är svårt att ropa, har alltid hört att hundnamn ska ha bokstäverna i eller s i sig för att det ska bli lättare för hunden att höra.. men de har väl bra hörsel, eller? ;)

I dag lyckades jag få ett kort på gutaperkabollen Lilla S. Det har ju varit fullt sjå att hålla henne lugn i koppel.
9 månader nu. Jag tycker hon har en riktigt trevlig exteriör (igen räka här inte trots att hon ställt sig i klassisk "schäferpose" ;))
I morgon eftermiddag är det röntgen. Jag har en klump i magen :(
14502763_1309487415730355_8339328314963536300_n_zpsaxy5h33c.jpg
Så fin!! Jag har en vit herdehund som ju är liknande schäfer i lynnet och har också fått kämpa mycket med kopplet. Vill gärna dra hela tiden. Hon är nu 4 månader och det har blivit bättre men jag får jobba med det hela tiden. Hur gör du för att jobba med att gå fint i kopplet?

IMG_5145_zps4hogmrzk.jpg

En liten brun Schapendoes hämtas om 2 veckor :banana:

Funderar på att döpa honom till Lennon, skulle det passa? Kanske är svårt att ropa, har alltid hört att hundnamn ska ha bokstäverna i eller s i sig för att det ska bli lättare för hunden att höra.. men de har väl bra hörsel, eller? ;)
Så himla söt! Tycker Lennon är jättefint namn, vill du lägga till ett "s"-ljud kan du alltid ta Lennox istället.

Han är väldigt fin! <3
Vissa är så fransyska? Ser lite läskigt ut
Det är ju tillåtet med lite utåtvridna tassar, men jag gillar det inte själv - det tog nog tid för mig att acceptera korta ben :D:p;)
Men jag hoppas han får sin mors raka fina ben :love: Tyvärr vet man inte helt förrän dom är äldre hur det blir, men än så länge ser det bra ut.

Slänger in några bilder på lillen som blir 7 (?!) månader på söndag.

eI8Dcq2.jpg

Här var han redo att montera ihop en lampa från Ikea. Eller kanske det var så att han väntade på att få busa med lådan ;)

ouVJ5Vr.jpg

Glada miner blir det om man hittar lös sand att gräva i.
IhdtSAG.jpg

Så här medgörlig var han när matte ville gå långpromenad i lördags. Att rulla i alla döda grodor han kunde hitta var tydligen ett mycket bättre sätt att spendera sin lördagseftermiddag.
y8rvKkc.jpg

Igår besökte vi en slottsruin som finns några km utanför staden där vi bor. Där var det fullt med barnfamiljer, så jag fick känna mig som lite av en crazy dog lady som släpar med mig hunden på sådant. Men nu fanns det ju en jättefin naturstig i närheten som vi egentligen var där för :angel:

Man märker verkligen att han har blivit äldre, han orkar mycket mer än förut och kräver mer stimulans. Men om man går på kurs med honom, då blir det annat, då orkar han jobba i ca 15 minuter och sedan är det stopp :rofl: Då vi var på kurs i torsdags och han började bli trött och ointresserad så tog jag fram mitt hemliga vapen, kyckling, i hopp om att han skulle orka i 5 min till. Men nej, jag kunde slänga kycklingen rakt framför nosen på honom men han ville inte ha den för han hade bestämt sig för att vi minsann har tränat klart.

Alltså han är så himla fin! Men visst har du tidigare skrivit att han är fluff? Han ser normalpälsad ut i mina ögon om man bortser från tofsarna vid öronen.

Så fin!! Jag har en vit herdehund som ju är liknande schäfer i lynnet och har också fått kämpa mycket med kopplet. Vill gärna dra hela tiden. Hon är nu 4 månader och det har blivit bättre men jag får jobba med det hela tiden. Hur gör du för att jobba med att gå fint i kopplet?
Med Lilla S är det lönlöst i nuläget. Jag slänger godis på marken så får hon äta sig fram, allt för att inte hoppa runt pga skadan.

Annars har jag godis i handen och jobbar med kontakt och belönar i massor :)

Gå- stanna- gå- stanna :p.
Dvs så fort hunden drar så är det bara att stanna, vänta ut och sen fortsätta gå och gärna ha lite godis och belöna så fort hon går me reläer mindre fot och tar kontakt med mig (på andra sätt än att bita mig i vaderna eller hänga i kläderna dvs ;)).

Alltså han är så himla fin! Men visst har du tidigare skrivit att han är fluff? Han ser normalpälsad ut i mina ögon om man bortser från tofsarna vid öronen.

Ju äldre han blivit desto mer normalpälsad har han börjat se ut, men om man känner på pälsen och jämför den med en normal corgi så finns det absolut en skillnad. Han har också helt klart fluffigare päls än sina kullsyskon, men som du säger så är han ju inte en typisk fluff. Så inte vet jag, en mjuk o go vovve har jag iaf, fluff eller inte. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka