Valp eller ny hund 2016

Ja, jag har väntat på att få köpa valp därifrån i dryga 2 år nu så jag är väldigt lycklig :D Mamma kallas för Elsa :)

Härligt att höra om Doris och herregud, bara 6 år. Det är som att tiden har stått stilla sen jag förlorade min gosse :o Ja, det blir ju klart en arbetande hund så det ska bli väldigt kul :)

Kikade på hemsidan och valpis har ju helt klart en väldigt trevlig stamtavla

Bor du kvar i Luleå? Du får höra av dig om du passerat Skellefteå och vill ha en pudel-lekdejt :)

Kikade på hemsidan och valpis har ju helt klart en väldigt trevlig stamtavla

Bor du kvar i Luleå? Du får höra av dig om du passerat Skellefteå och vill ha en pudel-lekdejt :)

Ja, kan knappast bli bättre för min del :) Jajemän, bor kvar i Luleå! Inte så ofta jag passerar Skellefteå men om jag får ett il så hör jag av mig!

Hämtade denna lilla schäfertiken igår :love:
Är helt kär i henne :D

Inatt skulle hon sova precis intill mitt ansikte och gosa in sig trots att hon var supervarm :p

Hon är ovanligt snäll och lugn tycker jag, gissar på att alla nya intryck ger en trött valp och lite "lugnet före stormen" haha

Fint hundspråk och respektfull verkar hon vara också :)

Gråmanns Elda

14222315_1106345209451440_7335870637976655317_n.jpg

Ja, jag har väntat på att få köpa valp därifrån i dryga 2 år nu så jag är väldigt lycklig :D Mamma kallas för Elsa :)

Härligt att höra om Doris och herregud, bara 6 år. Det är som att tiden har stått stilla sen jag förlorade min gosse :o Ja, det blir ju klart en arbetande hund så det ska bli väldigt kul :)
Men vad kul! Det är nog Elsa jag gått kurs med :)

@Voff - nu var det lääänge sen vi fick se bild på småknottet ;)
Jag vet. Skäms på mig. Har varit så löjligt mycket med jobb, skolan som börjat för sonen, 6 hundar och parning. Jag har inte orkat starta datorn och lägga in bilder :crazy:

Lovar att fixa detta. Har fått lite bilder från Norge också på lilla Cobra. Hon fick behålla sitt stamtavlenamn till vardags:up:

Hämtade denna lilla schäfertiken igår :love:
Är helt kär i henne :D

Inatt skulle hon sova precis intill mitt ansikte och gosa in sig trots att hon var supervarm :p

Hon är ovanligt snäll och lugn tycker jag, gissar på att alla nya intryck ger en trött valp och lite "lugnet före stormen" haha

Fint hundspråk och respektfull verkar hon vara också :)

Gråmanns Elda

14222315_1106345209451440_7335870637976655317_n.jpg
Calibras, Crigas och Cobras halvsyster!! Samma pappa:)

Helt underbar. Fin kombo i henne :up:
Sen har hon lite av samma linje som Mamma Mu i sig (som också kommer från Gråmanns) så lilla Elda ska bli jättespännande att följa:heart

Oki..här kommer Calibra och Criga. Jaaa.....Criga är kvar. Med flit. Lilla S är ännu inte bra från hältan och tills vi vet hur det blir med henne så kommer Criga att stanna.
Lilla S ska in på röntgen på tisdag. Behandlingsplanen går ut då och eftersom hon inte är haltfri ( men något bättre) så går vi in i en ny fas. Får se vad denna veterinär säger.

Calibra: Skrytvarning :o
Jag är sååå kär i min lilla tjej! Hon är precis den valp jag önskat mig. Så lättsam och okomplicerad, lagom gasad, fin av och på-knapp och vi synkar fint. Än så länge. Vi får se hur det blir när hon blir tonåring ;)
I går blev hon och hennes systrar 4 månader.
Här nedan miljötränar vi på läskiga underlag. Vinglig pontonbrygga var inga bekymmer:up:
14425466_1307256099286820_976442006578510851_o%201_zpsesbd4bxn.jpg

Så här glad är man när man går valpkurs :D
14125132_1287786927900404_763812810325001075_o_zpszjtixzwa.jpg

Här är syrran Criga. Har inte fotat henne på ett bra tag. Detta är det enda kortet jag har, från svampskogen. Sambon har tagit henne under sina vingar nu när lilla S bara ska vila. Criga har visat upp en GRYM spårnäsa till husses lycka. Hon och syrran är väldigt olika. Criga är en kopia av sin mor i det mesta och går nu mera under smaknamnet Mini-Mu. Sen bilden togs (ett par veckor sen) har hon mörknat väldigt mycket. Det spricker upp svarta täckhär i den bruna underullen. Av alla våra grå avkommor är hon den mörkaste. Ska bli kul att se vad hon får för päls som stor:)
14138825_1290325814313182_1704745001318159053_o_zps0flsgnf2.jpg

Oki..här kommer Calibra och Criga. Jaaa.....Criga är kvar. Med flit. Lilla S är ännu inte bra från hältan och tills vi vet hur det blir med henne så kommer Criga att stanna.
Lilla S ska in på röntgen på tisdag. Behandlingsplanen går ut då och eftersom hon inte är haltfri ( men något bättre) så går vi in i en ny fas. Får se vad denna veterinär säger.

Calibra: Skrytvarning :o
Jag är sååå kär i min lilla tjej! Hon är precis den valp jag önskat mig. Så lättsam och okomplicerad, lagom gasad, fin av och på-knapp och vi synkar fint. Än så länge. Vi får se hur det blir när hon blir tonåring ;)
I går blev hon och hennes systrar 4 månader.
Här nedan miljötränar vi på läskiga underlag. Vinglig pontonbrygga var inga bekymmer:up:
14425466_1307256099286820_976442006578510851_o%201_zpsesbd4bxn.jpg

Så här glad är man när man går valpkurs :D
14125132_1287786927900404_763812810325001075_o_zpszjtixzwa.jpg

Här är syrran Criga. Har inte fotat henne på ett bra tag. Detta är det enda kortet jag har, från svampskogen. Sambon har tagit henne under sina vingar nu när lilla S bara ska vila. Criga har visat upp en GRYM spårnäsa till husses lycka. Hon och syrran är väldigt olika. Criga är en kopia av sin mor i det mesta och går nu mera under smaknamnet Mini-Mu. Sen bilden togs (ett par veckor sen) har hon mörknat väldigt mycket. Det spricker upp svarta täckhär i den bruna underullen. Av alla våra grå avkommor är hon den mörkaste. Ska bli kul att se vad hon får för päls som stor:)
14138825_1290325814313182_1704745001318159053_o_zps0flsgnf2.jpg
Uje så öronen vuxit på dom :D Sötnötter :love:

Jag är så galet förtjust i Skalman (snart 4 månader gammal) :heart Efter att hans halvsyster fick vara kvar från förra årets kull och som är en hund som inte är "riktigt riktig" i skallen (visade sig redan i valplådan, men utvecklades sedan mer och mer) så är jag ännu mer glad. Han har allt hon inte har vad gäller mentalitet. Jag älskar ungtiken, men hon är svår och bor för tillfället inte hemma.

Igår fick han åka bil för första gången sen han var 9 veckor (jobbigt när jag inte har bil själv) då jag tog med bara honom till en kompis som bor ute på landet. Med följde även några fler gamla hundkompisar, från det hundgäng som brukade samlas på söndagar för långis.

Först tyckte Skalman det va läskigt med 3 stora och en mindre helt främmande hundar och reste ragg och fräste lite i famnen på mig (ja, han fick vara i famnen först då dom andra är stora och jag ville dom skulle få rusa av sig gläjden först så Skalman inte råkade bli trampad på). Efter 5 minuter så släppte jag ner honom på marken och så var han en i gänget och knatade med som ingenting :love: Vi gick en runda på några kilometer och när vi människor råkade dela på oss lite när vi babblade, så kutade Skalman mellan grupperna och berättade för mig att man ska gå i samlad tropp - det är jobbigt för en pytteliten vallhund annars :p Efteråt satt vi utanför huset och fikade och Skalman minglade omkring bland hundar och människor och tiggde en klapp här och en där. Satt sen mest och kikade lugnt på hästarna i hagen precis utanför - han är en lugn kille som har lätt för att bara vara och softa :)

Lilla norton har haft kompis som sovit över i 4 dagar, och systerns labbe har också varit här 2 dagar samtidigt. 3 hundar , 0-5 och10 år och full fart ^_^. Hade med alla upp till dammen där de båda labbarna hade hur kul som helst som de blötdjur de är medans lilla norton tyckte hon var modig som vågade gå ner och blöta magen :).

Tills de stora simmade iväg och norton fick för sig att gå efter, insåg att hon inte bottnade och helt enkelt simmade till andra sidan:rofl:. Sen var det lite läskigt med vatten igen :cautious:.

[URL=http://s1115.photobucket.com/user/lindalif91/media/Mobile%20Uploads/20160923_100612_zpsvldpq0yp.jpg.html][/URL]

Har också en 4 månaders valp här hemma. Oerhört aktiv och ett riktigt litet energiknippe. Superduktig när vi tränar ensamma. Men minsta störningsmoment eller ny doft på marken så tappar hon fokus och är helt omöjlig att få upp koncentrationen på igen Hon är underbar och jag älskar henne men hon kommer bli en utmaning för mig. Spännande!

Jahaja. Jag som sa att hund nummer 2 kommer först 2017, har ändrat om lite. Som det ser ut nu blir det valp redan om ca 2 veckor (besiktning som eventuellt kan sätta stopp isåfall haha). En toppen kombination med en kanontrevlig tik och valparna likaså. Nu är de det här med namn, har ni några fina (gärna lite udda) namn på M? Ja, jag vet att det är svårt när ni inte får se bild på honom, men ändå :D:p

Har funderat på Mace/Maze, Mikko och Mac. Gillar Mace bäst.

I dag lyckades jag få ett kort på gutaperkabollen Lilla S. Det har ju varit fullt sjå att hålla henne lugn i koppel.
9 månader nu. Jag tycker hon har en riktigt trevlig exteriör (igen räka här inte trots att hon ställt sig i klassisk "schäferpose" ;))
I morgon eftermiddag är det röntgen. Jag har en klump i magen :(
14502763_1309487415730355_8339328314963536300_n_zpsaxy5h33c.jpg

Nu har jag äntligen fått hem min lilla Golden valp och hennes namn blev faktiskt Ellie :p

Allt har gått super bra och hon bryr sig inte om något... Förutom okända hundar?
Jag har haft valpar innan och dom har alltid varit intresserade utav anda hundar och velat leka osv.

Men Ellie är livrädd/osäker? Hon kan vara tyst tills den okända hunden ska fram och hälsa och då börjar hon skrika och försöka fly med svansen mellan benen?
Jag känner så klart hundarna och vet att dom aldrig skulle rusa på en valp eller liknande. Men dom hinner knappt gå fram till henne innan hon skriker som hon ska dö och försöker fly :confused::crazy:

Jag vet inte riktigt hur ni hade gjort men jag har gjort såhär-

När hon börjar skrika så låtsas jag som inget och pratar med ägaren eller något och när hon försöker fly så låter jag henne gå tills kopplet tar slut. Så jag försöker inte göra det till en så stor grej men att hon inte får fly.
Hundarna går direkt därifrån när det märkt hur rädd hon är och då har hon följt efter med hög svans.

Så det känns mer som att hon är osäker och inte riktigt vet hur hon ska reagera?

Hmm men har tänkt att hon ska fortsätta att få träffa dessa 3 hundarna och träna att hon inte kommer att dö.
Så får vi se hur det utvecklar sig :)

I allt annat är hon perfekt! :love:

Jahaja. Jag som sa att hund nummer 2 kommer först 2017, har ändrat om lite. Som det ser ut nu blir det valp redan om ca 2 veckor (besiktning som eventuellt kan sätta stopp isåfall haha). En toppen kombination med en kanontrevlig tik och valparna likaså. Nu är de det här med namn, har ni några fina (gärna lite udda) namn på M? Ja, jag vet att det är svårt när ni inte får se bild på honom, men ändå :D:p

Har funderat på Mace/Maze, Mikko och Mac. Gillar Mace bäst.

Mupp:D

I dag lyckades jag få ett kort på gutaperkabollen Lilla S. Det har ju varit fullt sjå att hålla henne lugn i koppel.
9 månader nu. Jag tycker hon har en riktigt trevlig exteriör (igen räka här inte trots att hon ställt sig i klassisk "schäferpose" ;))
I morgon eftermiddag är det röntgen. Jag har en klump i magen :(
14502763_1309487415730355_8339328314963536300_n_zpsaxy5h33c.jpg

Riktigt snygg är hon!
Håller tummarna att allt går fint :heart

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka