Valp eller ny hund 2016

10 veckor gammal :love:
IMG_20160913_192113_zpszk7klixu.jpg

DSC_1244_1_zpspzqqjffz.jpg

När Frej växte ur sin korg i plast fick den lov att bli leksakslåda, men ibland måste man ju såklart testa ligga där ändå ;)
lREsEwE.jpg

Annars har det funkat bra med hans nya dagmatte, han åker dit 2 dagar i veckan och vill nästan inte komma hem igen för han har så kul tilsammans med henne och hennes hund. När han väl kommer hem sover han som en stock, han hinner bara innanför dörren hemma innan han somnar :D

vad är kriterierna för namnet :)? och kommer du vilja kalla hunden för precis det namnet eller kommer du börja kalla den för smeknamn?

lilla norton går nu under namnet pottan :p (norton/ nottan/ pottan :rofl:) och hennes lek farbror flea fick smeknamnet fisen i tidig ålder (han hade rejäla gaser om man säger så ;)).

och uttal är inte så jobbigt tycker jag, våg gamla hette traja, dvs folk kallade henne för raja/ taja och div variationer..
men det är det ingen som led av :p
Ja, dessa namn
Det bli lite som det blir :)
Min lilla hund kallas för Lilla pyttan och katten för Lillpyttan hanen är Busfröt

När Frej växte ur sin korg i plast fick den lov att bli leksakslåda, men ibland måste man ju såklart testa ligga där ändå ;)
lREsEwE.jpg

Annars har det funkat bra med hans nya dagmatte, han åker dit 2 dagar i veckan och vill nästan inte komma hem igen för han har så kul tilsammans med henne och hennes hund. När han väl kommer hem sover han som en stock, han hinner bara innanför dörren hemma innan han somnar :D

Fixa bilden, måste ju seeeee!! :love:

Valpfoder, hur länge äter era det? Varför/varför inte?
Min är 10 månader och hon har ätit vuxenmat i ca 2 månader. Det blev så eftersom jag gav mush och hon funkade inte alls på deras valpfoder så då fick hon deras vuxenmat och nu när jag gick över till torrfoder igen så kändes det inte lönt att börja med valpfoder när hon är så pass gammal.

Kayo börjar snappa upp det här om att säga till när han vill gå ut! Igårkväll efter middagen pep han vid dörren och gick ut och kissade och bajsade. Nu på FM. efter han och Santo stojat gick han ut på balkongen, pep och fick gå ner och kissa :)

Edit: någon som kan hjälpa mig att kolla på brit care puppy vs brit care activity? Santo har ätit puppy länge men tänkte gå över på activity till honom, de ser lika ut i innehåll förutom mer fett i activity, så kan valpen också äta det?

Kayo börjar snappa upp det här om att säga till när han vill gå ut! Igårkväll efter middagen pep han vid dörren och gick ut och kissade och bajsade. Nu på FM. efter han och Santo stojat gick han ut på balkongen, pep och fick gå ner och kissa :)

Edit: någon som kan hjälpa mig att kolla på brit care puppy vs brit care activity? Santo har ätit puppy länge men tänkte gå över på activity till honom, de ser lika ut i innehåll förutom mer fett i activity, så kan valpen också äta det?

Borde inte vara några problem alls att ge till valp :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg
  • DIY hästvård