Valp eller ny hund 2016

Hon skrev själv att hunden inte visat någon vallning och om man skulle testa den på får så skulle den springa åt andra hållet.
Hen skrev om treiball i samma andetag, att samla ihop bollar o fösa dem i mål är säkert skitkul men har inget med vallning att göra.
@vallhund Skörda pannkaksträd?:confused:
Man strimlar en pannkaka o hänger upp strimlorna i ett träd. Först på lågt hängande grenar o sen högre o svårare, eller pillar in strimlor i barken så att hunden måste klättra/hoppa för att komma åt pannkaksstrimlorna, förutsätter att hunden gillar pannkakor, annars får man testa med bacon.

@vallhund yogabollen ser han dessvärre som ett gigantiskt monster och vågar inte gå nära den alls. Han är ganska osäker av sig ja. Ser spöken lite här och var och vid möten av andra hundar så kastar han sig i underläge och kissar på sig vid första mötet. Men där är det nog lika mycket för att han blir glad och till sig samtidigt som han är lite osäker. Är lite synd om honom att ingen av alla hundarna i släkten vill leka med honom lika mycket som han vill. Därför var det kul att sist på valpkursen fick han leka med en BC som är lika gammal och såg att som han leker är väldigt rastypisk för de var precis lika dana :D Efter valpkursen hade jag tänkt att vi ska börja lite med nose work och rallymix till att börja med för att sedan även ge oss på spåra och agility. Han har 2 år på sig att vänja sig vid att kunna hänga med runt hästarna innan den stora ska ridas in, för det är det stora målet att kunna rida ut med honom springandes bredvid :love:
+ 1 låter som bra mål!
Balans o kroppskontroll, speciellt av bakkärran, bygger upp självförtroendet.

Nej nu behöver jag lite hjälp :banghead:
Förlåt om jag skriver här men måste ha lite hjälp med att hitta ett namn till min lilla bäbis :love:.

Jag har skrivit 2 sidor fyllda med namn men hittar inget som jag gillar.. Eller ja jag gillar Aily ( uttalas Aijly) men många har svårt att uttala det.

Och får inte vara för likt Kira som min andra hund heter :angel:.

Förlåt om jag skriver här men måste ha lite hjälp med att hitta ett namn till min lilla bäbis :love:.

Jag har skrivit 2 sidor fyllda med namn men hittar inget som jag gillar.. Eller ja jag gillar Aily ( uttalas Aijly) men många har svårt att uttala det.

Ejli är ett fint gammalt nordiskt namn.

vad är kriterierna för namnet :)? och kommer du vilja kalla hunden för precis det namnet eller kommer du börja kalla den för smeknamn?

lilla norton går nu under namnet pottan :p (norton/ nottan/ pottan :rofl:) och hennes lek farbror flea fick smeknamnet fisen i tidig ålder (han hade rejäla gaser om man säger så ;)).

och uttal är inte så jobbigt tycker jag, våg gamla hette traja, dvs folk kallade henne för raja/ taja och div variationer..
men det är det ingen som led av :p

vad är kriterierna för namnet :)? och kommer du vilja kalla hunden för precis det namnet eller kommer du börja kalla den för smeknamn?

lilla norton går nu under namnet pottan :p (norton/ nottan/ pottan :rofl:) och hennes lek farbror flea fick smeknamnet fisen i tidig ålder (han hade rejäla gaser om man säger så ;)).

och uttal är inte så jobbigt tycker jag, våg gamla hette traja, dvs folk kallade henne för raja/ taja och div variationer..
men det är det ingen som led av :p

Hmm jag vet inte riktigt, men vill det ska vara kort, enkelt och gå att säga argt och mjukt :p

Ja för just nu är iallafall Aily min favorit.
Och ja jag brukar också ha lite smeknamn men använder fortfarande deras riktiga namna :)

Jag skiter väldigt mycket i om andra har svårt att uttala min hunds namn. Döp din hund till var du vill:)
Jag har haft en hund som hette Fortune, jag hade noll problem med det, men det var ganska svårt för andra, min pappa sa och säger alltid Futte i stället:D

Alltså, jag blir bara mer och mer kär i denna grabb - han verkar helt klart sakna dom bitar som är mamma Pollys brister. Än så länge i alla fall :D Han är bara en go och glad liten skit :love: Skalman är galet föremålsintresserad och allting ska helst lekas med matte - han är som mor sin, så nu har jag två hundar som kastar leksaker på mig varje dag :rofl::rofl::rofl:

Gullgrabben som inte längre är så lågställd, då fläsket på magen försvann och benen kom fram :p - tror benen växt lite med ;)

.
Jag har hittills inte haft en enda hund hemma som haft ett namn som andra uttalat med lätthet, varken egna hundar (4st) eller hundvaktshundar :p Eller jo, en som jag hade hemma hette Gens, det klarade folk av. Det har varit betydligt svårare med Zala, Wahidah, Fein, Aysu, Ebrah och några till. När jag tävlar lydnad/rallylydnad brukar det bli att de vid prisutdelningen säger mitt namn och att jag har saluki, de försöker inte ens uttala hundarna (eller säger helt fel..). På lure coursing-tävlingarna blir det ännu roligare, för då ska hela hundens stamtavlenamn sägas och det är längre och trassligare än smeknamnen :D

Jag har hittills inte haft en enda hund hemma som haft ett namn som andra uttalat med lätthet, varken egna hundar (4st) eller hundvaktshundar :p Eller jo, en som jag hade hemma hette Gens, det klarade folk av. Det har varit betydligt svårare med Zala, Wahidah, Fein, Aysu, Ebrah och några till. När jag tävlar lydnad/rallylydnad brukar det bli att de vid prisutdelningen säger mitt namn och att jag har saluki, de försöker inte ens uttala hundarna (eller säger helt fel..). På lure coursing-tävlingarna blir det ännu roligare, för då ska hela hundens stamtavlenamn sägas och det är längre och trassligare än smeknamnen :D

Jag har inga problem med dina hundars namn :angel: :D Arabhästar brukar vara betydligt värre :laugh:

Igår var min lillebror på besök och jag tänkte att då kunde jag passa på att träna inkallning och ta några bilder. Reka kom springande direkt när jag ropade på henne, duktiga lilla vovven.

Däremot var det lite svårare att ta bilder. När jag satte mig ner på marken kom Reka springande till mig först. Sen förstod hon att det var min lillebror som hade leksakerna så då sprang hon till honom. När han kastade iväg leksakerna sprang hon och hämtade dem och kom med dem till mig. Så jag fick kasta dem vidare till lillebror. Tydligen är det bäst att leka med matte.

Det blev i alla fall några bilder på henne.

Lite ändringar i valpplanerna.. efter lite grävande så har jag fått tacka nej till tre (!) olika valpkullar både i Sverige och ett annat land, främst pga uteblivna hälsoundersökningar på föräldrarna.

Men nu så har jag hittat rätt, en hanvalp är bokad och i november blir han vår nya bästa vän :heart Samma ras som var planerat innan såklart, Schapendoes.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka