Valp eller ny hund 2016

Inte alla dagar man betalar inträde på jobbet...men i dag har jag gjort det. Det är ett stort, årligt event som hyrt hela området. Bonden och skogens dag. 15 000 besökare på två dagar. Precis allt man kan tänka sig i maskin och fordonsväg för skog och jordbruk. Lilla Calibra har fått miljöträna med stöd från farbror Skägg.
Hon har sett traktorparader, grävskopor, sågverk, hästar, får, höns, hundar, folk, motorcykeluppvisningar, vallhundar i jobb, oljud, fikat på cafė mm.
Hennes reaktion- "jaha..."
Så härligt trygg i sig själv. När det blev förmycket väntan la hon sig ner och vilade :)
Jag är i Småland denna helgen på annat, annars hade jag varit där och jobbat i jobbets monter. Har jobbat där ett par år innan och det brukar vara galet mkt folk så förstår att det var bra miljöträning :up:

På morgonprommisen gick vi förbi svärmor och fick låna hennes vagn, kanonbra och vi var ute i 1,5h totalt. Stannade vid gröningen rätt länge så hundarna fick strosa omkring. Valpen vande sig vid vagnen med och somnade gott :) santo som är rätt bra på att dra i kopplet fattade galoppen direkt och gick fint bredvid vagnen :love:
20160905_100043_zps6jfpsf4s.jpg

Jag har varit och tingat en Golden retriever valp :love:.

Har velat ha en golden i över 1 år men har inte känt att det varit riktigt rätt tidpunkt. Sen skulle det vara en bra uppfödare som tänker sunt och som jag skulle "klicka" med.
Och äntligen hittade jag den rätta uppfödaren :idea:
Vet inte riktigt vilken av tikarna som blir min men en av dom är det iallafall :p
Och jag tycker det är bra då hon väljer valp utifrån vad du ska göra med din hund och vad du önskar.

Var där när dom var 3 veckor för att kolla på dom och prata med uppfödaren. Valde en tik som jag tyckte mest om men vet inte vilken det blir :).
Men ska upp igen nu den 13 och få veta exakt vilken av dom som blir min :D:love:

Den jag gillade mest då -->

Lilla valpen har varit på andra valpkurs tillfället idag :p. Gick väldigt bra även om hjärnan blev lite överhettad efter ett tag :).
Var fyra övningar med olika targets som man skulle markera eller stå på :).

Sen så var det tydligen super kul att klättra på agillity hinderna då valpen helt självmant travade upp på den smala bro saken och sen klättrade upp och ner för tak saken som om hon gjort det flera gånger innan :rofl:

Idag är första dagen hos dagmatte för Frej. Jag tror att jag har mer separationsångest än hunden :cry: Hoppas att det går bra. Då vi har varit på besök hos henne tidigare har han betett sig bra, men är skrämmande att lämna honom med en ändå nästan okänd människa, vem vet hur mycket fuffens han hittar på :eek:

Igår var Morris (och hans "storebror" på lydnadsträning tillsammans med 15 andra hundar. På schemat stod följsamhet och det gick förhållandevis bra med tanke på hur lite de träffar andra hundar till vardags. För våra hundar var det minst lika viktigt med miljöträningen och att inse att man inte behöver hälsa och leka med alla hundar man möter. :p

Han var så trött efter gårdagens alla intryck att han inte ens ville ut och kissa imorse :D Det var även fyra andra jämnåriga valpar med på kursen, en jaktcocker, en basset, en korthårig vorsteh och en labbe. Det jag slogs av var att Morris såg så vuxen ut i proportioner och ansikte i jämförelse med de andra valparna. Han är i princip lika hög som bayraren nu!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 225
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka