Valp eller ny hund 2016

Tycker vi parar dom och säljer dom som svindyra cirkushundar.
Ska vi göra upp affären i "Oseriös aveltråden"?:up:
Hahahaha, skrev ju fel ser jag. Är glad att Mini inte är kille ska det ju stå, men du fattade ändå tror jag ;)
Ja, vilka balla valpar det måste bli :D Heeler med skägg - vad ska man kalla dom tro :p

På tal om kiss ^_^.
Systerns labbe står fortfarande på alla 4 och kissar när han är trött.. 5 år gammal.. tog tills han var ett halvår innan han började försöka lyfta benet och även då kissade han ofta på sig själv då han går iväg innan han är klar :rofl:.

Är glad vi har tik ^_^ hon sitter så fint oavsett vad hon gör :p

Är förresten lite nojig över de jäkla öronen, läser ju att de borde börja flamsa omkring vid denna åldern, 12e veckan. Men de är väldigt hängiga. Typ 7% collie och sen resten ren schäfer. mormor har häng öron och mamman var enda i kullen utan stående. Vår gamlas öron ( bara 25% schäfer) flamsade lite innan de la sig, ett upp åt gången. Så hade förväntat mig det här också. Men valpen är väldigt hängig..

Är förresten lite nojig över de jäkla öronen, läser ju att de borde börja flamsa omkring vid denna åldern, 12e veckan. Men de är väldigt hängiga. Typ 7% collie och sen resten ren schäfer. mormor har häng öron och mamman var enda i kullen utan stående. Vår gamlas öron ( bara 25% schäfer) flamsade lite innan de la sig, ett upp åt gången. Så hade förväntat mig det här också. Men valpen är väldigt hängig..
Öronstatus är ärftligt. Räka med att de blir hängande för risken är stor. Så stor att man avlar inte på slappöron hos schäfer.
Men en del öron ställer sig inte förens vid 5-6 månader. Efter det är det inget att hoppas på.

I dag började Calibra skolan. Valpkurs. Guuud så kul det var. Jättenöjd med nya klubben och tränarna so far.
Och Calibra....:love:
Hon är ju bara världsbäst!! Efter att ha dunkat huvudet i väggen i tre år med tröga skägget så var detta som en fantasi som blev på riktigt :)
Och i genomgångarna mellan momenten la hon sig ner och sov!
Totalt avslappnad:D

Iiih, uppfödaren som jag har varit intresserad av valp i flera år planerar nu en valpkull till nästa år om allt går som det ska. Hjälper inte alls att jag är väldigt förtjust i tiken som ska paras. :angel: Frågan är nu om man ska våga sig på att kontakta uppfödaren (vet att det är många som är intresserad av valp där ifrån) eller om man ska lägga drömmen på is i några år.....
Åh, en kooiker till eller? :D

Är förresten valp lös nu :o. Hon är på husbil semester med föräldrarna ett par dagar:cry:, går tydligen jätte bra men man saknar sin lilla gosegris :p. Iofs så saknar jag inte hennes sylvassa tänder och är bra för mig nu att låta såren på armarna och vaderna läka lite:angel:.

Somnar tydligen så fort de kör :love: och går ut och kissar så fort de stannar :). Väldigt bra då hon inte varit så glad i att åka bil eller kissa på nya platser innan.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka