Valp eller ny hund 2016

14052295_1628097840815184_534985218_n.jpg

Min fina Lia 6 månader nu! Imorgon är sista tillfället på valpkursen. Buhu :cry:

Iiih, uppfödaren som jag har varit intresserad av valp i flera år planerar nu en valpkull till nästa år om allt går som det ska. Hjälper inte alls att jag är väldigt förtjust i tiken som ska paras. :angel: Frågan är nu om man ska våga sig på att kontakta uppfödaren (vet att det är många som är intresserad av valp där ifrån) eller om man ska lägga drömmen på is i några år.....

Hr ju haft lite problem med att valpen terroriserar gammelkatte, men nu i skrivande stund så är det lite eld upphör :love:.

Katten har också börjat säga ifrån ordentligt, dvs man har fått haka loss hennes klor från valpens kinder och hon biter också valpen i benen. Löst iofs och slåss med en kraft som inte hade mosat en fluga. Men hon säger till i alla fall. Valpen förstår dock inte helt.. hon tycker fortfarande att det är hel kul att nypa katten i skinnet och retas..

Bonusbild på hur valpen växt :p, 8v vs 12v. Längre nos, lägre ben och ljusare vove :rofl:

Småpluttarna vetbesiktades och självklart är den enda saken som är fel i hela gruppen på sex valpar att just min valps ena testikel inte ramlat ner. Den där turen jag trodde att jag hade lyckats charma till mig har visst lämnat mig igen. Usch vad jobbigt allt blev.

Mätte vovve idag, han är lite drygt 54 cm hög! Hans kära far var 56 cm i samma ålder. Ska väga honom idag också, det var ett tag sedan. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka