Valp eller ny hund 2016

Ingen bra bild, men 80% av tiden så har Skalman numera sina öron uppe helt - jag hoppas så att dom förblir så. Vill inte tejpa, för jag vägrar gå ut med en örontejpad hund :o så dom får bli som dom vill (ståndöron eller tippöron), men det båda gott att det kan bli ståndöron av dom :) Dom tippar lite när han är trött och, men han är bara 3 månader så dom hinner fixa sig....
14100252_10153997041501775_4398397189638605806_n.jpg

Ingen bra bild, men 80% av tiden så har Skalman numera sina öron uppe helt - jag hoppas så att dom förblir så. Vill inte tejpa, för jag vägrar gå ut med en örontejpad hund :o så dom får bli som dom vill (ståndöron eller tippöron), men det båda gott att det kan bli ståndöron av dom :) Dom tippar lite när han är trött och, men han är bara 3 månader så dom hinner fixa sig....
Tejpa? Kan man göra det? Och finns det verkligen folk som gör det??
(Tipp öron är ju uber sött men det får ju ske naturligt)..

Jodå, vissa tejpar - men jag har aldrig gjort och vill inte göra. Jag kan tänka mig en liten remsa inuti örat som går upp och stöttar, men jag vägrar tejpa runt hela örat :meh: Hundkraken ska inte tycka det är obekvämt ju.

I vissa raser är det väldigt vanligt att tejpa öron som är lite vilsna och inte riktigt vet vad dom vill. Ibland fungerar det ibland inte. I min ras är det väl inte så vanligt, men det förekommer om det är mjuka öron. Oftast för att inte riskera få ett tippöra och ett ståndöra ;)

Jodå, vissa tejpar - men jag har aldrig gjort och vill inte göra. Jag kan tänka mig en liten remsa inuti örat som går upp och stöttar, men jag vägrar tejpa runt hela örat :meh: Hundkraken ska inte tycka det är obekvämt ju.

I vissa raser är det väldigt vanligt att tejpa öron som är lite vilsna och inte riktigt vet vad dom vill. Ibland fungerar det ibland inte. I min ras är det väl inte så vanligt, men det förekommer om det är mjuka öron. Oftast för att inte riskera få ett tippöra och ett ståndöra ;)
Är ju inget fel med ett av varje :p.
Är kanske "skadad" av korsningen vi hade innan, men hon reste ett öra då hon lyssnade :p. Annars hade hon tipp öron :love: hoppas att valpen också får det då mor och mormor har det. Men blir de stående så är det bra också :). Ser hon mer ut som en äkta schäfer :p

MEN så GÖLLIG :love: !!!!!

MEN så GÖLLIG :love: !!!!!
Han är lika gullig som han ser ut :D Bitmonster javisst, men även en riktig kelpropp :love:
Är ju inget fel med ett av varje :p.
Är kanske "skadad" av korsningen vi hade innan, men hon reste ett öra då hon lyssnade :p. Annars hade hon tipp öron :love: hoppas att valpen också får det då mor och mormor har det. Men blir de stående så är det bra också :). Ser hon mer ut som en äkta schäfer :p
Hehe, eftersom jag även ställer ut så får det gärna bli antingen eller - inte både ock :D Nu är öron inte det viktigaste i livet för en heeler, men gärna två lika öron ändå :p

Småpratade med veterinären vi var hos idag när vi skulle gå. Nämnde att vi hört mycket gott om kliniken från bedlisuppfödaren vi ska köpa valp från. Hon undrade då om vi skulle ha en bedlis från stan och när jag berättade varifrån sa hon "Jaha de valparna! De ska ju komma hit imorrn." :D Hon talade sedan mycket gott om de bedlisar hon träffat vilket väl mest troligt är främst från Sherlocks uppfödare. Känns ju toppen!
Så vetkoll imorrn och hämtas på fredag. Det är ju alldeles alldeles snart. :love:

Jag petar väl in mig i den här tråden..
På söndag åker vi och kikar på en liten tibbekille. Förhoppningsvis får han följa med hem då också. Skulle ombesiktas på onsdag så han är ju flyttklar när vi kommer. Uppfödaren verkar iaf jättebra. Bara hoppas att hon "godkänner" oss när vi väl är där också :)

Jag petar väl in mig i den här tråden..
På söndag åker vi och kikar på en liten tibbekille. Förhoppningsvis får han följa med hem då också. Skulle ombesiktas på onsdag så han är ju flyttklar när vi kommer. Uppfödaren verkar iaf jättebra. Bara hoppas att hon "godkänner" oss när vi väl är där också :)
Spaniel eller terrier? :love:
En skum granne envisas med att kalla Professorn för "terriern" för att hon har fått för sig att han är en tibbeterrier och det går verkligen inte att rätta henne.
Samma människa kom med den underbara kommentaren "Är ni ute med terriern mitt i natten?! Men han sover ju!" när vi gick förbi hennes uteplats med en pigg och glad valp klockan ett på natten. :grin:

Spaniel eller terrier? :love:
En skum granne envisas med att kalla Professorn för "terriern" för att hon har fått för sig att han är en tibbeterrier och det går verkligen inte att rätta henne.
Samma människa kom med den underbara kommentaren "Är ni ute med terriern mitt i natten?! Men han sover ju!" när vi gick förbi hennes uteplats med en pigg och glad valp klockan ett på natten. :grin:
Spaniel :)

Igår kväll bestämde dessa två sig för att gå och lägga sig i samma säng för första gången. :up: Vänskapen går åt rätt håll!
Grävlingen sköter sig så bra, super lät att träna och tycker det är jättekul! Toalett träningen har äntligen börjat ge med dig de sista dagarna också, efter många gråa hår de senaset veckorna.. Märkte igår att ena fram tanden har brutits av, bara en liten bit och han verkar inte ha ont. Han äter fortfarande och leker som vanligt med kampleksaker, och han bits som vanligt också.. :meh: Hade ni oroat er för det? Jag hade inte tänkt åka till vet, i och med att valptänderna ändå kommer lossna snart och han inte verkar känna av det.
14102140_10154541420974673_4189835375861252060_n.jpg

Yup, visst finns det de som teipar. :D Jag taipade Princess DIva's oron for att hon inte skulle fa "konstiga" oron med flera veck ... hon var super sot med sina "pig tails".

D7K_5055_zps491bfb7b.jpg

Jag var nog i och for sig lite for snabb bade med att starta taipingen och sluta med den, men oronen ser (for det mesta) fantastiska ut och hon var inte sarskilt ledsen nar det pagick.:p

D7K_5048_zpsc8d890c4.jpg

Yup, visst finns det de som teipar. :D Jag taipade Princess DIva's oron for att hon inte skulle fa "konstiga" oron med flera veck ... hon var super sot med sina "pig tails".

D7K_5055_zps491bfb7b.jpg

Jag var nog i och for sig lite for snabb bade med att starta taipingen och sluta med den, men oronen ser (for det mesta) fantastiska ut och hon var inte sarskilt ledsen nar det pagick.:p

D7K_5048_zpsc8d890c4.jpg
:rofl::rofl::rofl: söta röda tottar ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka