Valp eller ny hund 2016

Har sedan besöket hos uppfödaren gått igenom mina bilder många gånger. Insåg några dagar efteråt att trots att jag hade sagt att alla var lika charmiga och mysiga (och kände så precis då) så var det en liten parvel som fastnade lite extra sådär i efterhand.
Han var den som hon hade klippt innan och hon trodde att han kanske kunde vara lite trött och så, men han klängde runt som sjutton, klättrade upp i ansiktet och busade loss som om det inte spelade nån roll alls. Han trivdes väldigt bra i famnen och var därmed lättast att fotografera, så jag har fler bra bilder på honom än de andra. Han var också den som lekte mest med sambon på golvet och det finns därför en hel del fler videoklipp med honom i fokus (så mycket fokus man nu kan få när man försöker filma en virvelvind med en potatis).
Sa inget till uppfödaren då jag ju ville att hon skulle välja den mest passande valpen helt efter egna känslan osv. Visste inte heller om det egentligen var just klippningen som fick honom att stå ut från de andra. Nu såhär ett tag senare så känns det inte så och jag har nästan "önskat" mig just den valpen när jag gått igenom bilderna.

Iaf, uppfödaren har nu valt valp och det blev... precis den valpen! :bow:

Så det här är Sherlock Holmes :love:
Soc7k2t.png
Oj :love:

Vad är det ras?

@Killaloe @Buck Ge mig inga konstiga idéer nu :angel:

@Elementary, så underbart! :D Det var nog meningen att just den lilla sötvalpen skulle till dig då ;) In med fler bilder nu!
Jaa, jag blev verkligen själaglad :heart
Bilder ja... hrm. De får nog vänta en och en halv vecka till (herregud det är ju alldeles snart, aaaah!) för potatiskvaliteten lyser igenom galet mycket. Kan nog få upp nån videosnutt på Instagram eller nåt senare dock!

Oj :love:

Vad är det ras?
Bedlingtonterrier :love:

Igår var vi och hälsade på hos vovvarnas uppfödare för att Reka skulle avmaskas.
Där finns tre av Rekas syskon kvar tills de är 12 veckor, så hon fick busa lite med dem.

Reka med en av bröderna.

Reka med båda bröderna som finns kvar.

Bonusbild på mormor och en av bröderna.

Och en bonusbild på syrran.

14033563_1665221407129406_975708435_n.jpg

Lia börjar verkligen bli en stor tjej nu såhär vid 5,5 månaders ålder. Under gårdagens morgonpromernad hittade hon får och med tanke på reaktionen har vi nog inte sett sådana förut. Hon tyckte de var lite märkliga :p Ensamträningen som gått lite upp och ner har verkligen lossnat sista veckan och igår var hon hemma ensam ca 45 minuter utan minsta problem! Helt lugn när vi kom tillbaka och inte ett ljud :up:

Valpkursen är igång igen och jag har också anmält oss till ytterligare en valp/grundskurs i höst. Vill bara gå massor av kurser! Varför har man inte råd med allt man vill göra på en och samma gång?? :rofl:

14033563_1665221407129406_975708435_n.jpg

Lia börjar verkligen bli en stor tjej nu såhär vid 5,5 månaders ålder. Under gårdagens morgonpromernad hittade hon får och med tanke på reaktionen har vi nog inte sett sådana förut. Hon tyckte de var lite märkliga :p Ensamträningen som gått lite upp och ner har verkligen lossnat sista veckan och igår var hon hemma ensam ca 45 minuter utan minsta problem! Helt lugn när vi kom tillbaka och inte ett ljud :up:

Valpkursen är igång igen och jag har också anmält oss till ytterligare en valp/grundskurs i höst. Vill bara gå massor av kurser! Varför har man inte råd med allt man vill göra på en och samma gång?? :rofl:
Bor du i Lund? Eller är fårhagen bara väldigt lik den här? :P

Verkar som de skulle kunna spöa King Kong i alla fall...
Och där har vi beskrivningen av rasen i den nya rasstandarden "Golden Corso är en jakthund framtagen för att vara med under apjakt där den hämtar ner apan från trädet och håller fast den/skakar den medvetslös åt ägaren. En tuff hund som inte backar oavsett storlek på Apan. Filmen visar en vanlig jaktsutuation och hur hunden apporterar och hanterat en apa"

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
326
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka