Till släpspår används trut, annars är det ju fältfågel (rapphöna, fasan) när det gäller fältarbetet, eller skogsfågel alt ripa.Ang kurs, använder dom ff mås?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Till släpspår används trut, annars är det ju fältfågel (rapphöna, fasan) när det gäller fältarbetet, eller skogsfågel alt ripa.Ang kurs, använder dom ff mås?
För typ 100 år sen i skåne så var det mås o ibland någon svart skitfågel dom sköt i bur som hundarna tyckte smakade bläääääääääää, så min styvfar skaffade sig en fasanuppfödning.Till släpspår används trut, annars är det ju fältfågel (rapphöna, fasan) när det gäller fältarbetet, eller skogsfågel alt ripa.
De ska kunna ta både svartfågel och trut, men svartfågel brukar inte komma på proven förrän i elit. De ska apportera det mesta, räv tex, så då brukar svartfågel vara en piss i MissisippiFör typ 100 år sen i skåne så var det mås o ibland någon svart skitfågel dom sköt i bur som hundarna tyckte smakade bläääääääääää, så min styvfar skaffade sig en fasanuppfödning.
Försöker bestämma mig för vad vi vill gå för kurs nu på hösten. Jag vill ju gärna testa på både agility och rallylydnad, men vet inte vad vi borde börja med. Lillen gillar ju fart så agility känns möjligen som att det kunde vara hans grej, men det känns som att lydnad kanske passar bättre för valpar? Vår andra valpkurs tog just slut och det känns så tomt att vara utan kurs
Det är såklart en kurs i agility anpassad för valpar under 1 år jag funderar på att gå Den fokuserar väl mest på hantering och att vänja sig vid miljön och sånt. Men det är just det att vi får ju inte börja träna "på riktigt" innan han är 1 år och det är ju rätt länge tills dess, han är bara 5,5 månader nu. Så kanske det vettiga vore att börja med lydnaden och se om det blir till nåt. Eller så går jag bådaJag tycker att det är en bra idé att börja med rallylydnad.Jag tror inte att du får gå en agilitykurs med en valp/unghund eftersom det är rekommenderat att hunden är minst ett år innan man börjar träna agility. Eventuellt om du hittar någon kurs med övningar inför att träna agility.
Kul! Hoppas att det går bra för er Låter klokt att börja med kurs också. @Monstermom bor i Skåne och jag har fått för mig att hon har bra koll på tränare?Efter att ha smugit runt här inne på hund i ett par år och flitigt läst allt ni skriver så är det äntligen dags för mig att bli med på riktigt!
Efter helgen flyttar det in en staffekille på ett år hos mig. Har gått från tre hästar till en och det dök äntligen upp en lämplig omplacering. Direkt från uppfödaren som hade tänkt behålla honom men pga litet underbett så väljer dom att omplacera för att göra plats för avelsmaterial. Är SÅ nervös, samtidigt som jag vet att jag inte kan ha gjort så mycket mer för att förbereda mig.
Någon som har tips på bra instruktör/klubb i lund/eslöv? Jag flyttar ner till skåne och vill gärna gå nån grundlydnadskurs till att börja med.
Efter att ha smugit runt här inne på hund i ett par år och flitigt läst allt ni skriver så är det äntligen dags för mig att bli med på riktigt!
Efter helgen flyttar det in en staffekille på ett år hos mig. Har gått från tre hästar till en och det dök äntligen upp en lämplig omplacering. Direkt från uppfödaren som hade tänkt behålla honom men pga litet underbett så väljer dom att omplacera för att göra plats för avelsmaterial. Är SÅ nervös, samtidigt som jag vet att jag inte kan ha gjort så mycket mer för att förbereda mig.
Någon som har tips på bra instruktör/klubb i lund/eslöv? Jag flyttar ner till skåne och vill gärna gå nån grundlydnadskurs till att börja med.
Lund är en jättebra klubb där både jag och @Milosari hänger!Efter att ha smugit runt här inne på hund i ett par år och flitigt läst allt ni skriver så är det äntligen dags för mig att bli med på riktigt!