Så söt hon är! 😍 Emma-Sue, vilket fint namn!

Tack. :)

I dag har Emma-Sue hittat igen nagra gamla blomkrukor som vaxter har kommit i. Den har ar hennes nya favorit att bara ga omkring med:D

IMG_5299.webp
 
Det går framåt med Xarko. Han börjar kunna sitt/ligg och lite trix som snurra/spinn, och jag arbetar med kontaktövningar och lek typ. Idag provade vi ett babyspår med vilket han verkade gilla så jag hoppas vädret håller i sig så man kan fortsätta spåra.
Ensamhetsträningen går skit dock, är tydligen min akilleshäl 😅 Men skam den som ger sig!

Gick i gallertrappan till parkeringshuset idag igen, två våningar spiraltrapp och det är inga problem. Han tvekar lite och sedan går han för egen maskin upp utan övertalning. Noll självbevarelsedrift dock, skulle hoppa över stenmuren till p-husets ramp efteråt där det är 2m fritt fall sen. 🤦‍♀️

Imorgon ska han vara svenskreggad enligt SKK! Så sen får jag väl planera in röntgen i vinter. 💪
20241003_111920.webp
 
@Wingates tycker han ser väldigt trevlig ut :heart. Har sett några dobbisar som inte alls tilltalat mig, de har liksom sett väldigt "typade"ut, nästan mot vinthundshållet men vet inte om det är nån showvariant ellet bara slump. Har tyvärr inte sett dobbisar ute på tävling alls, det vore kul att se lite mer av dem. Sen kanske det inte så vanligt då jag rör mig mest i agility och lydnads-sammanhang så det är fel grenar om man ska se dobbisar :angel:.
 
@Wingates tycker han ser väldigt trevlig ut :heart. Har sett några dobbisar som inte alls tilltalat mig, de har liksom sett väldigt "typade"ut, nästan mot vinthundshållet men vet inte om det är nån showvariant ellet bara slump. Har tyvärr inte sett dobbisar ute på tävling alls, det vore kul att se lite mer av dem. Sen kanske det inte så vanligt då jag rör mig mest i agility och lydnads-sammanhang så det är fel grenar om man ska se dobbisar :angel:.
Skulle nog säga att det oftast är tvärtom faktiskt - många ser ut som mastiffer nästan 😅 Vilket är ett stort problem i rasen skulle jag säga - de håller inte fysiskt för sport/tjänst (samt dåligt med drift).
Brukslinjerna är generellt lättare och smidigare än show. Men visst, en och annan bruks är absolut för lätt i typen men det är rätt ovanligt rent generellt.
Ah det finns en och annan som kör lydnad, men agility är inte riktigt deras sport nej 😂 Jag hoppas att intresset för dobermann som brukshund ska öka nu med det fina resultatet på fci vm.

Och tack såklart! Jag tycker han är lagom i typen, smidig och lagom stor - samt ben som är rejäla utan att han blir tung.
20240927_163415.webp
 
:love: Skulle nog säga att det oftast är tvärtom faktiskt - många ser ut som mastiffer nästan 😅 Vilket är ett stort problem i rasen skulle jag säga - de håller inte fysiskt för sport/tjänst (samt dåligt med drift).
Brukslinjerna är generellt lättare och smidigare än show. Men visst, en och annan bruks är absolut för lätt i typen men det är rätt ovanligt rent generellt.
Ah det finns en och annan som kör lydnad, men agility är inte riktigt deras sport nej 😂 Jag hoppas att intresset för dobermann som brukshund ska öka nu med det fina resultatet på fci vm.

Och tack såklart! Jag tycker han är lagom i typen, smidig och lagom stor - samt ben som är rejäla utan att han blir tung.Visa bifogad fil 154402
Han är verkligen fin! :love:
 
@Wingates jag tror det var mest huvud och hals jag reagerade på. Väldigt avlånga huvuden och lång hals men det typ bara två individer som jag sett för ganska länge sen som var sällskapshundar. Möjligt att de inte var renrasiga fast de presenterades som dobbisar.
 
@Wingates jag tror det var mest huvud och hals jag reagerade på. Väldigt avlånga huvuden och lång hals men det typ bara två individer som jag sett för ganska länge sen som var sällskapshundar. Möjligt att de inte var renrasiga fast de presenterades som dobbisar.
Kan ha varit nån amerikansk annars, de har längre hals :)
 
Emma-sue har lite for mycket hud runt sin vulva, nar jag forst tog hem henne var jag osaker pa om den var inverted, men det vara bara att huden pa magen var lite for stor sa vulvan far ett extra veck runt om. Detta innebar dock att det maste tvattas av dagligen da hon latt "spiller pa sig" nar hon kissar.
Jag har shanghajat Maken att halla i henne nar hon ligger pa rygg sa jag har kunnat tvatta ordentligt. Nu var Maken lite upptagen och jag for otalig att vanta ... sa jag la henne pa rygg pa en av hundarna's manga sangar och satte igang att tvatta henne. Hon var super duktig och lag mycket talamodigt helt stilla och lat mig tvatta och torka sa mycket jag ville. :heart Livet ar sa mycket lattare med en talamodig hundkompis.:heart
 
Här blir tyvärr ingen valp efter Slyngeln till mig i år. Fick besked om att tiken som var dräktig tyvärr avlidit i samband med valpning och att valparna inte gick att rädda :cry: Vill inte lägga ut fler detaljer av hänsyn till tikägaren, men här lägger vi projekt valp tillfälligt på hyllan. Jag har tagit mig an en omplacering, så nu finns det två hundar i familjen i alla fall.
 
Här blir tyvärr ingen valp efter Slyngeln till mig i år. Fick besked om att tiken som var dräktig tyvärr avlidit i samband med valpning och att valparna inte gick att rädda :cry: Vill inte lägga ut fler detaljer av hänsyn till tikägaren, men här lägger vi projekt valp tillfälligt på hyllan. Jag har tagit mig an en omplacering, så nu finns det två hundar i familjen i alla fall.

Men gud vad hemskt 💔
 
Här blir tyvärr ingen valp efter Slyngeln till mig i år. Fick besked om att tiken som var dräktig tyvärr avlidit i samband med valpning och att valparna inte gick att rädda :cry: Vill inte lägga ut fler detaljer av hänsyn till tikägaren, men här lägger vi projekt valp tillfälligt på hyllan. Jag har tagit mig an en omplacering, så nu finns det två hundar i familjen i alla fall.

Så fruktansvärt :heart
 
Här blir tyvärr ingen valp efter Slyngeln till mig i år. Fick besked om att tiken som var dräktig tyvärr avlidit i samband med valpning och att valparna inte gick att rädda :cry: Vill inte lägga ut fler detaljer av hänsyn till tikägaren, men här lägger vi projekt valp tillfälligt på hyllan. Jag har tagit mig an en omplacering, så nu finns det två hundar i familjen i alla fall.
Vilken mardröm 😭💔
 
Jag kan officiellt säga att jag "hör hemma" här nu, eftersom jag kommer att bli med valp innan året är slut :love:

Jag väljer att inte nämna varken födelsedatum eller leveransdatum, men det dröjer i vilket fall inte allt för länge innan en liten retrievervalp flyttar hem hit :love:

Jag som aldrig skulle ha en stor hund, och inte ville ha någon "krävande" ras. Tack vare dotterns hund är jag nu helt såld och bara längtar till att få börja träna min egen hund "på riktigt"! Jag ska försöka lära mig så mycket det bara går om retrieverträning, så att jag kan förvalta min lilla valp på bästa sätt!
 
Jag kan officiellt säga att jag "hör hemma" här nu, eftersom jag kommer att bli med valp innan året är slut :love:

Jag väljer att inte nämna varken födelsedatum eller leveransdatum, men det dröjer i vilket fall inte allt för länge innan en liten retrievervalp flyttar hem hit :love:

Jag som aldrig skulle ha en stor hund, och inte ville ha någon "krävande" ras. Tack vare dotterns hund är jag nu helt såld och bara längtar till att få börja träna min egen hund "på riktigt"! Jag ska försöka lära mig så mycket det bara går om retrieverträning, så att jag kan förvalta min lilla valp på bästa sätt!

Kul! Välkommen in i retrievertråden sedan 😃
 
  • Gilla
Reactions: MML
Snart 8 månader o nu på senaste tiden har han äntligen börjat uppskatta mänsklig närhet, klappar o gos. Fram tills nu har han helst sluppit allt sånt men nu vill han gärna ligga nära, gärna klappas o gosas med :love: Lilla skräpet har helt enkelt kommit fram till att matte duger till mer än bara mat, lek i hagen o lätt dragträning 😅 Men sånt som sitt, ligg osv har vi fortfarande inte kommit igång med så matte får väl kanske ta tag i den delen med :cautious:
 

Bifogade filer

  • IMG_0099.webp
    IMG_0099.webp
    46,6 KB · Visningar: 61

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 576
Senast: YlvaG
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 150
Senast: Raderad medlem 149524
·
Kultur Nu har listan över årets sommarpratare kommit. Jag har bara kollat lite snabbt men spontant ser jag fram emot Andrev Walden och Marcus...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 706
Senast: cirkus
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp