AraSlei
Trådstartare
Efter en minst sagt spännande resa (inställda flyg, ombokad och försvunnet bagage) tillsammans med @Milosari så är vi hemma nu!
Xarko har lite mer social osäkerhet än vad jag förväntade mig, men han är nyfiken och glad - så jag tror det kommer ge med sig med tiden. Han ska bara få träffa vettigt hundfolk och äta godis/leka så ska det nog ge med sig. Tror delar av det kan ligga i att bott med bröder och sin pappa så att han inte fått chansen att bygga eget självförtroende liksom.
Otroligt enkel hund i övrigt, har mycket nytta av att han är så burtränad som han är - flygningen var nemas problemas, noll stress när han blev avlastad. Han chillar även i bilen iom burvanan.
Vi passade på att gå lite sighseeing i Frankrike påvägen mellan Bordeaux och Toulouse vilket inte var några problem, vi fick både kyrkklockor och ambulanser på köpet. Han är dessutom skottfast så det är toppen. Han är en tänkare när han ser något nytt men blir inte särskilt belastad och kommer över allt fort så det ska nog bli toppen detta!
(Bild från vårt turistande i Bergerac)
Visa bifogad fil 153264
Han är så stooooor
Grattis, härligt att han äntligen är hemma!