IMG_20240921_154930_443.webp

Nisse har legat och spanat på muddypaws, lite skall när vi mötte folk. Men å andra sidan många taggade hundar osv på plats så kan ha påverkat. Men överlag 10/10 i uppförande.
Vi ska dit imorgon igen och hejja på några vänner som springer.
Vi har ju bara en kvart med bil dit så.
 
SA, den sota, milda, och helt underbara valpen jag har ... ar varken mild eller underbar.:angel: Hon hanger i mina klader, biter i allt (utom hander eller mannisko skinn) men allt annat ar nu i fara. Hon biter minst lika mycket och hart som Mallen gjorde nar han var i den aldern. Hon ar helt galen ... och en totalt normal 3 manaders valp. Det ar nog tur att man glommer valp stadiet sa himla fort, annars skulle ingen nagonsin skaffa en andra hund.:)
 
Ja man får verkligen komma ihåg att det är en fas! Lilla S går för närvarande som en dammsugare ute vilket INTE är särskilt trevligt när man bor i centrala Göteborg. Har verkligen fått upp ögonen för hur mycket plast, cigaretter, snus och annat äckel folk slänger. Plus allt råttbajs. Vi måste börja över på 'låt bli' men man kan ju inte gå runt och säga det varande meter ! Men hoppas också att "stoppa allt i munnen" också är lite av en fas.
Det är tur för dem att de är så söta...
 
Ja man får verkligen komma ihåg att det är en fas! Lilla S går för närvarande som en dammsugare ute vilket INTE är särskilt trevligt när man bor i centrala Göteborg. Har verkligen fått upp ögonen för hur mycket plast, cigaretter, snus och annat äckel folk slänger. Plus allt råttbajs. Vi måste börja över på 'låt bli' men man kan ju inte gå runt och säga det varande meter ! Men hoppas också att "stoppa allt i munnen" också är lite av en fas.
Det är tur för dem att de är så söta...
Min var likadan, fick bli munkorg en period då jag kände att det påverkade relationen negativt att jag hela tiden gick och vaktade på honom under promenaderna.
 
Länge sen sist. Hon har fyllt 8 månader och de sista månaderna har hon varit pigg och frisk. Så skönt!!
Vi har avslutat valpkursen och även snart unghundskursen. Det går sakta men säkert 1 steg fram och ibland 1 steg tillbaka. Nästa kurs som väntar blir en spårkurs, vilket vi ser fram emot. Det är så himla kul med spår. Det blir personspår på hårda underlag. Hon behöver lite kluriga saker att sätta nosen i, så hon inte hittar på annat hyss. Hon är inte bara trädgårdsmästare ute, utan har även tagit på sig ansvaret över inneblommorna. De behöver visst ansas med jämna mellanrum. Sist vi gjorde ett sök inomhus hoppade hon helt sonika upp och bet av ett litet paradisträd nere vid jorden i förbifarten. Häpp O_o
Det krävs en del för att hålla henne sysselsatt. För tillfället är hon lite skällig och mer vaktig, lite spökålder som lurar gissar jag. Vi har även bokat en privatlektion i apportering om några veckor. Ska bli väldigt intressant, då jag är helt novis på den delen av träning.

Vi var på kennelträff nyligen och det var fantastiskt kul! Massor av golden och släktingar på alla håll och kanter :)
En liten bild på oss. Har retuscherat den så inte andra kommer med, därav den märkliga bakgrunden...

1727185958873.webp
 
Och dääär är även första löpet igång. Så vuxen hon känns nu? 🥺
Vi väntar fortfarande. Hittade en blodfläck på golvet för någon månad sen, men gissar att det kom från munnen när hon tuggat ben. Känns som det börjar bli dags. Idag kissade hon 4 ggr på vår promenad....
 
Vi väntar fortfarande. Hittade en blodfläck på golvet för någon månad sen, men gissar att det kom från munnen när hon tuggat ben. Känns som det börjar bli dags. Idag kissade hon 4 ggr på vår promenad....

Hur gammal är hon nu?

Jag har väntat och trott att det ska dra igång i flera veckor nu, hon var helt loco för några veckor sedan och uppe i det blå :laugh: tränade ett litet pass med henne idag dock och då kändes hon på banan!
 
Hur gammal är hon nu?

Jag har väntat och trott att det ska dra igång i flera veckor nu, hon var helt loco för några veckor sedan och uppe i det blå :laugh: tränade ett litet pass med henne idag dock och då kändes hon på banan!
8,5 månad. Och ja, hon är både mer lomhörd och skällig så hormonerna har börjat härja runt i alla fall
 
I dag har Emma-Sue och jag besokt en ny park. Jag hade tankt ta ett par "trails" dar, men det fanns bergslejon ungar dar nu och da jag inte litar pa att de inte far for sig att en valp ar ett lagom mal mat sa avstod jag. Vi stannade nara infarten vid en liten back dar hon fick ga runt ett tag. Hon var plaskvat innan hon var klar, men kul hade hon. :D Nu behover jag jobba en stund sa det passar ju bra att hon ar aldeles slut efter dagens aventyr.

IMG_5287.webp
 
Det har med steniga backar ar vi bra pa har i Oregon. Emma-Sue har inget emot att klafsa runt i vattnet, men ar inte alls overtygad om att man kan stoppa ner huvudet ens en centimeter under vatten ytan. :p Det lar komma, sa ingen hets. Nar jag kastar en bit kyckling som hamnar pa botten sa provar hon ... en millimeter eller tva, men "one of these days" ar hon nog hungrig nog att prova ordentligt.

IMG_5290.webp
 
Min sena -23:a har fortfarande inte löpt. Har trott att det varit på gång iaf två gånger men antingen var det väldigt tyst och välstädat eller så var det bara allmän "less på den här maten nu". Systrarna har löpt. Men min var ju väldigt mycket mindre än dom andra ett tag så det kommer när hon är redo.
 
Det har med steniga backar ar vi bra pa har i Oregon. Emma-Sue har inget emot att klafsa runt i vattnet, men ar inte alls overtygad om att man kan stoppa ner huvudet ens en centimeter under vatten ytan. :p Det lar komma, sa ingen hets. Nar jag kastar en bit kyckling som hamnar pa botten sa provar hon ... en millimeter eller tva, men "one of these days" ar hon nog hungrig nog att prova ordentligt.

Visa bifogad fil 154198
Så söt hon är! 😍 Emma-Sue, vilket fint namn!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 576
Senast: YlvaG
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 150
Senast: Raderad medlem 149524
·
Kultur Nu har listan över årets sommarpratare kommit. Jag har bara kollat lite snabbt men spontant ser jag fram emot Andrev Walden och Marcus...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 706
Senast: cirkus
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp