Valpledighet + hemifrånjobb beviljat :love: Det känns fortfarande så overkligt allting, att något jag längtat efter så länge faktiskt ska bli verklighet men samtidigt så tungt med sorgen efter Zeppelin. Jag antar att det blir bra när hon väl är hemma, allt är bara så svårt just nu. Men vi behöver någon som livar upp huset, det är för tyst! 💔

Det ar inte latt att trana valp nar man star med sma, sma bitar godis som i och for sig ar mycket atravarda ... men sa slapper parontradet ett paron precis framfor nosen pa Emma-Sue. Gissa vad hon valde att ta?:meh:
Selma går sitt allra finaste fortgående hon förmår när jag har famnen full av äpplen. Inte ens grisöra dög, hon skulle print ha ett litet äpple. Hon är helt galen i äpplen.

Har blir alla mina galna nar det galler gronsaker av alla slag. Applen, paron, kal av alla slag, romane sallad, :crazy: you name it... Princess Diva ater ocksa alla andra typer av sallads blad, men Tate stoppar vid romane.:D An sa lange ater Emma-Sue allt jag forsoker med, och kale (tror det ar gronkal) ar en riktig hojdare. Enkelt att ge lite extra godis da.:laugh:

Har blir alla mina galna nar det galler gronsaker av alla slag. Applen, paron, kal av alla slag, romane sallad, :crazy: you name it... Princess Diva ater ocksa alla andra typer av sallads blad, men Tate stoppar vid romane.:D An sa lange ater Emma-Sue allt jag forsoker med, och kale (tror det ar gronkal) ar en riktig hojdare. Enkelt att ge lite extra godis da.:laugh:
Selma är ju pudel, hon är riktigt picky när det gäller mat och godis. Men äpple som sagt :D

Efter många år med minst 5 hundar. Så hade vi nu 3 hundar. Precis lagom sa vi och sa att nu har vi dessa 3.
Sen huxflux så blev det ändå en fjärde 😊
På bilden 4 månader.

Bifogade filer

• 20241003_153450.webp
    20241003_153450.webp
    80 KB · Visningar: 184
Idag har vi påbörjat platsliggningen så smått. Världens tråkigaste moment men såååå skönt när man kan känna sig trygg i det. Nästa helg ska vi påbörja skyddet och därefter ska vi gå lydnadskurs för en instruktör som jag har väldigt stor respekt för. Blir en kul höst innan vi tar lite vinterledigt och låter allt sjunka in inför våren. Älskar min n CrazyDaisy 😍.

Bifogade filer

• IMG_20241026_124040.webp
    IMG_20241026_124040.webp
    548,6 KB · Visningar: 58
Trött och nöjd hund. Spårträning som gick bra, både på asfalt och grus. Och efter det en liten kik inne på tågstationen. Många dofter och saker att kolla in. Hissen verkade lite konstig, så den tar vi nästa gång.

Har en halt hund här hemma - kaos.
I onsdags em blev Xarko huxflux halt, från att ha varit ohalt hela dagen. Avlastade lite men inget extremt, på tors morgon var han blockhalt (men blev bättre över dagen). Var hos veterinär i fredags då han inte var bättre och varken jag eller vet kan hitta var fasen han har ont. Har klämt igenom hela hunden men hittar varken reaktion, värme eller svullnad. Blir en veckas vila och pericox - så får vi se vad som händer.

Räcker inte detta får det bli en remiss till ortoped. Vet tyckte inte det var lönt att röntga i fredags då vi inte hittar var det sitter (men vi tror det sitter lågt) utan avvaktar till ev ortopedbesök då denna ändå kommer ta nya plåtar isf. Jag hoppas att det går över av sig själv - att försöka hålla galningen lugn är ett heltidsjobb.
Han blir så lätt exalterad och vill både springa runt och hoppa i möblerna här hemma, samt är ett ånglok på promenad. 😅
Kul med djur och sådär!

Men han är rätt duktig på att vila iaf - åtminstone fram tills att katten terrar honom.

Lilla fröken, snart 10 månader gammal 🥰
Idag fick hon testa lite linjer i brötig terräng med diken och högt starrgräs, men det var som om det var slät åker. Jäklar vad hon går på de blinda 💪🏽
Funderar på att pausa henne lite och bara traska fotgående några veckor. Hon går som tåget med det hon gör nu och jag ser egentligen ingen anledning till att lära henne nya tecken eller så just nu. Även om jag är sugen på att börja med sidotecknen :p

IMG_5440.webp

Sista veckan har varit händelserik. Har för första gången i mitt hundägarliv behövt åka in och kräka hunden. Hon käkade idegransbär. Dålig idé, då de är giftiga. Sambon såg när det hände och fick bort dem ur munnen. Det visade sig att hon hade bara svalt ett, så vi valde att åka hem då blodproverna inte visade något. Flytande kol var 4:e timma dygnet runt till det kört igenom systemet ordentligt. Blodprover 2 dygn senare visade fortfarande inget, så vi klarade oss med blotta förskräckelsen och att vi bara har 20 minuter till djursjukhuset.

Och för 2 dagar sen började hon löpa. Hon har varit lite låg emellanåt och även lite kinkig med maten en tid. Och i slutet på våra promenader gör hon pauser och sätter sig ofta, precis som hon gjorde när hon hade sin skada i låret. Gissar att hon har lite ont i magen, eller att det känns konstigt. Vi låter henne vila klart och sen går vi vidare.

Vi tränar på ungefär som vanligt. I tisdags var det spårkurs och idag är det lydnad. Spårkursen var inne i närmsta staden och hon spårade fint uppför en stentrappa och över en gräsmatta. Glad matte och glad hund. :)

Lilla skräpet har ju haft allt annat än en lätt start med sjukdomar, skador o annat. Han har också vart så himla omogen o väldigt sen i utvecklingen så han har faktiskt inte tränats i något än utan fått hänga med o bara växa o mogna men idag ska han få testa gå sitt första viltspår o vi ska äntligen börja träna o lära oss saker 9 månader senare :love:

Bifogade filer

• IMG_0058.webp
    IMG_0058.webp
    49,9 KB · Visningar: 59

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 822
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
896
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 224
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama