Andra natten med Lilla L avklarad, och vilken stjärna han är! Inte en enda liten olycka inomhus sedan mitt på dagen i går, och sov som en stock från ca 22.30 till strax efter fem
Nu på morgonen fick han följa med ut till hästarna och morgonfixa. Han fick låna "surgubbens" reflexväst. Surgubben är en papillon, så det säger väl en del om hur liten Lilla L (som är en flat) är just nu
Hundbröderna tar den nya med ro. Jag gissar att även surgubben vant sig vid (stora) små valpar vid det här laget. I lördags fick Lilla L också träffa sin morbror/storebror (dotterns hund) och jag tror att han fick en ny idol
Där dotterns hund var, där var också Lilla L. Jag tror att de två kommer att ha enormt roligt tillsammans när Lilla L vuxit på sig lite!
Hur stor vill ni att valpen ska vara, innan ni låter den leka lite mer fritt med andra (större) hundar?
Lilla L är en modig och tuff liten grabb, och samtidigt uppmärksam och följsam. Än så länge är han precis så som jag hoppats på. Kanske att det var bra för mig att ha en extrahund ett litet tag, ett yrväder till unghund, eftersom det nu känns hur lättsamt som helst att ha en liten valp!
Jag funderar dock lite på hur man bör tänka med eventuella täcken för en vintervalp? Lilla L kommer ju att vara med mig ute på gården och hos hästarna en hel del. För en större flat skulle jag inte använda täcke annat än vid hällregn eller riktigt kallt, men en liten valp är förstås inte lika väl rustad för kyla och dåligt väder. Bör han ha täcke på sig när vädret är "halvdåligt"?