Vi tackar för tiden i den här tråden men kl 22.36 föll min valp ihop från ingenstans på våran kvällspromenad o dog, att jag skulle avsluta våran kvällspromenad med att bära hans livlösa kropp hem va inte de slutet jag väntade mej på våran dag :cry:

Bifogade filer

• IMG_0551.webp
    IMG_0551.webp
    77,5 KB · Visningar: 127
Vi tackar för tiden i den här tråden men kl 22.36 föll min valp ihop från ingenstans på våran kvällspromenad o dog, att jag skulle avsluta våran kvällspromenad med att bära hans livlösa kropp hem va inte de slutet jag väntade mej på våran dag :cry:

Jag beklagar verkligen. Sa himla svart nar det kommer sa plotsligt och dessutom ar en valp. :heart

Herregud, vilket trauma ❤️💔💔.

Ta hand om dig och jag hoppas att du har stöd hemma.

Men käre värld vilken otur du har haft :(
Beklagar sorgen <3

Så fruktansvärt! Jag beklagar verkligen :heart

Men vad fruktansvärt! Beklagar ❤️
En bekant till mig hade en malle som dog plötsligt vid 8 månader ålder. Hon hade dött i sömnen i sin bädd, låg ihoprullad som en kringla. Hunden obducerades (på både försäkringsbolagets och ägarens önskan) och det visade sig att den hade en hjärtmuskelinflammation som troligtvis lett till akuta arytmier och hjärtstopp.

Men herregud ♥️ sådan otrolig otur du har med dina hundar :( stor kram!

Så fruktansvärt ledsamt att läsa, beklagar. :heart

Men vad fruktansvärt! Beklagar ❤️
En bekant till mig hade en malle som dog plötsligt vid 8 månader ålder. Hon hade dött i sömnen i sin bädd, låg ihoprullad som en kringla. Hunden obducerades (på både försäkringsbolagets och ägarens önskan) och det visade sig att den hade en hjärtmuskelinflammation som troligtvis lett till akuta arytmier och hjärtstopp.
Ja han skulle bli 9 månader nu :cry: Han va ju död när han föddes men sen dess har han vart som vilken normal valp som helst egentligen förutom när han vart dålig o de visade sej att han på något sätt hade kommit åt fyra strumpor som han svalde men annars har han bara vart en omogen valp som behövt tid att mogna o nu finns han inte mer:heart

Så fruktansvärt hemskt. Beklagar så mycket.

Ja alltså han gjorde som vanligt på kvällspromenaden, gick runt o nosade lite medan vi väntade på att hans far skulle nosa klart på en fläck o sen ställde han sej o tittade på mej som så många gånger förr o sen föll han o sen va han borta :cry: :heart

Vilken fruktansvärd upplevelse :(

Du behöver naturligtvis inte svara om det känns för jobbigt, men har du/ni någon aning om vad som hände?

Vilken fruktansvärd upplevelse :(

Du behöver naturligtvis inte svara om det känns för jobbigt, men har du/ni någon aning om vad som hände?
Vi har ingen aning alls, jag har funderat på obduktion men jag vill bara få lägga han till vila så jag kan få sörja så jag kommer inte få veta vad som hände. De e dock ingen risk för att någon mer valp blir påverkad då både hans mor o dom två syskon han hade dog i somras av förgiftning av något slag :cry:

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 822
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
894
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 224
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama