Nu har denna fina tösen firat sin 1-Ärsdag! :love:
Vi har fÄtt tag pÄ en heldagskurs i apportering till vÄren. Fram tills dess Àr det lydnadskurs och Àven kanske nÄgon privatlektion i apportering, sÄ vi kan tillgodose oss dagskursen. KÀnns som vi har en bra plan framöver nu.
1737529502687.webp

Denna blev ju ett Är pÄ,julafton. Dock pga av hennes taskiga uppvÀxt sÄ Àr det ju valptag nu
Hon Àr frÄn en fin stamtavla och jag har kontakt med uppfödaren.
Dock sÄldes hon till en person som inte gillade hunden
Men nu har hon det bra. Jag borde dock lÀst pÄ om pÀlsvÄrden innan. Nu var ju hon en omplacering sÄ det blev hastigt och lustigt

Bifogade filer

• IMG_3751.webp
    IMG_3751.webp
    63,2 KB · Visningar: 59
20250126_100653.webp

Flexit anvÀnds inte pÄ promenader i civilisationen.
Nisse blir 10 mÄnader 1 februari, och Àr ca 32-33cm hög och vÀgde idag 7.4 kg :)

20250207_105105.webp

Imorgon ska vi ut och gĂ„ med nĂ„gra andra som har gĂ„rdshundar, hoppas pĂ„ att denna lilla korv visar sig ifrĂ„n sin bĂ€sta sida 🙈 han Ă€r ju vanligt vis skötsam.

Det blev ju ingen valp för oss 2024 (utan efter mÄnga olika turer en omplacering istÀllet). Men Slyngeln parade ju en tik under vÄren, vilket resulterade i en fin liten kull pÄ 5 valpar i juni. En av dessa var pÄ (inofficiell) utstÀllning den gÄngna helgen, blev BIR valp och fick vÀÀÀldigt fin kritik av domaren :love: Jag har inte sett valpen sen hon var sju veckor gammal, men bilderna frÄn utstÀllningen visar en jÀttefin och proportionerlig hund som ser nÄgot mer "vuxen" ut Àn Slyngeln sjÀlv gjorde i samma Älder och ser verkligen ut att ha fÄtt det bÀsta av bÄda sina förÀldrar. Jag blev orimligt glad över detta kÀnner jag! :D

Det blev ju ingen valp för oss 2024 (utan efter mÄnga olika turer en omplacering istÀllet). Men Slyngeln parade ju en tik under vÄren, vilket resulterade i en fin liten kull pÄ 5 valpar i juni. En av dessa var pÄ (inofficiell) utstÀllning den gÄngna helgen, blev BIR valp och fick vÀÀÀldigt fin kritik av domaren :love: Jag har inte sett valpen sen hon var sju veckor gammal, men bilderna frÄn utstÀllningen visar en jÀttefin och proportionerlig hund som ser nÄgot mer "vuxen" ut Àn Slyngeln sjÀlv gjorde i samma Älder och ser verkligen ut att ha fÄtt det bÀsta av bÄda sina förÀldrar. Jag blev orimligt glad över detta kÀnner jag! :D
"Farmor" mÄste vÀl fÄ vara stolt!

Liknande trÄdar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag hĂ€r, och frĂ„gade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och rĂ„d, och Ă€ven listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 387
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Nu Àr det stort sug efter valp och jag har stött pÄ en kull som jag verkligen gillar förÀldrarna till - men dÀr valp passerat de dÀr...
Svar
13
· Visningar
855
HundtrÀning Jag ska gÄ i pension senare i Är och börjar planera "pensions-valp" :-) Vet inte hur lÀnge efter pensionsdagen jag ska lyckas hÄlla mig...
Svar
12
· Visningar
1 258
Senast: movi
·
Övr. Hund HĂ€r kommer en jĂ€tte dum frĂ„ga frĂ„n en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som Ă€r sjövild, den Ă€r ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 987
Senast: Sel
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Tillbaka