received_3799673220245008.jpeg


Han är så kaxig och rastlös just nu och skäller på allt och alla 🙈 kan man spola fram tiden lite tack 🙈 kissar mest som en vuxen hanhund också, har även börjat markeringskissa här o där ute. Tjoho. Giv mig stryka.
 
Visa bifogad fil 152922

Han är så kaxig och rastlös just nu och skäller på allt och alla 🙈 kan man spola fram tiden lite tack 🙈 kissar mest som en vuxen hanhund också, har även börjat markeringskissa här o där ute. Tjoho. Giv mig stryka.

Låter som att det är dags att styra upp honom lite, så han blir påmind om att man beter sig även om hormonerna rusar i kroppen :D
 
Vet bara inte hur jag ska göra 🙈 försöker gå åt de hållet man kom ifrån om han skäller på ngn en bit bort osv.

Jag hade också sagt till honom, precis som @Tonto skriver 😃 lite ”Hördudu, skärp dig” liksom.

Jag personligen avskyr hanar som går och småskvätter hela tiden, så jag styr upp mina även där. De får kissa ordentligt i början av promenaden, men sedan får de inte gå och småskvätta efter det. Pausar så klart regelbundet under promenaden och säger åt dem ”Gå och kissa”.
Det blir snabbt ett ofog annars, tycker jag :)
 
Tack! Jag avgudar mitt lilla busfro. Jag skojar om att hon ser ut som en tax (nagot mindre nu, men ett par av de vuxna hundarna uppfodaren hade var markligt taxlika i golden retreiver format :cautious:) men da jag anda varken vill eller kan stalla ut henne spelar det ingen roll alls. Hon har friskare gener an Amerikanska Golden och det ar allt som raknas!

Jag har tranat och hallit pa med brukshundar (Rottisar och en malle) men har problem med att hitta en bra figge har dar jag bor, sa Emma-Sue och jag ska kora AKC lydnad, inte samma som lydnad i Sverige, men liknande. Min forsta rottis och jag gick igenom AKC lydnaden till hogsta klassen, nu blir det med en hund med lite mindre driv, men enklare pa andra satt pa tavlingar dar det ar trangt och mycket folk.
 
men da jag anda varken vill eller kan stalla ut henne spelar det ingen roll alls.

Bara ett litet tillagg till det har. Orsaken att jag inte kan stalla ut henne ar att har kommer en Europeisk Golden aldrig att bli placerad. Har ska de vara "golden fargade" med relativt lang pals och mycket mindre an i Europa. Tyvarr dor 68% av alla Goldens av cancer har. I Europa ar cancer "raten" fortfarande hog, med runt 30%, men sa mycket battre an har.
Jag vill bara ha en hund som ar lite mer lattsam och kan hantera de flesta manniskor och andra hundar (Mallen har en mycket liten skara manniskor han gillar) och inte behover lika mycket som Mallen eller mina rottisar.

Sa har ser en Amerikansk Champion ut.

Screen Shot 2024-09-11 at 11.23.41 AM.png
 
Bara ett litet tillagg till det har. Orsaken att jag inte kan stalla ut henne ar att har kommer en Europeisk Golden aldrig att bli placerad. Har ska de vara "golden fargade" med relativt lang pals och mycket mindre an i Europa. Tyvarr dor 68% av alla Goldens av cancer har. I Europa ar cancer "raten" fortfarande hog, med runt 30%, men sa mycket battre an har.
Jag vill bara ha en hund som ar lite mer lattsam och kan hantera de flesta manniskor och andra hundar (Mallen har en mycket liten skara manniskor han gillar) och inte behover lika mycket som Mallen eller mina rottisar.

Sa har ser en Amerikansk Champion ut.

Visa bifogad fil 153066
Oj ja sen såg kanske lite annor lunda ut motför domflesta iallafall i Sverige! Jag var på en utställning i helgen och jag såg iallafall endel golden blandannat i champion klassen. Och dom var mycket ljusare och såg ut som att dom hade längre ben och så.
Jag tycker iallafall dom är finast när dom är den färgen som Emma-Sue är!
 
Efter en minst sagt spännande resa (inställda flyg, ombokad och försvunnet bagage) tillsammans med @Milosari så är vi hemma nu!

Xarko har lite mer social osäkerhet än vad jag förväntade mig, men han är nyfiken och glad - så jag tror det kommer ge med sig med tiden. Han ska bara få träffa vettigt hundfolk och äta godis/leka så ska det nog ge med sig. Tror delar av det kan ligga i att bott med bröder och sin pappa så att han inte fått chansen att bygga eget självförtroende liksom.
Otroligt enkel hund i övrigt, har mycket nytta av att han är så burtränad som han är - flygningen var nemas problemas, noll stress när han blev avlastad. Han chillar även i bilen iom burvanan.
Vi passade på att gå lite sighseeing i Frankrike påvägen mellan Bordeaux och Toulouse vilket inte var några problem, vi fick både kyrkklockor och ambulanser på köpet. Han är dessutom skottfast så det är toppen. Han är en tänkare när han ser något nytt men blir inte särskilt belastad och kommer över allt fort så det ska nog bli toppen detta!

(Bild från vårt turistande i Bergerac)
457382052_819051483723233_4865668337352895481_n.jpg
 
Efter en minst sagt spännande resa (inställda flyg, ombokad och försvunnet bagage) tillsammans med @Milosari så är vi hemma nu!

Xarko har lite mer social osäkerhet än vad jag förväntade mig, men han är nyfiken och glad - så jag tror det kommer ge med sig med tiden. Han ska bara få träffa vettigt hundfolk och äta godis/leka så ska det nog ge med sig. Tror delar av det kan ligga i att bott med bröder och sin pappa så att han inte fått chansen att bygga eget självförtroende liksom.
Otroligt enkel hund i övrigt, har mycket nytta av att han är så burtränad som han är - flygningen var nemas problemas, noll stress när han blev avlastad. Han chillar även i bilen iom burvanan.
Vi passade på att gå lite sighseeing i Frankrike påvägen mellan Bordeaux och Toulouse vilket inte var några problem, vi fick både kyrkklockor och ambulanser på köpet. Han är dessutom skottfast så det är toppen. Han är en tänkare när han ser något nytt men blir inte särskilt belastad och kommer över allt fort så det ska nog bli toppen detta!

(Bild från vårt turistande i Bergerac)
Visa bifogad fil 153264
Välkomna hem! Det där kommer bli jättebra med tiden :)
 
Efter en minst sagt spännande resa (inställda flyg, ombokad och försvunnet bagage) tillsammans med @Milosari så är vi hemma nu!

Xarko har lite mer social osäkerhet än vad jag förväntade mig, men han är nyfiken och glad - så jag tror det kommer ge med sig med tiden. Han ska bara få träffa vettigt hundfolk och äta godis/leka så ska det nog ge med sig. Tror delar av det kan ligga i att bott med bröder och sin pappa så att han inte fått chansen att bygga eget självförtroende liksom.
Otroligt enkel hund i övrigt, har mycket nytta av att han är så burtränad som han är - flygningen var nemas problemas, noll stress när han blev avlastad. Han chillar även i bilen iom burvanan.
Vi passade på att gå lite sighseeing i Frankrike påvägen mellan Bordeaux och Toulouse vilket inte var några problem, vi fick både kyrkklockor och ambulanser på köpet. Han är dessutom skottfast så det är toppen. Han är en tänkare när han ser något nytt men blir inte särskilt belastad och kommer över allt fort så det ska nog bli toppen detta!

(Bild från vårt turistande i Bergerac)
Visa bifogad fil 153264
Äntligen :heart
 
Efter en minst sagt spännande resa (inställda flyg, ombokad och försvunnet bagage) tillsammans med @Milosari så är vi hemma nu!

Xarko har lite mer social osäkerhet än vad jag förväntade mig, men han är nyfiken och glad - så jag tror det kommer ge med sig med tiden. Han ska bara få träffa vettigt hundfolk och äta godis/leka så ska det nog ge med sig. Tror delar av det kan ligga i att bott med bröder och sin pappa så att han inte fått chansen att bygga eget självförtroende liksom.
Otroligt enkel hund i övrigt, har mycket nytta av att han är så burtränad som han är - flygningen var nemas problemas, noll stress när han blev avlastad. Han chillar även i bilen iom burvanan.
Vi passade på att gå lite sighseeing i Frankrike påvägen mellan Bordeaux och Toulouse vilket inte var några problem, vi fick både kyrkklockor och ambulanser på köpet. Han är dessutom skottfast så det är toppen. Han är en tänkare när han ser något nytt men blir inte särskilt belastad och kommer över allt fort så det ska nog bli toppen detta!

(Bild från vårt turistande i Bergerac)
Visa bifogad fil 153264

Kul :) Uttalas det ”Sarko” eller ”Ksarko”..?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 575
Senast: Tonto
·
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
985
Senast: L(i)FE
·
Kultur Nu har listan över årets sommarpratare kommit. Jag har bara kollat lite snabbt men spontant ser jag fram emot Andrev Walden och Marcus...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 587
Senast: cirkus
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp