Jag skulle inte kalla det bakslag. Han är ju på en ny plats med nya lukter och intryck. Snarare att det blir lite overload i lilla hjärnan och då hinner han inte tänka på hur nödig han är förrens det är för sent. Han är ju fortfarande bäbis :heart
Ah! Inte tänkt så. Tänker i vanliga fall så säger han ju till när han har velat ut. Men så är han även i spökåldern.
Annars sköter han sig väldigt bra :)
 

Bifogade filer

  • 20240822_113412.jpg
    20240822_113412.jpg
    317,3 KB · Visningar: 81
Men hur fort går det inte, nyss hämtade jag en liten pluttis och nu är hon sju månader och i sitt första löp!🥹

Dalia har verkligen blivit min bästis, vi är tillsammans jämt.
Hon är samarbetsvillig, fokus kommer mer och mer (Vizslorna är ofta lite flamsiga första året innan de landar och då blir väldigt lättsamma och lättlärda).
I mitten av augusti ska vi på en kurs för unghundar, då kommer hon få träffa på levande fågel första gången. Det är så spännande att få se hur hon kommer reagera!
Visa bifogad fil 150306
Vår vizsla är drygt 3 år och fortfarande jätteflamsig… :D
 
Idag har den här lilla loppan fått fantastisk träning på självbehärskning. Vi var på planen när kompisen tränade ronderingar och bevakningar med massor av boll och kamplekar. Enda kriteriet var att hon inte fick "hänga" i kopplet, i övrigt fick hon reagera och agera på störningarna. Och hon var såååå himla duktig när hon fattade vad som krävdes. Och jag var en duktig matte som inte mutade med godis eller boll för att distrahera vilket jag varit mästare på tidigare. Självklart fick hon en belöning när hon valde att söka kontakt med mig men det är ju en helt annan sak!

Nu sover hon så gott så 🥰
 

Bifogade filer

  • IMG_20240902_150435.jpg
    IMG_20240902_150435.jpg
    478,5 KB · Visningar: 33
Har en lite missnöjd valp hemma som fick duscha, men han ska agera fotomodell imorgon då en vän behövde lite olika hundar att fota. Så han fick en dusch. Så nu både ren och luktar gott.
 
Aki fick somna in hos veterinären idag. OCD på båda bogarna och jättedåliga höfter.

Jag har skämtsamt kallat honom "gummitarzan" och tänkt att det där ser inte riktigt friskt ut när han flamsade runt. Tyvärr hade jag rätt. HD-index långt över 100, men det fanns i princip inga höftskålar.

Jag är så jävla trött på all sorg. Fattar inte hur jag ska kunna ladda om och orka.
 
Aki fick somna in hos veterinären idag. OCD på båda bogarna och jättedåliga höfter.

Jag har skämtsamt kallat honom "gummitarzan" och tänkt att det där ser inte riktigt friskt ut när han flamsade runt. Tyvärr hade jag rätt. HD-index långt över 100, men det fanns i princip inga höftskålar.

Jag är så jävla trött på all sorg. Fattar inte hur jag ska kunna ladda om och orka.
Åh nej, så tråkigt! :cry: Tänker på er! :heart
 
Aki fick somna in hos veterinären idag. OCD på båda bogarna och jättedåliga höfter.

Jag har skämtsamt kallat honom "gummitarzan" och tänkt att det där ser inte riktigt friskt ut när han flamsade runt. Tyvärr hade jag rätt. HD-index långt över 100, men det fanns i princip inga höftskålar.

Jag är så jävla trött på all sorg. Fattar inte hur jag ska kunna ladda om och orka.

Så himla sorgligt :(
Skickar en stor tröstkram ❤️
 
Jag har just duschat Emma-Sue ... hon kissar pa sig sjalv och luktar Tarzan ibland. Jag har just bestamt att lilla froken ska fa en snabb dusch varje dag till hon lugnar ner sig och inser att det ar nagot man bara gor. :cautious:
Hon ar pa inget satt radd eller osaker, hon ater hur mycket godis som helst mitt i sina forsok att rymma, sa nu behover hon bli van vid att bli duschad.
 
De lilla skräpet växer, snart 7 månader o redan nu e han högre i mankhöjd än va hans mor va så jag gissar på att han kommer sluta nära sin far i höjd däremot kommer han nog inte bli lika grov i kroppen. Än så länge peppar peppar e han fortfarande en väldigt lugn o lätt valp :love:
 

Bifogade filer

  • IMG_9660.jpeg
    IMG_9660.jpeg
    122,7 KB · Visningar: 64
Valpträff idag!
Vilket härligt gäng de är 🥰 vi saknade tre stycken, men det var kul att så många som kunde, kunde komma.

Man får säga att det är en tämligen homogen kull, både utseendemässigt och mentalt. Ett väldigt gott gäng! Är så glad för min fina tjej, även om hon var lite disträ idag. En kullsystrar började löpa för tre veckor sedan, och mamman hade sitt första löp vid 8-9 månaders ålder. M är precis 8 månader här i dagarna, och jag tycker att grabbarna här hemma är lite intresserade av henne, så det är nog på g även här.

M och fem av totalt sex bröder :)
IMG_4718.jpeg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 575
Senast: Tonto
·
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
985
Senast: L(i)FE
·
Kultur Nu har listan över årets sommarpratare kommit. Jag har bara kollat lite snabbt men spontant ser jag fram emot Andrev Walden och Marcus...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 587
Senast: cirkus
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp