Det blir nog valp för mig under 2024 trots allt. :love: Slyngeln har precis lyckats para den tik som jag helst vill ha valp efter, så om det tar sig är en av valparna i den kommande kullen reserverad för mig :) Lite nervös väntan nu, men om allt går vägen blir det en liten julklapps-valp i huset!
 
20240812_193614.jpg

Däremot är han just nu sjukt kinkig med och äta, vet inte om de kan bero på att munnen gör ont iom tandbyten osv?
Skrivit till uppfödaren och rådfråga också.
 
I gar korde jag 7 timmar tur och retur och hamtade Emma-Sue. Det var 36*C nar vi korde over den hogsta punkten (just dar) av The Cascades bergs kedja pa vagen att hamta henna. Nar vi akte hem en timma senare var det 16*C och en sommar ask skur passerade och havde ur sig hagel stort som spel kulor och i sadana mangder att bergs sidorna var helt vita och vagen var tackt med is och "slush". Jag alskar bergen, men ibland gar vaderomslagen lite val fort.

Nu ar hon hemma ... Hon kommer nar jag ropar:confused:🤷‍♀️, ar oerhort foljsam, och alskar att vara med men ar samtidigt mycket inquisitive och undersoker allt. Den andra honan som var kvar kom och satte sig bredvid mig i puppy hagen, medan Emma-Sue klattrade pa mig och ville absolut upp i ansiktet pa mig. So far ar jag mer an nojd ... Jag sarar pa henne och Diva, Diva ar en riktig surkaring och behover inte en valp som stor henne.

Jag har haft bade Tate och Jackie, barnbarnen's hund, ute med henne pa tomten och inne i huset och Emma-Sue ar mycket lyhord och har ett bra sprak och vet precis hur hon ska fa de stora hundarna att dampa ner sig. Hon ar helt enkelt perfect!:)

IMG_5054.JPG
 
Men vad säger du, det har jag missat :(
Jag beklagar ❤️
Jag har inte gått ut med de så värst då de varit så jobbigt. Tur i oturen om man nu kan kalla de så e väl att resterande 5 va hemma med husse då dom två yngsta grabbarna slogs på blodigt allvar om dom va lösa ihop. Hade tagit med mammahund o två av syskonen till en rastgård (vi fick mellanlanda i en lägenhet innan flytten till nya huset därav rastgårdsbesök) o när vi kom hem så vart dom tre riktigt dåliga o gick bort kort efter att vi kom in till veterinär :( Vi vet inte riktigt vad som hände o dum som jag va mitt i all chock o sorg så tänkte jag inte på att skicka dom på obduktion.

De e fruktansvärt hur fort saker kan ske ibland, ena timmen e dom 8 stycken o nästa har jag tre döda kroppar o begrava :(
 
Jag har inte gått ut med de så värst då de varit så jobbigt. Tur i oturen om man nu kan kalla de så e väl att resterande 5 va hemma med husse då dom två yngsta grabbarna slogs på blodigt allvar om dom va lösa ihop. Hade tagit med mammahund o två av syskonen till en rastgård (vi fick mellanlanda i en lägenhet innan flytten till nya huset därav rastgårdsbesök) o när vi kom hem så vart dom tre riktigt dåliga o gick bort kort efter att vi kom in till veterinär :( Vi vet inte riktigt vad som hände o dum som jag va mitt i all chock o sorg så tänkte jag inte på att skicka dom på obduktion.

De e fruktansvärt hur fort saker kan ske ibland, ena timmen e dom 8 stycken o nästa har jag tre döda kroppar o begrava :(

Men vilken chock :(
Förstår att du inte hade en tänkande på att skicka på obduktion mitt i allt det. Jag beklagar verkligen ❤️
 
Jag får med jämna mellanrum nya bilder och videos på min framtida pärla från uppfödaren så bjuder på en från gårdagen.

Det är otroligt nervöst att göra den här importresan men ser samtidigt otroligt mycket fram emot att få hem honom. Jag är så sugen på att köra igång hundträningen igen!

1000008010.jpg
 
20240821_185457.jpg

Däremot har han varit typ 99.9% rumsren hemma, men nu i stugan vi bor i på campingen har de hänt x antal olyckor på 3 dagar. 2 ggr i sängen. Och flertalet på golvet. Han är 20v nu.
Är det något som tillhör att de blir bakslag såhär tidigt?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 575
Senast: Tonto
·
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
985
Senast: L(i)FE
·
Kultur Nu har listan över årets sommarpratare kommit. Jag har bara kollat lite snabbt men spontant ser jag fram emot Andrev Walden och Marcus...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 588
Senast: cirkus
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp