Okej, tack! Det jagas mest rådjur och vildsvin häromkring, jag bor i södra Halland.
Då lugnar det sig nog från idag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okej, tack! Det jagas mest rådjur och vildsvin häromkring, jag bor i södra Halland.
Vad bra! Har en skogsväg/stig som jag velat utforska i flera månader (ganska nyinflyttad så här finns ganska mycket outforskat), så ska nog ta tag i det nu då - med häst eller hund Just i den skogen har jag hört "jaktskall" och skott typ varje helg hela vintern, så har hittills inte vågat!Då lugnar det sig nog från idag
Alltså vad gör man när valpen börjar levitera? Skaffar ett långt snöre och flyger drake med den, eller bara håller tummarna att inkallningen sitter även i 3D?
Visa bifogad fil 85090
Tillfälle 2 på valpkursen. Idag var det inte så mycket övningar, mest lyssna. Det handlade om hantering och var väldigt intressant. Vi fick betinga in en "hanteringsfilt", som vi ska använda när vi ska klippa klor, kolla öron osv, och få valpen att associera den med gött godis. Tilda fattade grejen snabbt och tyckte att så fort hon satt på den (även ihopvikt ) så skulle godiset fram. Märktes också att vi tränat lite på ligg, för när hon tyckte det var godisdags (för hon satt ju fint!) så la hon sig ner, blängde på mig, satt sig upp, försökte pussas, la sig ner osv hon är ju definitivt mat motiverad
Läxa till nästa gång om 2 veckor är "klappkarta" och försöka identifiera stress beteenden/uttryck och vad som skapar det.
Går hos Falu hundsällskap! Kursen går ut på allt utom just "vanlig lydnad"! Läraren sa redan första gången att vi kommer inte nöta in sitt ligg osv vardagslycka kallar dom kursenVad intressant det låter! Var går du kursen? Gillar när instruktörer går ut över det vanliga "sitt ligg stanna kvar dra inte i kopplet".
Magisk var ordet! Har aldrig varit med om en så lättränad och positiv hund.Asså varje gång jag ser din galenpanna blir jag så sugen på en jaktgolden i framtiden, hon är en magisk liten filur!
När den nya börjar nå halvvägs upp på den gamla ungefär, då hade jag kollat med veterinär.Här är en till som byter ut sina valptänder mot riktiga. På vissa ställen har han dock kvar valptanden samtidigt som den nya kommit upp. Först var det flera men nu är det bara en sån kvar. Hur länge hade ni väntat tills ni kontaktar veterinär för att plocka bort den?
Otroligt vacker hund dessutom!Magisk var ordet! Har aldrig varit med om en så lättränad och positiv hund.
Vi har visserligen just tagit oss igenom första löpet och det var verkligen tre veckor av koncentrerad ärthjärna, hon glömde typ sitt Men nu ute på andra sidan är hon ännu mer magisk än tidigare ❤ Vi får sätta klockan när vi tränar, för varken hon eller jag vill någonsin sluta.
Visa bifogad fil 85171
Roxy hade flera (typ 6 st) dubbla tänder läääänge. Jag kollade med vet på jobbet och de tyckte jag kunde vänta tills hon var 6 månader, och vicka envist flera gånger om dagen under tiden. Hennes hörntänder var i princip helt ute innan mjölktänderna äntligen lossnade med mycket hjälp från min sida. Vi behövde aldrig åka in, den sista lossnade någon dag innan hon blev 6 mån. Det man ska vara uppmärksam på är ifall mjölktänderna ser ut att störa den permanenta tanden, till exempel så att den växer snett. Roxys växte rakt men strax bakom/framför mjölktanden så det var inga problem så sett, hennes bett var korrekt hela tiden. Mitt tips, förutom att vicka på dem, är att låta hunden tugga mycket på ben, och gärna leka dragkamp! Så fick vi loss några tänder.Här är en till som byter ut sina valptänder mot riktiga. På vissa ställen har han dock kvar valptanden samtidigt som den nya kommit upp. Först var det flera men nu är det bara en sån kvar. Hur länge hade ni väntat tills ni kontaktar veterinär för att plocka bort den?
Det tackar hon förOtroligt vacker hund dessutom!