I början, absolut, men inte när hon "tröttnat" på maten.Funkar det om hon får jobba för maten? Typ sätta en näve i en aktiveringsleksak eller slänga ut på gräsmattan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I början, absolut, men inte när hon "tröttnat" på maten.Funkar det om hon får jobba för maten? Typ sätta en näve i en aktiveringsleksak eller slänga ut på gräsmattan?
Om hon tål foderbyte hur som helst så hade jag kört med en sort i en vecka, sen bytt till en annan i en vecka, därefter en tredje sort etc. Det går ju att köpa lite mindre förpackningar (även om kilopriset blir rätt mycket högre).
Kan du återanvända sorter, dvs. om hon äter en sort i en vecka och sen får något annat under ytterligare två veckor, kan du då gå tillbaka till en sort efter ett par veckors uppehåll?
Vissa hundar verkar vara väldigt petiga och vill ha nya sorter hela tiden, funkar det och magen klarar det så är det kanske enklast att låta dem få den omväxlingen som de tydligen önskar.
Med min nästan vuxna har jag fått växla foder lite nu och då. Tidigare ungefär var 3-4 dag, nu kan hon äta samma I ett par veckor. Har fått ha flera olika sorter hemma och växla, så inga stora förpackningar.@Bulldoozer Hon är ok men lite tunn. Ska definitivt prova att ha fri tillgång.
@Elegant machinery Jag provade att toppa med färskfoder förut och det åt hon superbra ett tag, sen slutade hon äta det och då bytte jag torrfoder till ett nytt. Då sorterade hon bort färskfodret så nu får hon bara torrt. Varje gång jag provat nåt nytt har hon ätit superbra i en vecka eller så, och sedan slutat äta. Det är superjobbigt
Min hund åt nästan ingenting som valp. Testade olika smaker och han åt lite bättre vid ny smak. Som värst åt han ingenting på tre dagar och sen petade han i sig lite lite. Det var tufft.Helt klart en idé. Mat måste hon ju få i sig.
Humla tröttnade också på mat i början. Inte lika fort som din, utan det kunde gå några veckor. Då jag ofta stod med påsar kvar så testade jag att blanda olika sorter, och variera lite, och det funkar superbra. Runt löp behöver hon lite godis ovanpå, men annars äter hon rent. Så kanske kan vara värt att testa i alla fall?@Bulldoozer Hon är ok men lite tunn. Ska definitivt prova att ha fri tillgång.
@Elegant machinery Jag provade att toppa med färskfoder förut och det åt hon superbra ett tag, sen slutade hon äta det och då bytte jag torrfoder till ett nytt. Då sorterade hon bort färskfodret så nu får hon bara torrt. Varje gång jag provat nåt nytt har hon ätit superbra i en vecka eller så, och sedan slutat äta. Det är superjobbigt
Absolut. Jag får testa mig fram litegrann.Humla tröttnade också på mat i början. Inte lika fort som din, utan det kunde gå några veckor. Då jag ofta stod med påsar kvar så testade jag att blanda olika sorter, och variera lite, och det funkar superbra. Runt löp behöver hon lite godis ovanpå, men annars äter hon rent. Så kanske kan vara värt att testa i alla fall?
Hoppas det vänder för er!
Visa bifogad fil 79140
Herr fotogenisk har minglat på Astrid Lindgrens värld idag. Några leriga tassavtryck på för bipasserande liksom en slick på nåt barn som satte nyllet för nära är han skyldig till, annars skötte han sig strålande och har klättrat i torn, gått på hängbroar, åkt flotte och tittat på teater inklusive kanoner och pistolskott. Sen fick han öva lite på att ligga tyst i bilen. Fin dag!
Så duktig!
När vi var där i somras tänkte jag mycket på hur glad jag var att min hund var hemma
Haha! Ja, om en har en hund som inte precis älskar okända så förstår jag mycket väl den tanken. Min är ju mycket social och behöver få öva sig på att inte få hälsa på alla, så det var perfekt ur den aspekten med dessa horder av folk. Mängdträning!
Ja, barn, andra hundar och massa karlar - usch och fy enligt Ebbis
Fattar att det var perfekt träning! Så himla skönt med så cool valp! Och glad
Visa bifogad fil 79140
Herr fotogenisk har minglat på Astrid Lindgrens värld idag. Några leriga tassavtryck på för bipasserande liksom en slick på nåt barn som satte nyllet för nära är han skyldig till, annars skötte han sig strålande och har klättrat i torn, gått på hängbroar, åkt flotte och tittat på teater inklusive kanoner och pistolskott. Sen fick han öva lite på att ligga tyst i bilen. Fin dag!
Han är så fin , blir nästan sugen på en riktig collie
Såå fin päls! Så himla kul att se en mera rimlig mängdVisa bifogad fil 79140