machafuko
Trådstartare
Vad roligt! Vi håller också till där.
Ah, vilken del av stan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad roligt! Vi håller också till där.
Våra har alltid sovit med oss i sovrummet. Om ni inte vill ha honom i ert sovrum som vuxen så kan ett alternativ vara att du sover på madrass/i soffan i det rum ni vill att han ska sova i. Själv skulle jag inte lämna en valp själv över natten. Om det bara är trappan som får dig att fundera på sovarrangemanget så skulle jag testa att låta valpen gå upp själv för trappan - så länge valpar går upp och ner lugnt och försiktigt i trappan så är trappor enligt mig inget farligt. Det svåra är dock att se till att de verkligen går lugnt och försiktigt och inte flyger upp och ner för trappan.Vart sover era valpar?
Jag bär vår bjässe upp för trappen till värt sovrum, vilket inte känns helt hållbart. Han är tung!
Funderar på om jag ska avgränsa i köket med kompostgaller där hans säng finns - eller om han känner sig ensam då?
Första natten var inget vidare, fick rasta två gånger men ändå bajsa han inne två gånger också. Lite orolig, men är ju förståeligt med tanke på hans resa och omställning.
Nu har han dock sovit 4,5 utan att behövt gå ut!
Jag hade gjort såhär @Sofie.SVåra har alltid sovit med oss i sovrummet. Om ni inte vill ha honom i ert sovrum som vuxen så kan ett alternativ vara att du sover på madrass/i soffan i det rum ni vill att han ska sova i. Själv skulle jag inte lämna en valp själv över natten. Om det bara är trappan som får dig att fundera på sovarrangemanget så skulle jag testa att låta valpen gå upp själv för trappan - så länge valpar går upp och ner lugnt och försiktigt i trappan så är trappor enligt mig inget farligt. Det svåra är dock att se till att de verkligen går lugnt och försiktigt och inte flyger upp och ner för trappan.
Han snubblar handlöst ner för de två trappstegen ner från soldäcket så han är nog inte redo för att gå själv i trappen ännuVåra har alltid sovit med oss i sovrummet. Om ni inte vill ha honom i ert sovrum som vuxen så kan ett alternativ vara att du sover på madrass/i soffan i det rum ni vill att han ska sova i. Själv skulle jag inte lämna en valp själv över natten. Om det bara är trappan som får dig att fundera på sovarrangemanget så skulle jag testa att låta valpen gå upp själv för trappan - så länge valpar går upp och ner lugnt och försiktigt i trappan så är trappor enligt mig inget farligt. Det svåra är dock att se till att de verkligen går lugnt och försiktigt och inte flyger upp och ner för trappan.
Ah, vilken del av stan?
Haha ok! Ett tips är att låta honom bygga upp koordination och ”muskelstyrka” (tänker främst ur ett koordinationsperspektiv) genom att låta honom gå och springa i varierande terräng utomhus (tex skog) så kommer han nog bli bättre på trappor allt eftersom. Större raser är ju ofta klumpigare som valpar än mindre raser, det är ju svårt att hålla koll på dom långa benenHan snubblar handlöst ner för de två trappstegen ner från soldäcket så han är nog inte redo för att gå själv i trappen ännu
Vi gjorde först likadant med Watson som med Sherlock när han var valp (då vi hade Professorn också). Valpen i hage i vardagsrummet med husse på madrass intill, vuxna hunden i sängen/sovrummet som vanligt tillsammans med mig så ingen av hundarna kunde störa den andra.Vart sover era valpar?
Jag bär vår bjässe upp för trappen till värt sovrum, vilket inte känns helt hållbart. Han är tung!
Funderar på om jag ska avgränsa i köket med kompostgaller där hans säng finns - eller om han känner sig ensam då?
Första natten var inget vidare, fick rasta två gånger men ändå bajsa han inne två gånger också. Lite orolig, men är ju förståeligt med tanke på hans resa och omställning.
Nu har han dock sovit 4,5 utan att behövt gå ut!
Min hund har precis fyllt 11 månader och ser också superslynglig ut i kroppen. Framförallt om man tittar på henne ovanifrån eller framifrån så ser hon ut som en streck, ingen bredd alls så det ser nästan komiskt ut.Sonic. Stor som en häst, över 60 cm redan. Mest gänglig och slynglig i kroppen nu, men med en satsning på fysträning ett tag i kombination med att kroppen växer mer på bredden så kommer det snart att bli bra mycket mindre kantigt. Synd att hans vita teckning ser ut som den gör på bogen, den förvillar ögat så man inte ser vinklarna!Visa bifogad fil 18230 Han blir ett år om 10 dagar.
Det måste jag prova! Vi kan inte ens åka 5 min utan att han kräks@Sofie.S Efter tips från buke så testade jag att ha en filt över buren så att min hund inte såg ut och det hjälpte verkligen
Ingenting hjälpte mot Eijas illamående, hon kräktes inte efter de första månaderna, men dreglade. Gick över en dag in på första löpet, pang bom, och har inte återkommit.Det måste jag prova! Vi kan inte ens åka 5 min utan att han kräks