Kan hon inte låna ner hane till sig,det borde bli det billigaste alt.
Mmmm. Hon förslog det, Men att bara skicka iväg sin hund till en okänd människa känns märkligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan hon inte låna ner hane till sig,det borde bli det billigaste alt.
Som uppfödare ser jag inget konstigt i det.Är ganska vanligt att hanar flyttas både inom o framför allt utomlands.Mmmm. Hon förslog det, Men att bara skicka iväg sin hund till en okänd människa känns märkligt.
Som uppfödare ser jag inget konstigt i det.Är ganska vanligt att hanar flyttas både inom o framför allt utomlands.
En annan aspekt är att han har lämnat några helt fantastiska valpar i Sverige så jag skulle kunna tinga en tikvalp efter en. Då får jag ändå in hans linjer.
Om typ en vecka borde "min" tik valpa, tiden går så långsamt! Hennes dotter kommer valpa vilken dag som helst, ska också bli väldigt spännande!
Om typ en vecka borde "min" tik valpa, tiden går så långsamt! Hennes dotter kommer valpa vilken dag som helst, ska också bli väldigt spännande!
Jag vill verkligen ha en tik ur den här kullen. Jag fortsätter upprepa för mig själv att det inte är självklart, det finns en klar risk att jag inte får valp, jag måste vara beredd på att bli utan, men alltså... Det hjälper inte. Kommer vara lika hemskt ändå om det inte blir en liten räv till mig
Med den tur jag haft hittills lär det väl bli valplöshet
TackHåller tummarna för dig!!
Men de är väl redan flera veckor. Vad är det uppfödaren velar om?
Som uppfödare ser jag inget konstigt i det.Är ganska vanligt att hanar flyttas både inom o framför allt utomlands.
Jag vet att det förekommer en del, men jag skulle heller aldrig drömma om att skicka iväg min hund så.
Semin.Jag ser det som ett ansvar. Har man en hane som kan tillföra rasen något får man ta det. Hur ska jag annars själv få tillgång till bra hanar till mina tikar? Det är lite ge och ta. En uppfödare kommer aldrig att få tillfälle att använda de hanar hen vill om hen inte själv är med och hjälper till. Jag kan inte förbättra mina stammar genom att använda enbart hanar som finns i närheten.
Jag kanske har råkat anmäla mig på en intresselista för en tikvalp. Ska ju köpa skåpbil senare i år ändå.
Tack
Det är inte uppfödaren det hänger på, utan de andra som ska ha tik