Status
Stängd för vidare inlägg.
Påskhälsning från Xana. Hon har nog missuppfattat det här med påsk en aning, tror jag. :angel: Men det gör väl ingenting. :D:o

xd5d35.jpg


2jbjrk2.jpg
 
Gårdagens märkligaste middagssamtal.
Son som ofta drar samtalsämnen från något vi pratat om tre månader tidigare;
-När ska vi hämta den där balten då?
Mor med dålig hörsel svarar smått uppgivet; - Balt???
Son; -Ja, den du visade igår.
Mamma; -Jag har inte visat någon balt?!?
Far i familjen och andra sonen skrikande;
-Ingen jävla Balt!!! VALP säger han!
Sen fortsatte diskussionen om vilka länder som utgör baltstaterna.
 
Min lilla bondhund har besökt vår småstad idag och miljötränat. :love: Xana är lite tveksam till stadsmiljö, så detta ska vi se till träna mer på nu så att hon vänjer sig vid olika miljöer. :heart

Det verkar som att snön smälter undan nu där vi bor, så imorgon kanske jag ska börja introducera henne för spår. :)

25ku2wn.jpg


2jag1sg.jpg


346sumb.jpg


3450vmf.jpg
 
Buhuhu, jag får ingen valp från den jättebra parningen. Det blev inte tikar så det räckte till mig :( Så det var väl inte meningen då *suck*.

Men iofs så har jag fullt upp med valp-17... ;)
 
Alltså...... Jag har sju hundar. Varav en valp. Jag ska ju inte ha fler.

Men..... Å andra sidan börjar min amris bli till åren och jag vill ju ha en tik efter honom. Det finns en tjeckisk uppfödare som vill använda honom på två tikar. Hon har varit här en gång men tilen var inte riktigt i högläp så det blev inget. Om hon ska använda honom får det bli insemination. Och då ska han igenom ögonlysning (görs varje år för att få avla), spermaprov, tappning och frysning och specialfrakt och typ 500 papper.
Och även om tikägaren står för detta så är det typ 25000 jag får ligga ute med.
Men om det blir bra och hennes tikar valpar så har jag första tjing att välja en tikvalp.

Å andra sidan hade jag tänkt göra en kemisk kastrering av honom och då är det kört.

En annan aspekt är att han har lämnat några helt fantastiska valpar i Sverige så jag skulle kunna tinga en tikvalp efter en. Då får jag ändå in hans linjer.

Åhhhh! Jag vet inte vad jag ska göra just nu.
 
Alltså...... Jag har sju hundar. Varav en valp. Jag ska ju inte ha fler.

Men..... Å andra sidan börjar min amris bli till åren och jag vill ju ha en tik efter honom. Det finns en tjeckisk uppfödare som vill använda honom på två tikar. Hon har varit här en gång men tilen var inte riktigt i högläp så det blev inget. Om hon ska använda honom får det bli insemination. Och då ska han igenom ögonlysning (görs varje år för att få avla), spermaprov, tappning och frysning och specialfrakt och typ 500 papper.
Och även om tikägaren står för detta så är det typ 25000 jag får ligga ute med.
Men om det blir bra och hennes tikar valpar så har jag första tjing att välja en tikvalp.

Å andra sidan hade jag tänkt göra en kemisk kastrering av honom och då är det kört.

En annan aspekt är att han har lämnat några helt fantastiska valpar i Sverige så jag skulle kunna tinga en tikvalp efter en. Då får jag ändå in hans linjer.

Åhhhh! Jag vet inte vad jag ska göra just nu.
Kan hon inte låna ner hane till sig,det borde bli det billigaste alt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
Svar
10
· Visningar
1 265
Senast: Capybara
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
8 144
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 726
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
365
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridbyxor för kurvor
  • Perlino

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp