Antingen mitten av augusti eller mitten av september. Ska hälsa på hos ena uppfödaren imorgon. Hennes tik ska valpa om ett par veckor. Uppfödare nr två har inte ultraljudat sin tik än.Om der blir av för din del, när blir det isåfall?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Antingen mitten av augusti eller mitten av september. Ska hälsa på hos ena uppfödaren imorgon. Hennes tik ska valpa om ett par veckor. Uppfödare nr två har inte ultraljudat sin tik än.Om der blir av för din del, när blir det isåfall?
Det var en privat jag gick, definitivt värt pengarna (nu var det ju iofs inte min hund och således inte jag som betalade). Hade jag haft tävlingsambitioner inom lydnad/bruks/ag hade jag definitivt tyckt att det var värt några tusen!
Vi gick valpkurs på brukshundklubben. Aldrig mer! Nästa gång blir det privat.
Absolut kan det vara värt några tusen! Men jag känner dessa instruktörer, tränar med dem och har gått liknande kurser för dem förut och det är väldigt basic. Inte värt pengarna, helt enkelt.
Edit: De privata är inte värda pengarna alltså. Jag tränar med en del av instruktörerna på bruks också och de är bättre. Men det är ju idealt så det hålls inte kurser sådär jätteofta.
Dels så lyfte instruktören min hund i nackskinnet och det var ett par med som hade en problemhund så 90% av tiden gick åt till den. Dessutom blev det hiskeligt dyrt med medlemsavgift + kursavgift.Vad hände?
Jag tränar ju med och känner många av instruktörerna på bruks så jag känner mig trygg med dem och deras sätt att lära ut
Dels så lyfte instruktören min hund i nackskinnet och det var ett par med som hade en problemhund så 90% av tiden gick åt till den. Dessutom blev det hiskeligt dyrt med medlemsavgift + kursavgift.
Men men det är snart preskriberat och nu har vi hittat en superbra tränare!
Kursen jag gick var upplagd som ett läger. Det kanske vore nått? Det var många deltagare som hade åkt rätt långt.
Det verkar vara få som har det som tur är! Vi fick en lite skakig start iom det men det börjar vi ju ta igen nu.Men hjälp! Jag är glad att vi inte har sådana tränare på min klubb! (I alla fall inte dom jag gått för)
Har jag sagt nåt annat?Jag påpekar vid varje kurs (och igen, vid behov) att det är absolut förbjudet att deltagarna står och jämför valparna. Det är orättvist och ger bara ett taskigt utgångsläge. Varje ras har sina förutsättningar och förarna likaså.
Det är ju inte heller meningen att valparna ska "sköta sig". Det är bara ytterligare en taskig utgångspunkt. Att valparna far runt som popcorn och har svårt med fokus och koncentration är ju helt normalt. De är ju på kursen för att de ska lära sig att sköta sig. Inte menat som någon kritik mot dig alltså, vill mest bara poängtera poängen med valpkurs.
Har jag sagt nåt annat?
Att jämföra är mänskligt, sen kan du och jag och kursledaren säga hur ofta vi vill att man inte ska göra det. Det sker ändå. Och det är väl en dålig valp jag har då som sköter sig prickfritt. "Inte menat som kritik", ändå dryper ditt inlägg av kritik.
Ger upp med denna tråden. Man får visst inte vara glad över sin valp utan att det ska tryckas ner direkt inte första gången här men definitivt sista för min del.
Hunden lär sig till slut att kasta sig undan när den märker att du är på väg att trampa på tassen, så det kommer med tiden.Appropå valpkurs så har vi precis kommit hem från det första tillfället på vår bk. Jag tycker mycket om vår klubb och stämningen som råder där.
Hur gick det då för oss?
Jo, jag kan konstatera att Aska har en röst som skär i öronen och att allt hon kan hemma är totalt främmande för henne på bortaplan
Det värsta var att jag trampade henne på tassen. Två gånger till på köpet. Jag har klämt och masserat men hon verkar *peppar, peppar* ha klarat sig. Hur fasen gör man med en pyttig och yrslig hund som inte riktigt har kontroll på kroppen? Usch vilket dåligt samvete jag har.
Har jag sagt nåt annat?
Att jämföra är mänskligt, sen kan du och jag och kursledaren säga hur ofta vi vill att man inte ska göra det. Det sker ändå. Och det är väl en dålig valp jag har då som sköter sig prickfritt. "Inte menat som kritik", ändå dryper ditt inlägg av kritik.
Ger upp med denna tråden. Man får visst inte vara glad över sin valp utan att det ska tryckas ner direkt inte första gången här men definitivt sista för min del.
Dels så lyfte instruktören min hund i nackskinnet och det var ett par med som hade en problemhund så 90% av tiden gick åt till den. Dessutom blev det hiskeligt dyrt med medlemsavgift + kursavgift.
Men men det är snart preskriberat och nu har vi hittat en superbra tränare!
Klart att födelsedagsbarnet skall starta en ny tråd!Waah, vi behöver en tråd för oss som måste sikta på valp 2018 Jag är för feg för att starta..