Så roligt! Då blir vi två med dsg-valp här i tråden (dvs om det nu blir en valp till mig)Om cirka tre veckor åker vi och hämtar vår valp; en dansksvensk gårdshund. Ska bli spännande att hur vår tik reagerar när valpen kommer hem
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så roligt! Då blir vi två med dsg-valp här i tråden (dvs om det nu blir en valp till mig)Om cirka tre veckor åker vi och hämtar vår valp; en dansksvensk gårdshund. Ska bli spännande att hur vår tik reagerar när valpen kommer hem
Det verkar vara en trevlig ras, DSG är med på min framtidslistaHärligt! Nä, här blir det en DSG till
I morgon ska vi på valpkurs. Andra hundar är hittills det enda som, utanför hemmet, får henne att vika från min sida. Vem vet - hon kanske blir klassens svarta får...
Pfft. Det där tror varenda en som kommer på valpkurs.
Det är faktiskt helt normalt att valpar skäller, gnyr och är intresserade av allt annat runt omkring än matte när man är på kurs! Även om matte blir väldigt frustrerad...
Åh vad kul det ska bli!!Har precis fatt hem / skrivit ut kontraktet sa nu ska det bara skrivas pa och skickas tillbaka.
Maste kopa greer idag (soptunna tex, helt plotsligt nodvandigt...) och om allt klaffar kommer han pa fredag!
Min vuxna hund kommer avlida tror jag. Inte nog med att vi far hem valp men bada grannarna har sex manaders valpar som han tycker ar ratt ackliga fortfarande. Tror mkt av valpsakringen kommer ga till att hitta fristad at vuxna hunden.
Sa jakla spannande! Jatte taggad och livradd om vartannat!
BC Jag har en teori om att de tar in kunskap via osmos.Floki ska få gå på valpkurs nästa månad. Han har redan lärt sig massor, hur undrar jag som bara tränar 2-6 minuter per dag? Vi hade ett stolt ögonblick idag när han gick till dörren och förklarade att han behövde ut och kissa.
BC Jag har en teori om att de tar in kunskap via osmos.
Det är faktiskt helt normalt att valpar skäller, gnyr och är intresserade av allt annat runt omkring än matte när man är på kurs! Även om matte blir väldigt frustrerad...
Är inte alla hundar såna alltså?Ja typ? Han lärde sig ligg på typ tre sekunder utan att jag försökte lära honom det, belönade bara när han la sig när vi körde ett shaping pass. Nu kan han lägga sig under rörelse med? Han är 9 veckor och ett par dagar. Tonto var nog 9 månader...
Är inte alla hundar såna alltså?
Förutom min som kan "allt" och bara vill meeer och inte kan slita ögonen från matte så mycket fokus och vilja och arbetsglädje. Ibland är det nästan lite jobbigt när alla andra sliter med sina som far runt som popcorn och min bara sköter sig, det känns att en del andra deltagare blir lite frustrerade av att inte alla har det lika lätt
Ja förutom den andra aussien då som också är en arbetsmyra, dock inte i samma kaliber som min
Har jag nämnt att jag älskar min lilla hund?
Jaha, nu har valpen lärt sig att snurra in mot mitt vänstra ben på en liten plattform på typ 1 minut shaping...
Jag säger ju det. Varning: man vill inte ha andra hundar sen. Varning 2: de lär sig dumheter lika snabbtJaha, nu har valpen lärt sig att snurra in mot mitt vänstra ben på en liten plattform på typ 1 minut shaping...
Jag säger ju det. Varning: man vill inte ha andra hundar sen. Varning 2: de lär sig dumheter lika snabbt