Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har ju bestämt oss för ras: labrador.

Och nu i veckan ska det paras en tik som är så himla käck. Mammas vänninna äger (bibehållen avelsrätt) tiken och uppfödaren är också bra så nu håller jag på att övertala sambon lite snyggt att det är dags! Hoppas på valp till sommaren.

Hanen har jag inte träffat men enligt uppgift så ska den också vara bra och lämnat bra tidigare.

:rage::rage::rage: Varför måste dom inavla så hårt ,så inte ens jag kan kalla det linjeavel med gott samvete :banghead::banghead::banghead: Där gick den valpen åt helvete :cry:

Inget konstigt i min ras att samma hund förekommer 2 ggr i tredje led.
Det är det inte i europa uppfödda dobbisar eller frallor heller,men detta är fel hane att dubbla i andra o 3dje led.
Hade det varit rätt hund så hade jag bara gnällt liiiiiiiiiiiiiite. Med denna hanen så blir det tvär nej.

Det är det inte i europa uppfödda dobbisar eller frallor heller,men detta är fel hane att dubbla i andra o 3dje led.
Hade det varit rätt hund så hade jag bara gnällt liiiiiiiiiiiiiite. Med denna hanen så blir det tvär nej.
Jaha, det är i andra och tredje led. Jag läste det som att det var två ggr i tredje led "bara". Det tycker jag är gränsen, men är den även i andra så blir det lite tight för min del också, det måste ju bli närmare än kusinparning?

Och såklart beror det ju helt o hållet på vad det är för hund ;) Är det en hane som andra anser vara bra? Eller hur kommer det sig att dom har dubblat den? :eek:

Jaha, det är i andra och tredje led. Jag läste det som att det var två ggr i tredje led "bara". Det tycker jag är gränsen, men är den även i andra så blir det lite tight för min del också, det måste ju bli närmare än kusinparning?

Och såklart beror det ju helt o hållet på vad det är för hund ;) Är det en hane som andra anser vara bra? Eller hur kommer det sig att dom har dubblat den? :eek:
Det är en vänstervarvare i matadoravel.:down:

Urbano del Diamante Nero
Stilig :grin:
UrbanoDiamanteNero.jpg

Apropå linjeavel så har min hund en inavelsgrad på 3,1% vilket jag personligen inte är särskilt mkt (Linjeavel på en tik) ÄVEN om jag egentligen tycker att man ska minimera det så mkt man kan.

Apropå linjeavel så har min hund en inavelsgrad på 3,1% vilket jag personligen inte är särskilt mkt (Linjeavel på en tik) ÄVEN om jag egentligen tycker att man ska minimera det så mkt man kan.
Jag har inget emot linjeavel,men då ska det vara på rätt hund.
Så hade det varit någon av dom gamla tyska brukslinjerna hade jag hoppat av glädje och bara muttrat lite, om det tom var samma morfar o farfar eller far o morfars far tex.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 424
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 519
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 918
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 452
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Storlek röd Kong?