Haha....Hjördis!! Det hette flourtanten på min skola
Var mycket sötare namn på en hund
Haha tack! Hade det blivit en hane hade han hetat Jörgen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha....Hjördis!! Det hette flourtanten på min skola
Var mycket sötare namn på en hund
Hur mycket inavel?Varför måste dom inavla så hårt ,så inte ens jag kan kalla det linjeavel med gott samvete Där gick den valpen åt helvete
Farfar och morfars far är den samma + att jag anser det vara fel hund att "linjeavla"Hur mycket inavel?
Oj! Och vi som har en gräns på 0,7% i nio ledFarfar och morfars far är den samma + att jag anser det vara fel hund att "linjeavla"
Inget konstigt i min ras att samma hund förekommer 2 ggr i tredje led.Farfar och morfars far är den samma + att jag anser det vara fel hund att "linjeavla"
Det är det inte i europa uppfödda dobbisar eller frallor heller,men detta är fel hane att dubbla i andra o 3dje led.Inget konstigt i min ras att samma hund förekommer 2 ggr i tredje led.
Jaha, det är i andra och tredje led. Jag läste det som att det var två ggr i tredje led "bara". Det tycker jag är gränsen, men är den även i andra så blir det lite tight för min del också, det måste ju bli närmare än kusinparning?Det är det inte i europa uppfödda dobbisar eller frallor heller,men detta är fel hane att dubbla i andra o 3dje led.
Hade det varit rätt hund så hade jag bara gnällt liiiiiiiiiiiiiite. Med denna hanen så blir det tvär nej.
Det är en vänstervarvare i matadoravel.Jaha, det är i andra och tredje led. Jag läste det som att det var två ggr i tredje led "bara". Det tycker jag är gränsen, men är den även i andra så blir det lite tight för min del också, det måste ju bli närmare än kusinparning?
Och såklart beror det ju helt o hållet på vad det är för hund Är det en hane som andra anser vara bra? Eller hur kommer det sig att dom har dubblat den?
Vilken hane om man får fråga?Det är en vänstervarvare i matadoravel.
Urbano del Diamante NeroVilken hane om man får fråga?
Humm....undra vem schäferbekanten kan vara
Jag har inget emot linjeavel,men då ska det vara på rätt hund.Apropå linjeavel så har min hund en inavelsgrad på 3,1% vilket jag personligen inte är särskilt mkt (Linjeavel på en tik) ÄVEN om jag egentligen tycker att man ska minimera det så mkt man kan.
Stilig
Jo precis!Jag har inget emot linjeavel,men då ska det vara på rätt hund.
Så hade det varit någon av dom gamla tyska brukslinjerna hade jag hoppat av glädje och bara muttrat lite, om det tom var samma morfar o farfar eller far o morfars far tex.
Jag tycker inte han var så stilig, ser lite missformad utVisst är han det om man vill ha en vänstervarvare.Han har gett massor med skit snygga hundar, men det hjälper inte på en brukshund.