Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är så dom ska se ut,även om jag hade velat ha lite mer förbröst :o men han har papper i stora lass på att han är skitsnygg så vem är jag att säga emot?!
Han är tom världs vinnare.
:eek::confused::mad: Så här ska dom se ut! :D (fast i lite bättre bildkvalité :angel:)
TQ48kC8.jpg

@dobbis nu borde det funka!

Senast ändrad:
Vill gärna hoppa in här men inget är planerat än. Min tanke är att eftersom vi bägge jobbar 100% gubben tom mer så vill jag inte skaffa hund förrän jag har möjlighet att vara hemma med den ett längre tag. Nu ligger det ju lite som så att vi funderar på att börja avla (:rofl:) ett litet syskon till min dotter så tanken är att vi gör en repeat på min jycke jag har nu. Honom skaffade vi bara veckor innan dotra kom så jag va hemma med bägge ca 1,5 år lagom tid för träning av alla slag :D

Nästa fråga är ju ras.. Vill ha stor hund men som ändå inte kräver timvis av aktivering, och som kan dränera blandrasen jag har nu på lite extra energi innan och efter träning.

Någon vinthund? får de röra på sig ordentligt är de ju glada, och får de springa med annan hund är det väldigt lugnt i huset sedan :p

Hade passat egentligen men jag tycker dem är så fruktansvärt fula.. No offence! Funderade på nån sennen hund kanske men sambon tycker dem är för stora så vi får fortsätta diskutera lite ☺

Nästa fråga är ju ras.. Vill ha stor hund men som ändå inte kräver timvis av aktivering, och som kan dränera blandrasen jag har nu på lite extra energi innan och efter träning.
Dalmatiner? Eller Ridgeback kanske? Beroende på vad som menas med "timvis av aktivering" ;) Min dalmatiner kräver istortsätt ingen mental aktivering men vill springa av sig helst varje dag.

Hade passat egentligen men jag tycker dem är så fruktansvärt fula.. No offence! Funderade på nån sennen hund kanske men sambon tycker dem är för stora så vi får fortsätta diskutera lite ☺
Meh :D även tex en strävhårig galgo espanol? De ser ju lite mer "hundiga" ut eller hur man nu ska säga det. Eller hjorthund och varghund.

Meh :D även tex en strävhårig galgo espanol? De ser ju lite mer "hundiga" ut eller hur man nu ska säga det. Eller hjorthund och varghund.
Jag har alltid velat äga en Irländsk varghund, mitt förra medryttarstall har två stycken. Urhärliga hundar, men gubben min är inte riktigt på samma spår som mig. Han vill ha en rottis eller schäfer och jag säger tvär nej då jag vet att vi inte kan ge en brukshund det den behöver. Om vi inte lyckas få tag på en lallande mupp, men hur stor är den chansen lixom :D

Men kräver inte ridgeback ordentlig stimulans - typ ala schäfer??
Nej det skulle jag inte påstå. Schäfer är en brukshund, Ridgeback är en sällskapshund. Ridgebacken kräver väl, vad jag har förstått, ordentlig fostran. Inte någon sorts fri uppfostran utan en fast hand. Men aktivering har jag uppfattat att dom är nöjda med att springa av sig och kanske ett godissök typ. Ungefär som min dalmatiner. Det är mååånga jag har träffat som säger att ridgebacken och dalmatinern är lika. De RR jag träffar på utställningar är väldigt loja, går på löst koppel och lufsar efter sin ägare. Men allt är ju individuellt och lite vad man gör hunden till. Aktiverar man den 3 timmar om dagen sedan den är ung så kommer den kräva det..

och lite vad man gör hunden till

Hahah eller?!?! :D

Jaha men då så.. Jag hade helt för mig att dem krävde timmar av promenader och sen ett par timmar med psykisk stimulans på det varje dag. Ska nog läsa på lite om dem! :up:
Behöver en rätt så tålig ras då min blandis är en sätt så ruff hund, det kan gå jävligt vilt till :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 431
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 523
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 923
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 456
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar