Det är så dom ska se ut,även om jag hade velat ha lite mer förbröst men han har papper i stora lass på att han är skitsnygg så vem är jag att säga emot?!Jag tycker inte han var så stilig, ser lite missformad ut
Han är tom världs vinnare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är så dom ska se ut,även om jag hade velat ha lite mer förbröst men han har papper i stora lass på att han är skitsnygg så vem är jag att säga emot?!Jag tycker inte han var så stilig, ser lite missformad ut
Så här ska dom se ut! (fast i lite bättre bildkvalité )Det är så dom ska se ut,även om jag hade velat ha lite mer förbröst men han har papper i stora lass på att han är skitsnygg så vem är jag att säga emot?!
Han är tom världs vinnare.
Ser inte bildenSå här ska dom se ut! (fast i lite bättre bildkvalité )
Någon vinthund? får de röra på sig ordentligt är de ju glada, och får de springa med annan hund är det väldigt lugnt i huset sedanNästa fråga är ju ras.. Vill ha stor hund men som ändå inte kräver timvis av aktivering, och som kan dränera blandrasen jag har nu på lite extra energi innan och efter träning.
För mycket kropp på för smala benStilig
Hur tänkte du där? En dobbis har mer benstomme än en prick.För mycket kropp på för smala ben
Haha ja jag vet! Jag var lite ironiskHur tänkte du där? En dobbis har mer benstomme än en prick.
Någon vinthund? får de röra på sig ordentligt är de ju glada, och får de springa med annan hund är det väldigt lugnt i huset sedan
Dalmatiner? Eller Ridgeback kanske? Beroende på vad som menas med "timvis av aktivering" Min dalmatiner kräver istortsätt ingen mental aktivering men vill springa av sig helst varje dag.Nästa fråga är ju ras.. Vill ha stor hund men som ändå inte kräver timvis av aktivering, och som kan dränera blandrasen jag har nu på lite extra energi innan och efter träning.
Meh även tex en strävhårig galgo espanol? De ser ju lite mer "hundiga" ut eller hur man nu ska säga det. Eller hjorthund och varghund.Hade passat egentligen men jag tycker dem är så fruktansvärt fula.. No offence! Funderade på nån sennen hund kanske men sambon tycker dem är för stora så vi får fortsätta diskutera lite ☺
Äsch då! Är nog trött eller taggig idag för det missade jag helt. Förlåt!Haha ja jag vet! Jag var lite ironisk
Jag har alltid velat äga en Irländsk varghund, mitt förra medryttarstall har två stycken. Urhärliga hundar, men gubben min är inte riktigt på samma spår som mig. Han vill ha en rottis eller schäfer och jag säger tvär nej då jag vet att vi inte kan ge en brukshund det den behöver. Om vi inte lyckas få tag på en lallande mupp, men hur stor är den chansen lixomMeh även tex en strävhårig galgo espanol? De ser ju lite mer "hundiga" ut eller hur man nu ska säga det. Eller hjorthund och varghund.
Men kräver inte ridgeback ordentlig stimulans - typ ala schäfer??Dalmatiner? Eller Ridgeback kanske? Beroende på vad som menas med "timvis av aktivering" Min dalmatiner kräver istortsätt ingen mental aktivering men vill springa av sig helst varje dag.
Inga problem! Kan hända att jag vara lite slarvig med de ironiska smiliesarnaÄsch då! Är nog trött eller taggig idag för det missade jag helt. Förlåt!
Nej det skulle jag inte påstå. Schäfer är en brukshund, Ridgeback är en sällskapshund. Ridgebacken kräver väl, vad jag har förstått, ordentlig fostran. Inte någon sorts fri uppfostran utan en fast hand. Men aktivering har jag uppfattat att dom är nöjda med att springa av sig och kanske ett godissök typ. Ungefär som min dalmatiner. Det är mååånga jag har träffat som säger att ridgebacken och dalmatinern är lika. De RR jag träffar på utställningar är väldigt loja, går på löst koppel och lufsar efter sin ägare. Men allt är ju individuellt och lite vad man gör hunden till. Aktiverar man den 3 timmar om dagen sedan den är ung så kommer den kräva det..Men kräver inte ridgeback ordentlig stimulans - typ ala schäfer??
och lite vad man gör hunden till
Inom rimliga gränser, förstås Det kommer aldrig bli en vallhund, hur mycket du än villHahah eller?!?!