Hur fungerar bibehållen avelsrätt? Skriver man in antalet parningar eller kullar då i kontrakt?
Köp med bibehållen avelsrätt= jag betalade halva priset och uppfödaren hade rätt till en kull.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur fungerar bibehållen avelsrätt? Skriver man in antalet parningar eller kullar då i kontrakt?
Bibehållen avelsrätt har ett eget kontrakt. Det är alltid en kull som gäller (tik)Hur fungerar bibehållen avelsrätt? Skriver man in antalet parningar eller kullar då i kontrakt?
Köp med bibehållen avelsrätt= jag betalade halva priset och uppfödaren hade rätt till en kull.
Nej man kan inte skriva olika,1 kull är det som gäller och nej du har ingen rätt till något ang kullen. Ingen valp,inte bestämma hane och tiken ska vara hos den du köpte av.Ok låter som en bra deal.
Antar att man kan skriva lite olika men en kull tycker jag är ok. Det är en fin tik jag tittat på. Har man någon rätt till en valp i den kullen?
Menar du att du har rätt till valp?Ok låter som en bra deal.
Voff: Jaha, tack så mycket för ditt svar! Ingen rätt till en valp eller så?
Nej man kan inte skriva olika,1 kull är det som gäller och nej du har ingen rätt till något ang kullen. Ingen valp,inte bestämma hane och tiken ska vara hos den du köpte av.
Gäller det en hane så är det 3 parningar med resultat som gällerTack för tydligt svar
Vad är felen?Jag fick ett valpförslag idag.
Tyvärr har hon ett STORT fel och några små jag hade kunnat leva med.
Den ska se ut så här,dock behöver inte fralla mamman o hennes valparna medföljaVad är felen?
Anar att du tycker min är rätt ful dåSen var det några småfel som ,lite lång i ansiktet,dålig underkäke,något veka mellanhänder och mer karprygg än jag vill se på en 5 mån hund.
Mao så bad jag inte ens om att få se stamtavlan
Nej egentligen inte,men jag skulle ju gärna se honom mer maskulin (förlåt) och sen kan jag säkert plocka isär honom o klaga på småsaker.Anar att du tycker min är rätt ful då
Haha, det är ingen fara alls. Jag tar inte illa vid mig av sånt Ska försöka ta en uppställningsbild i veckan och PMa kanskeNej egentligen inte,men jag skulle ju gärna se honom mer maskulin (förlåt) och sen kan jag säkert plocka isär honom o klaga på småsaker.
Hade denna tiken varit svart,så hade jag åtminstone kunnat titta på stamtavlan,men både brun o ful! Nej det går inte
Ge mig!! (@Wingates min nyfunna dobbisönskan är Ammos fel )Jag fick ett valpförslag idag.
Tyvärr har hon ett STORT fel och några små jag hade kunnat leva med.
Vad är det en dobbis har som inte Malte harGe mig!! (@Wingates min nyfunna dobbisönskan är Ammos fel )
MassorVad är det en dobbis har som inte Malte har