Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur fungerar bibehållen avelsrätt? Skriver man in antalet parningar eller kullar då i kontrakt?
Bibehållen avelsrätt har ett eget kontrakt. Det är alltid en kull som gäller (tik)
Det räcker med överlevande valp så räknas det som kull.
Det är också halva priset som gäller.
Avtalet finns att läsa på SKKs hemsida:)

Ok :) låter som en bra deal.

Antar att man kan skriva lite olika men en kull tycker jag är ok. Det är en fin tik jag tittat på. Har man någon rätt till en valp i den kullen?
Nej man kan inte skriva olika,1 kull är det som gäller och nej du har ingen rätt till något ang kullen. Ingen valp,inte bestämma hane och tiken ska vara hos den du köpte av.

Ok :) låter som en bra deal.

Voff: Jaha, tack så mycket för ditt svar! Ingen rätt till en valp eller så?
Menar du att du har rätt till valp?
Isf nej. Uppfödaren äger kullen. Men om ni har ett gott samarbete får du säkert förstatjing om du vill köpa en ur kullen om inte uppfödaren el hanhundsägaren själva vill ha valp.

b180400.jpg

:love:

Sen var det några småfel som ,lite lång i ansiktet,dålig underkäke,något veka mellanhänder och mer karprygg än jag vill se på en 5 mån hund.
Mao så bad jag inte ens om att få se stamtavlan

Anar att du tycker min är rätt ful då :D:D
Nej egentligen inte,men jag skulle ju gärna se honom mer maskulin (förlåt) och sen kan jag säkert plocka isär honom o klaga på småsaker.
Hade denna tiken varit svart,så hade jag åtminstone kunnat titta på stamtavlan,men både brun o ful! Nej det går inte

Nej egentligen inte,men jag skulle ju gärna se honom mer maskulin (förlåt) och sen kan jag säkert plocka isär honom o klaga på småsaker.
Hade denna tiken varit svart,så hade jag åtminstone kunnat titta på stamtavlan,men både brun o ful! Nej det går inte
Haha, det är ingen fara alls. Jag tar inte illa vid mig av sånt :) Ska försöka ta en uppställningsbild i veckan och PMa kanske :)

Hoppas du hittar någon trevlig tik snart!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 420
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 513
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 910
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 452
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar