Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska förhoppningsvis bli med valp i sommar! Har kontakt med några intressanta uppfödare och ska troligen åka och hälsa på en kennel nästa helg.
Men jisses vilken djungel det är det här med kennlar... Alla hundar i mitt liv har vi köpt från samma kennel utan att ens tänka på alternativ, men nu passar det inte tidsmässigt då de inte ska ha valpar förrän i vinter. Har gjort upp listor med plus och minus, kollat i stamtavlor, analyserat rasdata osv så jag håller på att bli tokig :crazy: Nu har jag iaf lyckats sålla ut bland alla kennlar så jag har några få kvar som känns riktigt intressanta.

Usch det är så nervöst! :wtf:

Du kan inte fråga din vanliga uppfödare om råd? Det hade jag gjort.

Hej allihop!

Nu är det så att jag planerar valp 2016, staffordshire bullterrier är rasen jag vill ha!
Stod på kö till en kull men det blev bara en tik så där gick jag bet. Inte så van inom rasen innan så det blir lite letande.

Vet inte om någon minns mig här men haft setter och DSG innan. Sen blev det endel hästar, bytte nick och förra året var ett tungt år. Bruten fot, mådde psykiskt dåligt över detta, sålde hästen som skulle bli min framtid o på toppen av isberget fick jag ta bort min DSG. Min bästa vän efter 9år tillsammans :(
Men jag ser framemot 2016 och en valp :love:

Nu har vi parat den tik vi har avelsrätt på. Det är sambons favorit av alla sin uppfödningar. Ändå hade han ju planer på att köpa in valp. Men nu efter att ha träffat hanen vid flera tillfällen så vill han helst behålla en tik i kullen.
HA!!! jag viste det. Jag har hela tiden sagt att denna kombon är perfekt för honom. :D
Så blir båda kullarna som planerat så föds sambons valpkull 31 mars och min mitten av juni.
Känns som vi har sommaren uppbokad :angel:

Vilken skit. 3 hanar och 1 tik + en dödfödd hane. Blev ingen valp till mamma då.. Hon hade andra tjing på tik, efter uppfödaren själv. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 420
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 513
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 910
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 452
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar